Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er godt i gang med sprøytinga her nå, begynte onsdag forrige uke. Jeg har en dose igjen på den første sprøyta, men ser at der har sneket seg inn luftbobler i den! Jeg passa på å få ut alt til å begynne med, men virker som det har kommet etter hvert. Er det da farlig å ta den siste dosen??

-Elin-

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143784438-luft-i-spr%C3%B8yta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det jeg gjorte først, men nå har jeg bare 150 IE igjen i sprøyta, og jeg skal ha 150 IE i en injeksjon. Det laveste hakket på sprøyta (det er en slik penn-sprøyte) er 35 IE, den må jeg ta om jeg skal få ut lufta, da mangler jeg plutselig 115 IE igjen!

Ah, for noe angstfylte greier dette er! Er konstant redd for at jeg gjør noe feil og ender opp med null egg eller noe!!

ah.. skjønner... puregonpennen du driver med ;)

jeg tenker at sprøytene settes subkutant, og at det ikke er saa farlig med luftbobler da, som om den skulle settes i muskel...

du ender ikke opp med null egg vettu :) da faar du evt lenger tid paa sprøyter.

sett den sprøyta du ;) tror ikke det er noe farlig.

husker jeg var stressa av puregon selv.. likte heller de vanlige sprøytene.

lykke til da ;)

Det er ikke farlig. De fleste ferdige sprøytene er det som regel en luftboble i som ikke skal ut. Det er en fordel at den luftboblen kommer til slutt da den gjør slik at medisinrester i spøytespissen kommer inn. Men det er så små mengder :). El sprøyten inneholder og en luftboble, jeg var så stresset første gang denne ble satt at luften kom først og resten etter, det gikk heelt fint:)

Luftboblen ser større ut en den er og.

Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...