Gå til innhold

Kjerringråd mot hard mage?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blåbærsaft som jeg tok et glass av i går og i dag (og på lørdag) og det hjelp litt, men er det andre ting som man kan prøve??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svisker og store mengder mandarina;)

Skrevet

Liker ikke svisker =) Men mandariner kan jeg nok klare å trykke i meg en del av =) Takk takk =)

Skrevet

Masse fiber kombinert med mange liter med vann, mosjon(hvis det er mulig) og lactulose som fåes kjøpt på apoteket.

Skrevet

Vil ikke ha i meg noe sånn avførende greier fra apotek! Jeg klarer ikke gå så langt og jeg spiser allerede MASSE fiber kombinert med gjerne 3 liter vann pr dag =) Så jeg må prøve andre ting.... Men har gitt beskjed til mannen om å kjøpe mandariner så jeg tester det først kombinert med litt blåbærsaft =)

Men tusen takk for forslag =)

Skrevet

Hei lurer inne fra 1 tri jeg.

Jeg er på vei med nr tre og har allerede hard mage også med de to første.

Det som hjelper meg er å spise en kiwi før jeg legger meg, det må være det siste jeg spiser. vet ikke hvorfor men det hjelper og er sunt :-D

Skrevet

Jeg har under hele svangerskapet brukt linfrø dersom det har blit for ille(!) det har fungert veldig bra,men vær obs på at du drikker rikelig når du bruker det.

Tror jeg hadde droppa blåbærsafta, den binder magen mer enn den får fart på saker og ting ;)

Skrevet

ok, trodde blåbærsafta funka begge veier jeg da.... kanskje derfor jeg ikke er såååå mye bedre i magen.. =) Finne noe annet da =)

Kan ikke drikke mer vann enn jeg allerede gjør, det er ikke mulig.. Har tenkt på biola, men det liker jeg ikke......

Skrevet

da jeg jobba på sykehjem lærte jeg at blåbær er stoppekost, som nevnt over her. det binder magen. så det er vel tvilsomt at det hjelper på treg mage, gjør kanskje saken værre. men frukt (spesielt svisker/plummer og druer/rosiner) og generelt mye fiber kombinert med rikelig med væske virker avførende.

Skrevet

Ok, da prøver jeg rosiner i første omgang... det er det eneste jeg har i hus akkurat nå....+ tror jeg har linfrø som jeg kan teste =)

Takk takk for masse svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...