Gå til innhold

Noen som har erfaring med utsatt skolegang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er født 31.12.08. Hadde termin 9.1.09, men hun kom litt før.

Er jo stas med et "nyttårsbarn" men det gir spes. meg mye hodebry, for jeg tenker veeeldig på skole gangen.

Ser at hun leker best med 09 barn. Er verken tidlig eller sent ute utviklingsmessig.

I barnehagen har de alt begynt med alders bestemte grupper hvor hun er i 08. Merker at jeg blir litt stresset av det. Hadde håpet det skulle gå lenger tid før jeg måtte deale med dette.

Skal i samtale med barnehagen denne uken og jeg ønsker å ta opp dette og høre hva de mener. De to beste vennene hennes er 09 barn, nesten halvt år yngre, synes det veier ganske sterkt!

Merker også når vi er borte at hun leker best med de som er litt yngre.

Takkar lille jenta mi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eldste barn er også født på nyttårsaftenen, vi fikk utsatt skolestart uten problemer. Ser at det var er lurt valg.

Ta kontatkt med helsestasjonen eller faslegen, så kan de henvise dere videre til rette instans.

Det er så mange år siden vi gjorde det at jeg ikke husker helt fremgangsmåten, men tror vi var i møte med PPT.

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar!

Har nettopp vert i møte med barnehagen idag og lagt frem at vi ønsker dette. Tok så vidre kontakt med komunen som igjen henviste oss til PPT. Er litt tidlig for ennå å søke, men nå vet vi iallefall gangen i det og det var litt godt å høre fra en som har fått utsatt skolegang :)

Hun jeg pratet med på PPT sa de normalt tar inn til utredning etter at da, i dette tilfellet vi, har blitt henvist av skolen. Er ikke en kjempe stor skole hun sak gå på så håper dette også kan hjelpe litt.

Måtte spørre hun på PPT om det kun gikk på interligens og ikke på alders gruppen hun omgås best med, for datteren vår er hverken dum eller et unikum innen "fag" rett og slett helt normalt barn som vi ønsker skal få det året på å leke med vennene sine før skole "stia" begynner.

Husker du om dere søkte tidlig på dette? vi kommer til å søke alt til nete år slik at hun forhåpentligvis ikke må begynne førskolen to ganger om hun får aksept.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...