Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 14. november 2011 #1 Del Skrevet 14. november 2011 UFF...ligger nå i senga etter en samtale med kjæresten. Begynte og hylgrine når han sa han skulle prøve og komme hjem tidlig så han kunne hente guttungen på 4. Jeg er helt ødelagt, har bare lyst til og grave meg ned i et svart hul. Hatt null energi i 3 uker nå og kaster opp mye. Blir så kvalm av slimet i halsen, prøver og få opp alt på morran før jeg spiser. HATER og kaste opp og er bedre og få opp bare slim og magesyre (sorry detaljer). Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Føles som en evighet til 12 ukersgrensa, er 9+1 idag :-/. Hodet midt kjennes ut som det skal eksplodere vært øyeblikk og det blir ikke bedre når jeg henger over doskåle akkurat :-(. Uff, kan ikke huske jeg hadde det sånn med førstemann, så dette kom uventet på meg og jeg er såååå lei. Og syns fryktelig synd på samboer og sønn som må høre på meg og se meg bare ligge rett ut hele dagen. Har jo fryktelig dårlig samvittighet fordi jeg ikke orker noe, så blir kjedelige helger for minsten :-(. Æsj nå klager jeg fælt, men godt og få ut litt å :-P. Gleder meg jo over at jeg er gravid :-) men ikke lett og fokusere på det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143783969-null-energi-og-f%C3%B8ler-dagene-er-grusomme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lykkelig 1984* Skrevet 14. november 2011 #2 Del Skrevet 14. november 2011 Føler veldig med deg Godgutten med junispire! Stakkars deg:/ Jeg også våknet opp møkkakvalm i uke 5,6 og halve uke 7. Nå er jeg endelig fin i formen når jeg nå har kommet til uke 8. Det som hjalp for meg var å spise grønne sure epler i senga, før jeg stod opp! Visst jeg ikke gjor det så kastet jeg opp 3 min etter jeg kom meg opp av senga... Så for meg hjalp det å spise hver gang jeg kjente kvalmen komme snikende. Ble en del grønne epler for å si det sånn! Skjønner at du har dårlig samvittighet (typisk kvinnfolk) hehe. Men det er jo ikke din feil at du har det slik akkurat i denne perioden! Og når du kommer deg på bena igjen så glemmer du det fort:) Hva med å ta en paracet for hodepinen da? En lang varm dusj eller et bad? Ellers så har jeg hørt at 1 vitamin B6 (pyridoksin) og 1 ingefær tabl (helsekost), før man står opp kan hjelpe ved mye oppkast... Hold ut, du nærmer deg 12 ukers grensen hvor det pleier å bli bedre for de fleste:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143783969-null-energi-og-f%C3%B8ler-dagene-er-grusomme/#findComment-143784027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*LilleTroll + spira Skrevet 14. november 2011 #3 Del Skrevet 14. november 2011 Var som om jeg skulle skrevet dette selv! Fryktelig dårlig samvittighet ovenfor mann og barn. Mannen er ikke annet enn fantastisk da. Alle jobber over på kontoret i dag (hvor han er sjef..) men han kom hjem til oss, lagde middag og fikk tulla i seng. Dvs, hun er veldig mammete nå som jeg er så slækk, så hun zzz ved siden av mamma på sofaen :-) Har vært 100% sykmeldt i snart 2 uker, men det er fordi jeg klarte å få bihulebetennelse.. Noe som ikke akkurat var ønsker ved siden av kvalme og voldsom tretthet. Vet ikke med deg, men paracet funker ikke på meg. Tar ikke bort noe hodepine, så da kan jeg likså godt la være. Pratet med legen min i dag, hvis ingen bedring innen to dager blir det penicilin.. Og jeg som helst vil unngå det, men den skal være trygg for lille spira! Frøkna på 3,5 fikk vite hun skal bli storesøster i dag, og reaksjonen var FANTASTISK!!!<3 Hun har overøst meg og magen med kyss, smilt fra øre til øre og hoppet og danset "ukontrollert".. Hun har ønsket å bli storesøster lenge, så det var veldig deilig å kunne si at det skal hun bli :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143783969-null-energi-og-f%C3%B8ler-dagene-er-grusomme/#findComment-143784659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Growhow Skrevet 14. november 2011 #4 Del Skrevet 14. november 2011 Å vi er i samme klubb.... I skrivende stund tørker mannen støv og er skikkelig husfar! Mens jeg sitter her og tenker på andre ting for ikke å spy igjen. Var ikke kvalm en eneste gang under forrige svangerskap, så en stor forskjell er det. Hvis det fortsetter må jeg få sykemelding, blir uvel av rare lukter på jobben. Jobber på byggeplass, og der romstrerer det av svette mannfolk - ugh.... Heldigvis vet sjefen om at jeg er dårlig så jeg får komme og gå som jeg vil. Men får jo dårlig samvittighet når jeg er på jobb en times tid, for så å spy, og vende snuten hjem under dyna. Å - som jeg gleder meg til jul, for da er jeg over i 2. trimester og kvalmen forhåpentligvis er borte! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143783969-null-energi-og-f%C3%B8ler-dagene-er-grusomme/#findComment-143785236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*LilleTroll + spira Skrevet 14. november 2011 #5 Del Skrevet 14. november 2011 Klem til deg Growhow.. Det er IKKE kult å være konstant "fyllesyk".. Jeg kasta mere opp med frøkna.. Nå er det nesten som om jeg skulle ønske det kom opp, så jeg kunne bli kvitt det og ferdig med det (selv om det jo kommer igjen..huff!). Har du hørt med legen og Afipran (tror jeg det heter).. Kvelmedempende piller. Tommelen opp for våre fantastiske menn :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143783969-null-energi-og-f%C3%B8ler-dagene-er-grusomme/#findComment-143785527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 15. november 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 15. november 2011 Æsj...legen sendte meg rett til føden idag, blir innlagt for og få litt væske og næring. Hadde en følelse at kroppen ikke hadde så godt av detta ja :-(. Føler meg så elendig, godt og høre jeg ikke er den eneste og at det er fler som har så snille samboere hjemme :-). Kanskje jeg får slappa av litt mer her oppe og kroppen har godt av litt hjelp :-). Lykke til alle dere andre. Ikke mange ukene igjen før vi kan nyte at det er liv i magen ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143783969-null-energi-og-f%C3%B8ler-dagene-er-grusomme/#findComment-143787518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå