EierIkkeFantasi Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 har kjent masse med liv frem til helgen, nå kjenner jeg så og si ingenting hva kommer det av,redd noe er galt
MammaMø med to små Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Hei:) Det sies at uansett hvor mye liv man kjenner så skal man ikke bekymre seg om man ikke kjenner liv hver dag før etter uke 25...(noen sier til og med uke 28).. Skjønner at det kan være kjipt og skummelt, hadde det sånn jeg også. Er 20+3 i dag, kjent liv hver eneste dag(masse), men plutselig da jeg rundet 20 uker var det veldig stille i magen. Plutselig i går etter litt kakespising, var det full fest i magen igjen:)
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Hei! Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg skrev dette spm til "spør jordmødrene" og fikk svar i dag; "Hei! Takk for en flott tjeneste! Jeg er gravid i uke 20. Og siden uke 16-17 har jeg kjent liv ifra jr. Jevnt og trutt, og spesielt når jeg har slappet av, spist eller på kvelden! Dette gjør meg veldig glad, da jeg har mistet 4 ganger før, og føler at sparkene virker beroligende på meg! Nå, siste uken har det vært mindre spark en foregående uker. Når det tidligere kunne være serier med tydelige "dunk" som varte i en time eller to, er det nå begrenset til et og annet dult på kvelden og natten... Er dette noe å bli bekymret for? Har jo lest og hørt om at man ikke skal "telle" spark før uke 28(?), men når det har vært så jevnt og så plutselig endre seg...er det normalt?! Anonym [Klag på innlegg] [svar på dette innlegget] Sv: Liv i magen. (gravid) NYTT 19:38 14.11.2011 Hei du! Ja dette er helt normalt såpass tidlig i svangerskapet. Det er normalt at bevegelsemønsteret til barnet forandrer seg flere ganger i løpet av svangerskapet. Hvordan barnet ligger i maven og hvordan morkaken er plassert er også medvirkende årsaker til hvor godt barnets bevegelser kjennes. Barnet sover mange ganger i løpet av dagen, og da er det stille. På slutten av svangerskapet blir barnets søvnperioder lengre, men selv nær terminen er det sjelden at barnet sover mer enn én time om gangen. Er du i tvil om hva som er lite liv, bør du vite at det er svært sjelden et friskt barn sparker mindre enn ti spark i løpet av to timer på en tid av døgnet hvor du vet barnet pleier å være aktivt. Fra uke 24 kan man "telle" spark. Du finner mer info her: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...&MainArea_5661=5631:0:15,5020:1:0:0:::0:0 Har du følt at barnet har sparket lite hele dagen, bør du kontakte fødeavdelingen. Hvis du er bekymret for barnet ditt, bør du uansett grunn søke råd og hjelp hos jordmor eller lege. I noen tilfeller bør du ta direkte kontakt med fødeavdelingen: Hvis barnet ditt ikke sparker en dag, skal du aldri vente til neste dag. Hvis barnet sparker stadig mindre i løpet av dagen/dager og/eller du kjenner lite liv. Jeg håper dette kan redusere bekymringene dine noe - masse lykke til videre i svangerskapet! Jordmor Kristina"
EierIkkeFantasi Skrevet 15. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2011 takk for svar begge, godt og se at det er normalt,, jeg kjenner liv igjen, bare ikke like mye, men skal på ul på torsdag så krysser fingrene for at alt er bra med lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå