Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting nytt her gitt... sitter her og venter og håper på at det har klaffet.

Fikk en søt kommentar fra lillemann idag da: "mamma, jeg vil ha baby så kan jeg leke med den" (han er 3 år). hehe..

Jeg er 8 dpo, og tempen er fortsatt høy!! :)

6 dpo: 36,68

7 dpo: 36,97

Idag: 36,90

Krysser fingrene for en julespire!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj Hali,det ser jo lovende ut. jeg er ikke noe temp ekspert,men det ser bra ut :)

1 dpo:36,46

2 dpo:36,25

3 dpo: 36,55

4 dpo 36,69

kunne ønske enn fikk hvite om det går eller ei med en gang :S

Skrevet

Jenter jeg temper ikke så jeg forstår ikke tallene *ler*

Forklar meg hvordan tempen skal være mellom EL og IKM hvis man er gravid eller ikke *smiler* ?

Nå skal vi snart reise hjem til mine foteldre og hente ungene. De har sovet der en natt. Deilig å ha litt alene tid bare meg og mannen *smiler*

Mamma har middagen klar når vi kommer *nam*

Ha en flotters dag jenter <3

Skrevet

jeg er ikke sann veldig god på dette,men etter det jeg har skjønt: tempen får en dipp (går ned når egget slipper) så stiger den igjen. når man er gravid holder tempen seg over en viss grad :) men når tanta dukker opp så går den ned :)

Har jeg forstått det riktig da montro? :)

kos deg masse i dag Dossa,en trenger litt alene tid å pleie kjærligheten <3

Skrevet

Hei jenter!

Da er jeg tilbake fra førjulsweekend på Røros! Det var fantastisk!! Har spist deilig mat og drukket og kosa oss i julegatene. I går ble det kanefart med voksen-gløgg og;)

Jeg aner ikke min dpo, men den er 4-5. Kjenner ingenting, og bryr meg egentlig ikke om det:) Blir ny hotellhelg til helgen som kommer, kommer til å drikke da og, med mindre jeg har grunn til å tro jeg er gravid, tar en test og den er pos, noe som mest sans. ikke skjer denne pp heller:) Fikk pos el test og DET er seier nok!

Lilla: hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl!!!!!! <3 M A G I S K!!!! Det ordner seg for snille piker altså;) Grattis med pos el test, jeg vet akkurat hvordan det føles, hehe!

Håper det går bra med dere andre også:)

Sitter på nett og ser etter nytt sett rideutstyr nå:) Blir herlig å begynne med hestesport igjen, og få tankene over på noe nytt!

Stor klem <3

Skrevet

Nå er jeg kjempenysgjerrig på hvordan det går med oss alle, og hvem av oss som trekker "vinnerloddet" denne måneden. Vi krysser fingrene og håper på flest mulig. :)

Selv har jeg vært på hotelltur med min kjære i helgen, og det ble jevnt over lagt mye aksjer.

Kan man legge for mye, kanskje? Hehe.

Ellers har jeg ikke merket noe EL denne måneden. Hadde litt vondt i magen på torsdagen, men ingen EL-slim eller annet. Kan man bli gravid uten å merke at man har EL, eller er det kroppen min som tuller nå?

Dersom vi ikke er i boks denne måneden, tror jeg også jeg kommer til å kjøpe EL-tester. Kjekt å vite når man må stå på litt ekstra.

Ønsker alle en superfin kveld! :)

Skrevet

Halloen jenter! :)

Eg fekk nytt smilefjes i dag kl. 13. Tok sjansen på åventa med sex til me kom heim til oss sjølv i dag. Følte kroppen trengte litt tid på å komma seg og laga et fint miljø til dei små svømmarane :) Og heldigvis- smilefejs også kl. 20, og no er jobben gjort, med adventslys i kvar ein krok :) :) Formen er fiin. Eg skal testa i morgon og viss eg har fleire tester igjen- usikker. Smiler den i morgon og (usannsynleg) hører jo eg til på neste ikm tråd- Men eg blir sjølvsagt her med deko gulljentena ;):)

Lillefie: Så flink du er! Eg og drakk vin på fredag. Innbiller meg at eg har satt kroppen i sjakkmatt med å vera så opphengt i graviditet. Kansekj blir me gravide viss me slepp taket et lite øyeblikk?? Har lest at det ikkje e rnoko forsking som støtter at det er fare med alkohol før testen slår ut. Samtidig blir morkaka danna når det fester seg, så personleg er eg forsiktig etter eggl- og iallefall etter veke 3. Men eg er glad du kalrer å slappa av med dette Lille fie. Du høres så positiv ut. Eg har tru på deg!! Kanefart har eg forresten lest om i ei bok då eg var 10- og har et supert idyllisk bilde av det- tenker du koste deg!!! :)

Snart frampå- kjekt at du har vore på hotell tur du og, og veldig kjekt med aksjene :) Etter det eg har lese trur eg ikkje det går an å legga inn for mykje aksjer. Men har tenkt mykje på det sjølv. Legen min seier annakvar dag. Den gongen me blei gravid hadde me sex to gongar til dagen. Det har me også hatt ved forrige eggløsning, utan at det "hjalp". Denne har det blitt ein gong til dagen. I morgon tidlig er vår siste mulighet- fordi han skal ta spermprøve på onsdag. Viss det blir smilefjes i morgon og, blir det litt fleir aksjer på morgonkvisten :) Lurt med eggl tester- mange som finn ut etter å ha byrja på det at dei har hatt eggl på anna tidspunkt enn antatt. Men det er jo sjølvsagt stress med testane. Samtidig er det jo endå meir belastande å gå å venta utan spire, så verd å prøva og sjå koss ein føler det...

Grattis med fine målingar for temparane :) Og Hali- spanande med mulige festesmerter!!!! - Har verkeleg trua på deg, om det er lov å sei :)

mor-2012? LAs innlegget ditt på pergotime. Må kanskej koma tilbake til deg for tips og råd om et par veker :) Eg har lest at eggl skal koma mellom dag 5 elelr ti etter påbegynt kur. Men virker ikkje somd et stemmer her inne? Min mann reiser på jobb på dag 16 i syklus, dag 11 etter første tabelett om eg får det. Men ikkje vits å byrja på hormonkur om han reiser før eggl.....

Spanande med ny veke jenter. I neste veke er alle i DPO- land.

Ønsker alle ei fin start på veka :)

Skrevet

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

-Julestrømpa

Fredag, 16.12:

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

- Mor_2012?

-snuppo

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

Lilla80

♥Gravid♥

Inn i ny pp:

Skrevet

Jepp, du kan bli gravid uten å kjenne el. Evt.smerter kommer an på størrelsen på follikelen og evt. hvor stor blødning du får i bukhulen. Jeg har ikke el smerter selv, men vet jeg har el pga. pos test:)

Skrevet

Skjønner ikke noe jeg jenter... Hvor tidlig er det egentlig mulig å kjenne en graviditet? Men førstemann gikk jeg med ekstrem kvalme fra 4 uke til 6 måned.

Jeg hadde el mandag 28 november. I helgen frøys og svettet jeg om hverandre, satt plutselig å gråt på en kafe helt uten grunn (og jeg griner ikke sånn uten videre), og i dag er jeg kvalm og har spydd på jobb. Regner med jeg bare er i fred med å få influensa, men håpet er jo der. Er det mulig at dette er tegn på graviditet? Og hvor tidlig kan jeg teste meg?

Lilla: Føler med deg, og ble glad når EL kom, håper virkelig det klaffer denne gangen. Det håper jeg så klart for oss alle. Det fortjener vi :)

Skrevet

jaja da kan jeg vel egentlig melde meg ut,murringer å dritt å møk er bare denne samme gammle tanta som herjer.. 6dager etter el å jeg spotter,merker det vel for 2 dager siden. jajaja :S

dere får kose dere med julegava deres jenter <3 skal krysse alt jeg har for dere <3 <3

håper det kommer noen gode nyheter hos legen den 21 <3

Skrevet

Julestrømpa: Tusen takk :) Så spanande med det du merker på kroppen! Slik er har forstått det skal ein ikkje merka det før det har festa seg, så då er det jo litt tidlig. Samtidig så fekk du jo tidlige og langvarige symptom sist gang. Og eg trur kroppen vår merker noko er på gang med ein gong kansekj. Det er jo store ting som skjer der inni også før festinga. Trur eg ville prøvd så godt eg kunne og tenkt at det kan vera andre ting sia det er så tidlig. men du vil jo fort finna ut om du holder på å bli sjuk. Viss ikkje er det jo lovande. No kan jo din ha festa seg og, med eggløysing den 28, 29 (hugser ikkje akkurat kva du skreiv :P) Masse lykke til!!!

<3 <3 drømmer <3 <3: Eg blei lei meg av å lesa dette, eg håpar så sterkt for deg! Men hugs at spotting no vel så gjerne kan vera festeblødning. Håper er ikkje ute enno. Du har uansett timen din den 21., og den satser me stort på veit du ;) Som du sjøklv seier- mykje større muligheter då... Sender ein god klem og krysser fingrane for at du er gravid.

Eg fekk negativ cb i dag, så eggl har vore i natt. Eg hører jo då egentlig heime på uke 51, men men. Eg tok ein heime uiv test også i dag og den var positiv. Så eg har rett og slett vore heime frå jobb i dag. Ikkje noko klart valg, men er så redd no for at det blir verre, for kan jo ikkje gå på antibiotika no om eg er gravid. Så eg har holdt senga og drukke store mengderappelsinjuice. Mannen min kom heim med raude tulipaner og som eg har putta julegran oppi med, blei så fint :)

Til tross for uiv- litt meir aksjer også, for å vera på sikre sida. Stoler ikkje heilt på alle aksjene pga "formen". Aksjer fredag, lørdag og søndags kveld, mandags morgon. Bra innsats mtp formen :)

MAnnen min skulle egentlig ha kome heim frå jobb i dag om me ikkj ehadde bytta turnusen. Tenekr på kor stressa eg hadde vore med positiv cb i går. ( eggløysing neeeesten forsinka lenge nok til ordinær turnus)Og så blei også flyet kansellert, slik at han ikkje vill ekomt heim likevel før tidligst i morgon. Då hadde alt håp vore ute, og så på nippen. Er kjempeglad me fekk bytta den turnusen. Eg hadde jo mildt sagt hatt ein elendig dag her viss ikkje. offshore og babylaging er ingen god kombinasjon!

Gode ønsker til alle!

Skrevet

Lilla, jeg er så glad for at dere rakk EL og at aksjene er lagt sjøl med dårlig form. Masse god bedring snuppa *smiler*

Drømmer, neiiiiiii du spotter vel ikke allerede *snufs*

Hvilken DPO var du nå igjen?

Jeg er 8 DPO idag :-) Noen dager så føler jeg at nå har det klaffet men så er det dager hvor jeg føler at det ble bom *off* Kan bli små gal i tida frem til IKM *ler*

Krysser fingra for deg at du ikke får tante besøk :-)

Skrevet

Huff, jeg er så dum!!

Hadde fri idag (har hatt jobbhelg), så da sov jeg til 12 eller noe. I 1-tiden bestemte jeg meg at jeg skulle kanskje ta en test bare for moro skyld, men var forberedt på at den skulle være negativ. Måtte egentlig ikke på do da (var på do for en time siden), men siden jeg tisser mer eller mindre hver time de siste dagene, kom det litt urin ut. så tok den testen da... MEN tok ikke tiden, og det kom liksom ingenting etter kanskje 1 min. Så tenkte jeg at det var vel bortkaste å teste, så kastet jeg testen i søppelen og gikk - dumme meg.

Men når jeg går tilbake til badet og ser på testen - der er det en svaaaaaaaaak strek!!!

Er 9 dpo!!

Huff, at jeg ikke hadde tålmodighet til å vente!!! Dumme meg!!

Men vel ta en ny en imorgen med morgenurin eller vente til torsdag..

Skrevet

Åååååååå så spennende Hali *smiler*

Synes ikke du er dum. Krysser fingra for at du vil få en sterkere strek neste gang du tester <3

Tipper du er først ute til å juble over en positiv test ;-)

Skrevet

Dossa: joda hehe er helt vilt det her. Er hmmm 5 eller 6 dpo, Gikk fra perfekt syklus til bare tull etter sa :S men nå legger jeg all lit til deg hehe håper dette er din mnd <3 vel fortjent :)

vil ikke se deg her inne etter ikm 50,bare hvis det er råd å komme med. hopper etter deg på 1trim etter jul jeg se ;)

heier på deg Hali,krysser alt jeg har :)

Skrevet

Hei,

jeg håper at mensen ikke kommer ca 16 desember ;) hører jeg til her da?

Skrevet

ja da hører du til her håper83 :)

Skrevet

Du er god og søt Drømmer *smiler*

Jeg vil jo at du skal følge etter hvis jeg så heldig å være gravid :-)

Kroppen din må slutte å tulle med deg, jeg krysser fingra for at kroppen din snart er i rute att snuppa *smiler*

Jeg har begynt å kjenne at det murrer litt for godt på venstre siden av magen *off og off*

Synes jeg kan få leve litt lenger i håpet, jeg prøver å tenke positivt men er ikke alltid like lett :-)

Skrevet

Håper vi tester positiv hele gjengen!!! :) Krysser fingrene! :)

Alle fortjener en julespire ;)

Skrevet

Veldig bra :-) Kjekt å ha noen å snakke litt med, mannen her hjemme har fått gjennomgå og må spares ei stund ;-) Vi har vært sammen i snart ti år, ingen barn. Ble overraskende gravid i sommer, og like overraskende tok det en brå og vond slutt på ultralyd i uke 11. Nå, mye tungsinn og to utskrapninger senere, er vi endelig i havn med vår aller første prøveperiode for å få vårt første barn <3 Jeg tillater meg å håpe, så får jeg heller bli skuffa. Prøveperioden er forresten det kleineste jeg har vært med på! Prestasjonsangst og stress altså. Jeg er satt på blodfortynnende og betennelsesdempende (pga habituell abort og blodpropp i familien), og vil liksom treffe eggløsning så sprøytestikkene ikke er helt forgjeves. Men el-testing og tidspress har ikke akkurat gjort sex til noe nært og avslappa for vår del. Jeg tror jeg skal droppe de neste måned. I mellomtida kjenner jeg meg litt yr over tanken på at kaaaanskje er jeg heldig og er allerede gravid igjen. Ønsker dere lykke til med prøvinga, alle som en :-))

Skrevet

Velkommen Håper83!!

Her kan du snakke i vei ;)

Skrevet

takk for det! Og jeg krysser fingrene for at du får en enda sterkere strek neste gang :) Så spennende!!

Skrevet

Velkommen håper83! Leit at veien har vore lang for deko så langt. Skjønenr godt det du skriv om at prøvinga blir styrete og ikkje slik som sex var før. Me får håpa dette er for ein kort periode! Eg ønsker deg masse masse lykke til!!!

Hali: Såååå spanande!!!! kalrer du å venta til 11 dpo????? Krysser fingrane, dette var lovande!!!!!!!!

Skrevet

Velkommen, håper83! Du vil trives her inne, jentene er knall :)

Lilla: Det er ikke sikkert du trenger Pergo - kanskje det klaffet denne måneden! Dersom du får resept er det bare å ta kontakt. Jeg fikk positiv test dag 16, altså 11 dager etter første tablett. Regner med at el kom to dager etterpå. Ifølge gynekologen min får man normalt el innen ti dager etter siste tablett, så da stemte det ihvertfall for min del. Såvidt innenfor ;)

Hali: Spennende!! Hold oss oppdatert :) Så gøy at det allerede ser ut til at det går bra for noen her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...