BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Har litt angst i kroppen naa, og tenker paa dagen jeg skal tilbake paa jobb... Det er i februar, og babyen min vil da vaere nesten 8mnd. Har hoert at puppen ikke takler turnusjobbing, og at jeg kommer til aa maatte gi opp amminga. Maa legge til at jeg jobber ei uke tidlig, ei sen og saa ei med deltvakt. Saa har jeg ei arbeidshelg i mnd med tidligvakter, men vet aldri naar jeg er ferdig. Kan det gaa likevel??? Jeg vil for alt i verden ikke slutte aa amme saa tidlig!!!! *snufs*
Jomfruen76 Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Hei. Etter Arbeidsmiljloven har man rett til ammefri inntil x anntall t pr arbeidsdag inntil barnet når en viss alder(husker ikke timetall eller alder). Det som mange arbeidsgivere gjør er å la arbeidstaker få fri i starten og event fri i slutten av arbeidsdagen for å imøte komme kravet om ammefri. Du skal ikke regne med at kravet om ammefri kan imøtekommes med flere små pauser i løpet av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå