Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var vevsprøven hatt og fått svar at jeg ikke hadde celleforandring. :-) så idag var jeg på st.olavs å henta sprøytene mine, nå kan mensen bare komme i mårra :-)

håper jeg bare får til det med sprøytene,

skulle også ringe den dagen jeg fikk mensen, men hva om jeg får den på ettermiddag/kveld???

er så happy og spent :-) :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sååå godt å høre :-))) Håper mensen snart kommer og at det blir full klaff på første forsøk!

Skrevet

ja, håper jeg også :-) men er forberedt på alt

Skrevet

Jeg er i sprøytesettinga nå, gjennom st. olavs, hvis du vil snakkes lissom! ;)

Skrevet

hei ele. :-)

ja, d vil jeg.

hvordan gjør jeg det om jeg får mensen på ettermiddag?? siden den tlf ikke er betjent hele dagen??

hvordan går det med sprøytene, er så lenge siden jeg var på opplæring, så vet jo knapt hva jeg husker..:-O sikkert bare litt små stressa

Skrevet

hei :) skjønner at du gleder deg naa :)

det med mens paa ettermiddag/kveld kommer jo litt an paa hva slags medisiner du skal ta, og naar...

selv har jeg brukt elonva.. og den har spesielle dager den skal settes ut i fra første mens dag...men aldri samme dag som første mensdag ;)

uansett saa ringer du inn mens dagen etter ;)

Skrevet

Disse sprøytene skal jeg ha :

purgeon 125ie

og 5 sprøytedag skal jeg i tilegg ta : cetroide

Skrevet

men har du faatt beskjed naar du skal ta de etter første mens da...

Skrevet

Jada, bare ring dem dagen etter, så gir de deg datoer for når du skal starte med alt det forskjellige! :)

Skrevet

bare at jeg skal ringe første mens dag, og at sprøytedag 5 skal jeg begynne med cetroide

Skrevet

trodde man skulle begynne første mens dag jeg.....

Skrevet

Når jeg hadde kort regime så mener jeg å huske at jeg starter syklusdag 3, men dette er sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk.

Har du fått beskjed om å starte når mens kommer eller bare å ringe?

Skrevet

Oh, da har du sikkert et annet regime enn meg da! Jeg begynte 20 dager etter mens jeg! :)

Skrevet

har bare fått beskjed om å ringe først

Skrevet

Men du skal ikke gå på nesespray du da sikkert? Jeg begynte med nesespray syklusdag 20 og så sprøyter to uker etter det, så langt (eller, føles som laaaaaaaangt) regime. Men jeg sliter også med VELDIG lite info fra st.olavs i og med at jeg ikke var på selve utredningen der. Fikk bare en brosjyre og så etterpå et ark med datoer... Famler litt i blinde og er konstant redd for at jeg gjør noe feil og ikke får modne egg! :P

Skrevet

ikke noe nesespray.

hvordan går det å sette sprøytene da??

sliter litt med sprøyte angst.....lurer på om de på legekontoret må sette på meg.. :-0

Skrevet

Jeg fikk en slik sprøye-penn, enkel i bruk, men ekkelt å stikke seg selv allikevel, føles rart.... Klarte ikke å sette selv første gangen, mannen måtte gjøre det, han har sprøyteskrekk og svima nesten av... :P

Men nå går det greit! Ikke noe kult, å noen ganger treffer jeg slik at jeg får blåflekk, men ikke noe krise! :)

Føler meg egentlig litt tøff av å stikke meg selv! :P

Skrevet

ja, den første jeg skal stikke er sånn penn. den andre skal jeg blande væske i pulver å så ha tilbake i sprøyta.

kan jo dra på legekontoret første gangen,

mensen er ikke kommet, så kommer den idag, må jeg jo bare ringe imorgen sikkert da

Skrevet

Hei! Ved kort regime, som du skal ha, starter man på sprøytene (stimulering) på syklusdag 2 eller 3, så det er ikke noe problem å ringe inn mensen dagen etter du får den. Pass bare på at du har medisinene i hus, så blir ikke det en stressfaktor.

Lykke til!

Skrevet

ja, har alt av medisiner. :-)

men menesen kommer jo ikke.. typsdik det da,men vert litt stress på jobb,. er vel derfor, og forrige mnd ble syklusen min plutselig 11 dager lengre. men alle de andre mnd har syklusen vert presis kom ei klokke.

Skrevet

starter opp i morgen jeg :-) ohoiiiii :-)

er vel bare å gjøre klar sprøyta ikveld og legge den klar i kjøleskapet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...