Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snartfampå5: Enig! Dessuten tror jeg neppe en evt. blastocyst tar skade av noen enheter alkohol i lutealfasen. :) Jeg tar test dersom det er grunn til å tro at noe har funnet sted der nede etter el :)

Lilla: Takk takk, er mersom letta nå altså! Like stor personlig seier som en pos gravtest kommer til å bli dette:) Kjæresten la aksjer med en gang han kom hjem fra jobb i ettermiddag, hehe;)

Blir spennende å høre om du får pos el test også! Jeg er hverken tappetafser, temper eller slimsjekker for min del. Det blir for diffust for meg å teste etter el med de triksene. Jeg har ikke bare mitt eget sekret der inne nå rundt el så synes slimsjekk er vanskelig å tolke:p Jeg stoler på testen og forholder meg til den.

Synes ikke du er noen dårlig venninne i det heletatt. Du har faktisk lov til å føle det du føler rundt temaet. Det ER faktisk urettferdig å prøve å lage barn, legge til rette for et barn, jobbe hardt både fysisk og psykisk som enkeltperson og som et par - og ikke greie det, for så å finne ut at alt og alle rundt deg klarer det med manglende kjente forutsetninger for å kunne bli gravide. Eller de heldige som ønsker, og får det til på 1 pp. Man føler at de andre sniker i køen, samtidig som man blir glade på deres vegne. Følelsene blir slitt i to retninger, og det krever sin kvinne å holde hodet hevet. Vi har tross alt en urgammel biologisk klokke som tikker, og et uhyre sterkt morsinstinkt.

Det hadde vært mindre vanlig å ikke ha de følelsene du har, og jeg har, og flere andre her inne. Så ikke døm deg selv for hardt! Jeg kjenner jeg er mest nysgjerrig på de av oss som "sliter", enn å lese om alle som får det til. Jeg blir virkelig rørt når det endelig sitter en spire for de som har vanskeligheter med å bli svanger. Det er så utrolig fortjent =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter det jeg velger å tolke som en positiv eggløsningstest i dag, slenger jeg meg også med :)

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

-Julestrømpa

Fredag, 16.12:

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

- Mor_2012?

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

♥Gravid♥

Inn i ny pp:

Skrevet

Velkommen Mor-2012? :)

Lillefie: Du skriv så fint! :)

Ingen utslag på eggltest enno, dvs at syklusen min er meir enn 31 dagar :( Elles vore på fotsone, og aksjelegging fortset...

*I morgon starter den koseelgaste mnd i året- måtte den bli fiiin for oss her inne! <3

Skrevet

Hei hei! I går fiksa mannen min bruce springsteen konsert til oss, skreiv datoen på statusen sin, og fullt av folk spurte om me hadde termin då. Fy kor trasig. OVeralt blir me møtt me om me ikkje snart er gravide.

Ingen utslag på eggl test i dag heller, og kjenner meg tung til sinns. Viss eg ikkje får eggl i morgon, så vil neste eggl vera når han er på jobb. Kjenner meg veldig oppgitt no. Styrete med den turnusen altså!! Og så har me sikkert bytta turnus heilt forgjeves. Han skulle jo opprinneleg ha kome heim på mandag... Huff, beklaga negativiteten, men no er eg lei meg :(

Skrevet

5 dpo her i gården..

Men jeg kjenner at skuffelsen kommer til å bli stor uansett om jeg prøver å skåne meg selv ved å ikke tenke så mye på det hele.

Jeg har to venninner som er gravid med termin i juni, skulle egentlig hatt det jeg òg men jeg mista 4+5 uker på vei. Så jeg blir konstant påminnet, så det hele er bittersøt glede. Huff, jeg håper det klaffer men samtidig frykter jeg at det ikke gjør.

Foreløpig ingen symptomer!

Lilla: Du har ikke vurdert å tempe? Det kan kanskje hjelpe deg hvis du ikke vet når du har EL... eller gjør du det allrede?

Skrevet

Huff, Hali, kjenner følelsen. Men kanskje er du gravid no?? Krysser fingrane for det!

Ang temping, sysn eg det virkar så stress. Eggl testane funker jo og ift at ein får vite når ein skal ha sex. Problemet no er jo at eggl er forskjøve, og det blir jo det samme med temping... Sikkert ikkje stress når ein først er begynt, men kjenner at eg ikkje har lyst. Føler alt er så klinisk allereia...., men takk for tipset :)

Skrevet

Jeg hadde ganske tydelig positiv test i går kveld, etter at jeg ble med her. I dag måtte jeg selvfølgelig også teste, ikke like klar i dag. Så gøy å være med på ei IKM-gruppe, godt å ha noen å snakke med om alt dette her! Samboeren min er ikke like gira som meg når det kommer til eggløsning og tester og slikt. Sier dere ifra om når dere har eggløsning? Jeg er redd han kan få litt prestasjonsangst eller tro at jeg kun er ute etter soldatene hans og ikke kosen i seg selv :P

Skrevet

Mor: Velkommen skal du være! Håper det klaffer :)

Pleier å si til mannen sånn ca når jeg har EL men sjeldent på dagen. Han glemmer det bort uansett.

Skrevet

hei jenter :)

slenger meg inn her ettersom jeg har fått tilbake el igjen <3

fikk smil den 28 og 29,

ikm?? nei det veit jeg ikke når er,håper ikke det er på lenge <3 men den er en gang i uke 50 :)

såååå når har dere tenkt til å brenne av den første testen da??

er så sinnsykt spent,har en skikkelig god følelse denne mnd :) <3

Skrevet

Drømmer! Har sett deg en del her, krysser fingrene for at ting klaffer for deg denne gangen :) Skal forsøke å ikke teste før IKM, men det blir garantert vanskelig å holde seg. Ser for meg at jeg ikke klarer det, egentlig. Du da? Har du testa allerede kanskje? ;)

Skrevet

Vi er mange herlige jenter som hører til denne uka *smiler*

Nå er det på tide at det blir vår tur :-)

Du kom drømmer :-) Har venta på deg ;-)

Så deilig at du har en god følelse, håper virkelig at den følelsen stemmer *smiler*

Jeg har ikke tenkt å teste før 13. desember.

IKM er et sted mellom 10-12. desember, trives her inne sammen med dere så derfor holder jeg meg til denne uka *smiler*

Skrevet

hehe nei,men har telt el tester :P så hvis jeg venter 6 dager, så kan jeg teste til den smiler fordi jeg er gravid hehe. men har lyst til å teste den 15 hvis ikke tanta har kommet :P tror det er ikm den 12-13 des

denne mnd skal jeg tenke positivt, 2 uker å 4 dager på vei i dag :P dere da jenter? hvor langt på vei er dere? :)

Dossa <3 selvfølgelig hehe dette er jo mnd vår :) :) har bestemt meg for at dette skal være siste gangen jeg melder meg inn i ikm klubben på 1år å 6mnd :P

Skrevet

Hei hei! Negativ eggl test i dag og, på dag 18! huff og huff. Føler meg verken i balanse eller positiv eller noko, berre lei meg. Denne dritt kroppen som ikkje funkar!!!!! Viss ikkje eggl kjem snart så kjem eg til å ha mensen på utredningstimen vår som eg har venta på i månesvis. Eg fekk flytta den frå den 14, for det var då eg skulle hatt mensen. no har eg flytta den - til mensen :( :( :( OG neste prøveperiode ryk for då er mannen min på jobb :( :( :( :(

Skrevet

Det er noe dritt når kroppen ikke fungerer som den skal :(

Lilla, jeg håper du får eggløsning i løpet av helga og at gullegget befruktes *smiler*

Må bare spørre, gjør det noe hvis du har mens når du skal til utredning?

Åååå nei, så trist at mannen din er bortreist i neste pp, det betyr at det bare MÅ klaffe denne runden :))

Skrevet

Lilla: Huff, jeg åper EL dukker opp snart...!! Masse lykke til!! :)

Jeg med andre ord er 6dpo, og kjenner ingenting. Var kanskje litt mer emosjonelt igår og irritabel idag... Fryser ekstra idag.

Men det er sånn at jeg unngår å kjenne etter symptomer - forrige pp hadde jeg all slags mulig symptomer. Denne gangen vil jeg ikke fokusere FOR mye på symptomer. Spennende å se hvordan tempen utvikler seg videre ;) Krysser fingrene for at det klaffer - tenk for en fantastisk julegave??!!

Dere som er ferdig med EL; hvilket dpo er dere på? Og hva sier magefølelsen?

Her er det verken den ene eller det andre - nøytral følelse men er veldig spent...

Skrevet

jeg tror jeg er 3 depo nå :) kjente mye murringer i går,men så igjen tenker jeg at kanskje det bare er sann det er etter el (lenge siden sist se). Men skal være opptimistisk å leve å tenke som jeg er gravid, derfor er jeg 2 +5 i dag hehe :)

har en god følelse,traff alle dagene jeg skulle :) så da er det bare til å vente :)

Skrevet

Bra innstilling, Drømmer :) Håper du tester positiv ;)

Hvor tidlig er det reelt å kjenne symptomer egentlig???

Skrevet

Jeg er 5 DPO idag :)

Merker ikke noe ennå, men trøster meg med at det er altfor tidlig *ler*

Da er jeg vel også 2 uker og 5 dager på vei hvis jeg tenker positivt *smiler*

Det MÅ være vår tid nå jenter ;))

Skrevet

veit ikke, men noen sier at de har murringer fra 1depo :) mens andre kjenner ikke noe før de nesten har testet positivt. men tr symptomer og gravid symptomene er veldig like :S

Skrevet

Hmmm, jeg vet ikke hva jeg skal tro om denne pp..

Når jeg ble gravid med lillemann kjente jeg ingenting av symptomer.

På 1.pp da jeg ble gravid var det heller ikke noe særlig symptomer.

2.pp MASSE symptomer - all slags egentlig.

Denne gangen ingenting, bortsett fra murringer som kommer i ny og ne. Huff, jeg vil IKKE håpe for mye!!

Jeg er 3+2 "på vei" = menstermin

2+6 = EL termin

Skrevet

da senker vi forhåpningene å rett å slett bare kjører på med at vi er gravide,test eller ei :)

nå i førjulstiden er det så mye andre ting å tenke på å gjøre,la oss håpe vi glemmer tiden litt å depo tiden flyr av sted :) :)

jeg vil ha julegava mi i år hehe

Skrevet

Hei igjen :) Dossa og Hali: tusen takk for støttande ord! Ang mensen og gyn u s så trur eg det er slik at dei ikkje ser det dei skal om me har mensen.... - ? i dag har eg iallefall kjøpt nydeleg fint undertøy- prøva å få opp spiriten litt- hos meg sjølv. Sex lysten min går ned når eggl er forsinka. blir så deppa og oppgitt... Har og kjøpt vin til julebordet i dag. Har egentlig ikkje lyst på, men når eg ikkje har hatt eggl ein gong så er det vel ikkje verd å lavera- det kjem jo kommentarer og slikt.....

Jaja, eg håpar de andrehar det bra og holder motet oppe :) Ha ein flott fredagskveld!!!

Skrevet

Kjære alle gode jentene på denne tråden.

Her er eggl ikkje komt enno. Det betyr:

Kroppen er enno ikkje i orden etter utskrapinga for et halvt år sidan

Me har endra turnusen hans til ingen nytte, og som følge av den endringa vil han ikkje vera heime på bursdagen min eller på venne julebort- someg då må gå på aleine- der ei, evt to av dei 4 andre damene er gravide.

Mannen min kjem ikkje til å vera heime på neste eggl

Me har ikkje noko håp om å bli gravid dei første mnd.

Anar ikkje om eg vil ha mensen på utredningtimen 22 des., slik at den og kan gå i vasken.

Eg har grene og grene i dag. Fått trøst av mamma. Eg er overbesvist om at eg ikkj ekjem til å bi gravid. Kjenner det heilt inni meg. Me er av desse som vil streva med dette i lang tid. Eg anar ikkje koss eg skal klara å stålsetta meg for alle fødslane til mine 8 gravide venninner utover 2012. Og koss eg skal verna meg mot alvorleg depresjon.

Føler min egen kropp foråder meg og eg er ikkje noko glad i den. Har strevd heile veka med å vera veldig tørr og- noko som er følelsesmessig sårt og leit. Me er ganske nygifte...No ser det ut til at eg har fått ein soppinfeksjon og. OG ein skal jo ikkje ta tabletter for det ifm graviditet. Eg prøver å vera positiv, kjøpte masse undertøy i går. Dette er vel nesten som å banna i kyrkja på dette forumet her; men eg har faktisk ikkje lyst på sex no. Eg er drittlei sex, drittlei graviditet, drittlei kroppen min- og drittlei alle gravide. FØler meg så uendeleg mislukka. ( mannen min er fantastisk på alle måtar, og uendeleg god mot meg i alt dette, han står meg nærare og nærare for kvar dag, så har ingenting med han å gjera)

Eg hører ikkje til på denne tråden eg no, for eg har ikkje IKM i veke 50. Og eg føler emg tvungen til å gi opp alt dette bli-gravid greiene. Eg kjem ikkje til å overleva viss eg skal fortsetta å prøva å bli gravid på dette nivået. Eg skal trygla om prøverør 22. des, så eg kjem meg i køen. Dette her må eg berre slå fast at eg ikkje mestrer. KAn ikkje leva slik lenger.

Så eg takakr berre for meg eg no. Så rart med deko damer her inne. Me kjenenr ikkje kvarandre i "virkeligheten" Men eg må sei at eg tenker masse på deko og føler at eg eg glad i deko :) De er fantastiske! Vil få ønska deko alle inderlig masse lykke til vidare på veien. Håpar de blir gravide denne mnd. Ta godt vare på deko sjølv oppi alt sammen. Stor klem frå meg.

D

Skrevet

huff utrolig trist å lese dette :S

Jeg mistet min el og tr etter sa i februar,den har vært borte frem til nå. Nå som vi endelig har kommet inn til time på sykehuset. Dette har gjort at vi har slappet mere av å ikke stresset. Når store på kjenninger skjer med kroppen kan eggstokkene gå i dvale :(

Det er når man gir opp at det klaffer for de fleste,trist at det må gå så langt. Håper da virkelig at det er tilfelle for deg <3 lykke til med timen den 22 des, vi skal ditt den 21 :) skal krysse fingrene for deg. Ta vare på deg selv :)

du skal se,alt ordner seg <3

*klem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...