Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

takk for det, mor-2012? Kjekt å ha funnet dere ;) Og til deg Lila, må si jeg ble veldig letta på dine vegne når jeg leste nedover om kom til EL etter tungsinn. Lykke, lykke til <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor-2012: Tusen takk for at du er optimistisk på mine vegne :) Ja eg håpar inderleg. Men prøver å tenka lengre fram og instilla meg på neste pp uansett. Huff mannen min reiser jo offshore på dag 14 eller 15, så skal godt gjera å få dette til. Kva dag pleide du få eggl før pergo då? Håpet mitt er at den gjer syklusen kortare...

håper83: Tusen takk for omtanken og lykkeønsking! <3

No går eg ( forhåpentlegvis med et befrukta egg i magen) og baker ut julekaker :) :)

Nattaklem

Skrevet

Håper vi alle går rundt med et befrukta egg inni oss, og at det forstår at det skal feste seg. Jeg fikk aldri eggløsning - det var derfor jeg ble satt på Pergo. Ikke en eneste eggløsning siden vi starta forsøk i år. Litt deprimerende, men nå har vi omsider fått komme i gang på ordentlig vi også :)

Hvilke julekaker bakte du? :)

Skrevet

God kveld i stuggu!

Jaa'a, da er jeg mer eller mindre sikker på at løpet er kjørt for denne pp også. Jeg er 5-6 dpo (vet det er tidlig å si), men har fått pms-puppene tilbake (i går) med den gode gamle vanlige starten med stikk og fanteri. Jeg er brennsikker på at det gikk skeis nå og, og er klar over at det høres helt idiotisk ut. Herlig, for da kan jeg nyte rakfisk på lille julaften med julebrygg til <3 Er mer spent på deres vegne enn mine egne for jeg har helt seriøst gitt helt opp i huet nå, og gir rett og slett f. Blir lett forbanna og har liten tålmod, så er glad jeg har evnen til å drite i ting jeg ikke får noe utav. Tok 600 mg ibux på lørdag og, jeg hadde så vondt i hodet at jeg måtte. Hehe! *Sær*

Føler meg absolutt ikke gravid, og bare vet at jeg ikke er det. Krysser fingre for dere andre og glede meg til å bruke årets to kjedeligste måneder (januar og februar) på ny prøving. Prøvingen fører til at ukene går fort om ikke annet! Kanskje jeg greier å få et barn til neste jul! Så da må jeg spise dobbelt opp med rakfisk i år =)

Hali: håper du er gravid igjen for det fortjener du virkelig etter sa, men kanskje du har fått falskt positivt resultat ettersom du sjekket etter tidsfrist(?). Du gjør klokt i å teste om et par dager igjen:) "Helst bør man kaste testen etter 10 minutter og ikke grave den fram fra søpla etter en stund for å sjekke om det har kommet noen strek. Sist, men ikke minst, på noen tester blir teststreken synlig som en skyggestrek - dvs. at streken er grå eller ser ut som en "bulk" i testen. Disse kommer som regel etter tidfristen er gått ut, gjerne etter at testen har begynt å tørke inn, og det forårsakes av en kjemisk reaksjon og/eller inntørking i testen, og er ikke positivt resultat." www.pernille.info

*krysser fingre for deg*

Skrevet

Mor_2012: Stemmer det, ja då ahr du ein betre grunn for pergo enn meg. Er så glad du har fått hjelp og at du no får eggl!!! Gler meg til å sjå koss det går med deg, og krysser fingrane for deg!!!

LilleFie: Kjære deg. Det er jammen ikkje lett når ein har blitt skuffa mange gongar. Eg forstår godt dette emd tolmodighet også, det er såvisst ikkje mi sterkaste side!! Men eg vil- forhåpentlegvis utan å trakka deg på tærne (!) på det sterkaste anbefala deg å ligga unna ibux den tid du prøver. Har lest masse om det og er overbevist om at det er fryktelig skadeleg. Både ved gravididtet, men også at det forhindrer befruktning. Derfor ikkje gunstig i prøve-tid heller. Sjå om du kan bruka paracet heller....? Men flott at du elels klarer å fokusera på andre ting oppi alt dette. Stor klem

Skrevet

Lille Fie: Blir spennende å se med oss, tror vi har IKM samme dag..? Jeg føler meg ABSOLUTT ikke gravid. Har hatt såre brystvorter siden fredag, men innbiller meg det er PMS. Begynner å få uren hud også nå, så er vel TR på gang her også, antar jeg.

Håper bare syklusen blir kort, så man slipper å vente helt til 16.12 for å finne det ut.

Jeg er ikke så innmari flink til å skrive her, men jeg følger med på dere andre selv om jeg ikke lager så mye "lyd" om dagen.

Prøver dog å ikke være innom så ofte, men litt vanskelig å la være. Er vel nysgjerringheten og samholdet som driver en.

Er det mange av dere som har kommet igang med julebakst og pynting da? Her er vi sent ute, tenkte å begynne til helgen. Prøve å få gjort mest mulig på kortest mulig tid. :) Er vel på tide å gjøre en innsats for julestemningen, vel.

Er kjempespent på hvor mange gravide vi er denne måneden, når er det på tide å teste da? Neste uke, noen?

Skrevet

Lilla: jeg vet dette med Ibux ja, og tærne mine er ikke tråkket på av søte deg:) Er Ibux-junkie fordi ingenting annet fungerer mot hodepine og menssmerter hos meg. Har prøvd paralgin forte, paracet og pinex, men enten funker det ikke mot smerter i det heletatt (paracet), jeg tåler ikke innholdsstoffene og får enorme smerter i magen (forte), eller jeg får fullstendig forstoppelse og liten smertelindring (pinex). Jeg har slutta med Ibux for 2 pp'er siden, etter å ha spist opptil en eske i måneden på det værste med menssmerter og hodepine.

Et evt. befruktet egg har ikke rukket å feste seg på lørdag, som da var min 3 dpo og den dagen jeg spiste Ibux, fordi jeg ikke ville ødelegge kanefart og julebordet med min kjære, min svigerinne og broren min på Røros - med å være sengeliggende lørdag kveld med hodepine. Jeg fant ut at det mest fornuftige var å ta smertestillende og etterpå kunne delta og kose meg. Halveringstiden på Ibux er heldigvis kort, slik at stoffene er ute av kroppen ganske fort igjen (tar ca. et døgn). Dessuten er det maaange jenter som har blitt gravide selv om de spiser Ibux (uplanlagte graviditeter og de som faktisk ikke vet hva Ibux gjør). Ergo burde Ibux'en ha vært ute av kroppen min i går, 4 dpo. Festingen skjer vanligst mellom 6-8 dpo, og jeg tror ikke noe har skjedd likevel i denne pp'n, vi hadde ikke sex på el-dagen bl.a så nei, jeg er virkelig overbevist om at jeg kan føye meg inn i rekken med slitere.. Kjipt, men sånn er livet:/

Skrevet

Kjære deg, veldig godt at du ikkje kjente det i tærne :)- glad for det. Så trasig då at du strever med så masse smerter. Skal jammen ikkje vera enkelt! Flott at det var før det festa seg. Eg strever sjølv eg med tankane på den fluconazol someg tok lørdag morgon før smilefjeset kom mot soppinfeksjon. Halveringstida er 30 timar fann eg ut. Er det seint?? i dag har eg tatt 3 tranebærkapsler mot uiv. Håpar ikkje det er farleg. Det er jo tranebær, skal vel helelr vera sunnt. Huff, vanskeleg dette. Eg håpar du er gravid LilleFie. Det viktigaste er jo sex før eggl dagen, så eg kryssar fingrane.

Mor-2012: Eg bakte potetmjølstoppar. Likar det ikkje sjølv. Lagde dei for første gong i fjor, det var første advent med mannen min, han ønskte seg dei. Og han elskar dei. Så dette er kjærlighetsbaking :) Har deig til kanelstenger/ brune pinner i kjøleskapet, dei elskar eg! :) Kva skal du laga?

Skrevet

snartfampå5: Ja, absolutt! =) Jeg har IKM ca. 14.des + - en dag.. Er glad jeg ikke har tr i julen, gravid eller ei, for jeg får så vanvittig vondt i magen! Mine brust begynner saaakte, men sikkert å bli pms-ømme, hvis jeg tar av bh og bøyer meg frem så verker det en liten plass der inne i begge to, som kommer til å spre seg til hele brystet om en ukes tid. *sukk*

Har småpyntet. Har alt av adventspynt og lys oppe, samt byttet ut kjøkkengardin og duker. Baking blir det 13.des da jeg har min tradisjonelle lussekatt sammenkomst for familien med utdeling av lune lussekatter og varm sjokolade. Ellers blir den store bakedagen 17.des her, samt en dag snart med smultringer.

Kommer ikke til å teste denne pp, men se på alt av kroppslige fakter som "oppringing" og mas fra tanten som bare MÅ komme på besøk denne mnd og. Jeg skal personlig suge ut alt av sølet hennes med et eller annet slik at gjesteopptredenen blir kortest mulig, hehehe:)

LilleGittOppFie

Skrevet

Ny uke = ny tråd! Vi skravler så lange innlegg (<3) at det blir langt å scrolle allerede ved 150 innlegg, så tar meg friheten til å lage en ny jeg jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...