Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spenna: Gratulere med spiren :)

Eplefrø: det er så godt å ''se'' deg igjen. Alltid godt å se nicket ditt her inne. Vi to havner stort sette i samme ikm uke ;) *liker* holdt meg og litt unna etter tr kom men kunne ikke droppe bim helt...hehe - det er et slags trygghet og et sted å lufte ut tankene for min del. Men godt at du vender tilbake.

Snart EL her..2 dager igjen, hvis kroppen ikke svikter meg da! Men det får vi se ;)

Merker at jeg har et slags ro i meg denne pp og det er så deilig!! Men håper seff at det klaffer - for alle eller iallefall mange av oss!

Jobber en del for tiden, så bruker dermed mobilen og tar en titt her inne ;)

Happy humping, jenter. Håper på mange julespire ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer spenna =)

40% av IKM uke 46 tråden ble gravide:) HELDIGE!! Håper på barn i magen til jul, men det er lite sannsynlig.. Anyways! Mått bare skrive noe for å dytte tråden lenger opp;)

Gleder meg til storm i morgen, som den værgeeken jeg er <3

Skrevet

Hvordan går det med dere, jenter?

Er alle opptatt med å legge inn aksjer? :)

Skrevet

Hei hei :)

No er det fredag og helg, så deilig! Eg reiser heim til foreldra mine, skal gå tur og kosa meg, lesa bok, samt jentekveld med litt vin i morgon :)( forhåpentlegvis blir det lenge til neste gong :) ) MAnnen min kjem heim på mandag, så ingen aksjer her. Har pakka med meg eggl tester slika t eg kan finna ut om han rekk heim... Gler emg veldig til neste veke. Kanskje klaffer det! <3 <3 <3

Lykke til alle sammen med aksjer og anna! :)

Stor klem!

Skrevet

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

Fredag, 16.12:

-Gutt04+Gutt10+2012?

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

Skrevet

TR kom onsdag 16.11, så med en syklus på 28 dager er vel IKM tirsdag 13.12. Venter forresten EL i kommende uke, spennende. Forrige syklus var på 41 dager, så har ikke helt troen på dette:/ Blir 2. pp nå siden jeg har hatt TR på besøk bare to ganger etter prevensjonsslutt. Prøver nå Damiana, grapefruktjuice og hostesaft:p Sex minst annen hver dag;)

Skrevet

Heia=)

Her er det ikke noe fokus på aksjelegging, det får bare bli når det blir med aksjer, jeg makter ikke å tenke på det. Har null trua lenger på dette og har egentlig gitt opp hele greia. Jeg har på magefølelsen at vi prøver forgjeves (at noe er galt med oss), så vi har avtalt at jeg skal sjekkes innvendig, og han skal sjekke kvalitet på aksjene. Er bare tøys å utsette seg for denne påkjenningen, hvis det viser seg og være til ingen nytte fordi en eller begge to er mer eller mindre infertile.

Skal kose meg med likør i kveld og lever som normalt. Har ikke el før om 5-10 dager enda her så tar det med ro. Syklusene mine er herpa igjen så jeg vet aldri når jeg har el og ikke. Tok en test på torsdag bare på skøy, og den hadde to streker, men det står i pakningsvedlegget at to streker er negativt sålenge den ene streken er lysere enn den andre. Ikke greit å følge med på.

Her er jeg i full gang med pussing av vindu, og å henge opp adventstjerner og staker, og pynter om litt til adventstiden:) Ønsker alle en fin kveld!

Klem!

Skrevet

Hei LilleFie! Så leit å høra at du har mista trua. Kor lenge har de prøvd?? Bra de sjekker deko ut. Har du prøvd cb sine tester? Dei er jo ikkje til å misforstå i det minste... Har du prøvd pergotime? Om me ikkje lykkast no, så håpar eg eg får prøva det. Me er henvist, i gong med prøver og skal inn 22. des. Håpar det ordnar seg for deko!

Helu alle: Håpar de har hatt ein fin første søndag i advent- advent betyr jo ventetid, og det er jammen godt treffande på oss damene her :) Eg er glad og positiv i kveld, fordi eggl.slimet ikkje har komt enno og mannen min kjem heim i morgon- då rakk me det og eg er reell prøvar denne mnd :) Einaste bekymring no er uværet, håpar verkeleg han kjem seg heim som planlagt...

Blir no fint med aksjelegging i adventspynta hus framover. Trur det har positiv effekt eg- adventstemning og befruktning, hehe.

Masse lykke til alle damer, i morgon byrjer eggl veka vår for dei aller fleste <3

Klemklem!

Skrevet

Da er jeg mest sannsynlig ferdig med EL her (dag 18, igår) ;) Er idag 1 dpo!! Det ble aksjelegging på dag 16, 17 og 18. Satser på at det holder ;)

Så nå er det bare venting...

Hvordan går det med dere andre?

Lilla80: Jeg håper mannen din kommer hjem i tide ja :)

Skrevet

Jeg melder meg ut fordi vi skal hoppe over denne mnd.

Vi venter til neste mnd på grunn av mine tanker. Jeg er litt redd for å ikke klare å takle to små på en gang. Det som bekymrer meg mest er at jeg ikke kan gi dem nok oppmerksomhet. Hvis jeg blir gravid nå er minsten blir 2 1/2 år når jeg føder og da er han ikke stor nok til å takle at noen andre tar en del.

Samtidig sier mannen at det er en fordel med det også. Han forteller at de kommer til å ha en lekekamerat hjemme og følgevenn til skolen når det blir skolebarn osv....

Huff er helt fortvilt :-(

Skrevet

Jeg har hatt EL :-):-):-)

Er på CD 16 idag og fikk positiv EL test igår. Var en/to dager tidligere enn forventet men har jo testet så EL har ikke gått meg hus forbi *ler*

Fikk lagt en dose idag men håper å få til en ladning imorra også bare for å være på den sikre siden *gliser*

Kjenner at jeg har veldig lyst på en positiv test om to ukers tid :-)

Må da snart bli min tur også vel :-)

Skrevet

Så det er noen som har fjerna meg fra lista, så jeg bare setter meg inn igjen jeg :)

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

Fredag, 16.12:

-Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

Skrevet

Gutt04+Gutt10+2012?: I bunn og grunn er det kanskje mest praktisk og velge å ta avgjørelsen på magefølelsen? Hvis du ikke føler deg klar for to enda, tenker jeg.. Du skal jo ikke slite deg helt ut heller, og tror det er viktig å kunen være seg selv og gjøre sitt selv om man er mor. Jeg kommer personlig aldri til å vie mitt liv kun til en stor ungeflokk, og ikke noe tid til meg selv. (Tipper noen synes jeg har veldig radikal tankegang der, men det er uviktig for meg hva andre mener).

Følg magefølelsen din. Kanskje går det like fint med 2 som det gjør med 1 også? Jeg tror minsten din takler bedre et søsken enn du tror, og kanskje tar det faktisk lengre tid for dere å skape et søsken også, sånn at deres første er eldre når den nye babyen kommer.

Skrevet

Hei Lilla:)

Dette er vår 6 pp, men har hatt ubeskyttet sex i ett år nå. Jeg har slitt med uregelmessige sykluser i samme periode, og først nå fått syluser med slingringsmonn på +- 1-4 dager. Har ikke kartlagt el, så vet ikke om jeg har el, og isåfall når. Denne pp'n bruker jeg el tester, bare for å sjekke om det er noe utslag. Kanskje jeg får en bekymring mindre dersom jeg greier å finne el. Testene mine er ganske tydelige nå (el 30.nov), men i følge pakningsvedlegget skal de tolkes negativt ift farge og intensitet av streken, den er ikke like rød som kontrollstrek ennå. Så vi får se. Jeg tar en test per dag. Ingen av oss har vært til noen utredning ennå, men vi har god dialog om det, og vurderer å sjekke oss etter jul.

Jeg er 27 1/2 år, så føler det begynner å dra seg til litt med fertiliteten min. Leste noe om at fertiliteten for kvinner går ned etter man fyller 30, og det er 2.5 år til for meg. 2.5 år er tydligvis kort tid å prøve å få barn på etter hva jeg har lest om prøveperioder her inne, så begynner å bli litt stressa. Dessuten vil jeg ikke ha en 16 åring i hus når jeg er 50 heller, hehe;) Jeg ønsker meg god helse til et pensjonsliv til reising osv etter å ha født og oppdratt barn, og ikke minst å være en sprek bestemor til mine barnebarn.

Jeg vil også prøve pergo dersom det er el mine som er tullete:) Håper det klaffer for dere snart også, jeg tror jeg kommer til å begynne å tute i glede for deg når du kommer med innlegg om positiv test;)

Skrevet

Så herlig Dossa! Nå må det jammen begynne å skje noe altså:) Krysser fingre for gullegg og gullsperm! Jeg så 3D animasjon om fertilisering og voksende barn i magen i går, HELT fantstisk fascinerende!

http://www.babycenter.com/2_inside-pregnancy-fertilization_10354435.bc

Ser etter el selv denne pp bare for å sjekke om jeg har el. Stoler ikke på syklusene mine siden de skjeldent er på 28 dager lenger. Testene ser nokså positive ut (har el 30 hvis jeg skal følge min 28 dagers som jeg alltid har hatt før), men pakningsvedlegget sier at testen er negativ sålenge streken er svakere enn den streken som indikerer at testen fungerer.

Skrevet

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

Fredag, 16.12:

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

♥Gravid♥

Inn i ny pp:

Skrevet

Da er vi i gang med aksjer, og det er rette uke. Problemet her er at vi ikke bor sammen nå, så tror det blir noen dager uten nå. Får ta igjen på fredag og håpe det ikke er for sent, egentlig.

Håper det står bra til med alle, og at vi ikke stresser for mye med julemas og aksjer og forventninger. :)

Skrevet

Lille Fie: først og fremst: tusen takk for den kommentaren om tuting ved positiv test hos meg, det varma noko sinnsjukt!!!! <3

6 pp ja. Det er jammen kjedeleg og veldig lite greit at det skal gå så lang tid for nokon medan andre blir med ein gong. Ei venninne var på ultralyd i dag. Ho trudde ho va ein plass mellom 8-10 veker. Ho mista, men det viste seg at ho no er 11 og blei då gravid to veker etter at ho mista. Så ho har blitt gravid to gongar etter eg mista. Eg er veldig glad på hennar vegne, snakka med ho lenge i går. Samtidig så syns eg det er urettferdig, veldig. ho har barn frå før og alt. Eg har to venninner som ahr mista og begge blei gravide igjen med ein gong. ho her sa at ho syns det var GRUSOMT å tenka på dette med kor langt ho skulle ha vore og om ho ville bli gravid og slikt. Noko ho då gjorde i ca 4 veker. Eg spurte ho koss ho trudde det ville vore å ha det slikt i et halvt år. Og då sa ho at ho kalrer ikkje forestilla seg det. Det gjorde litt godt.

Eg vil verkelg anbefala deg å bruka cb sine eggl testar. Dei er dyre, men eg syns det er vansekelg å tolka testane til billigtester, ein ser jo sånn ca når eggl er, men med cb så veit du akkurat kva dag det var smielfjes. Eg brukar no begge deler. Bruker billig, men har cb på lur til eg syns det er vansekelg å tyda testane...Håpar du finn eggl den 30 som planlagt :) Eg e rredd min blir litt forsinka, for mine tester er kjempesvake og eg har ikkje noko slim. Så sånn sett hadde det kanskej vore betre å ikkje ha sex i kveld....? Men no har me vore frå kvarandre i ei veke, så det får berre vera, no vil eg ikkje venta lenger :) PSykologisk og så er det utruleg deilig å vera komt så langt i syklusen at ein veit at spermen som er inni ein kan føra til barn. For meg er det slik at eg føler emg veldig naken når han er vekke på jobb før eggl. Då er eg liksom 150 prosent ugravid. Heilt sia me mista har det vore så ubehageleg.

Jaja jenter. Mange av deko har fått lat inn aksjer allereia. Eg er jo litt på etterskutt. Men no er adventstjerna komt opp, lilla lys overalt og eg og høvelen min får hoppa i dusjen, så me og får gjort ein innsats for mirakelskatt i magen :) :) Hurra, det var med nød og neppe at Berit-stormen slapp dei heim i dag! lukkeleg for det!!

Håpar de har det fint alle sammen. Me er iallefall ikkje aleine ;) <3 stor klem!!

Skrevet

Hei.

Håper det er greit at jeg slenger meg på her. Har IKM torsdag 15.12

Mandag, 12.12:

- snupsi87

- Dossa

- Hali

- Et nytt eplefrø <3

Tirsdag, 13.12:

- 2røverdøtre&1røver

- *venter*

- Foffen fo

Onsdag, 14.12:

- Snartfampå5

- LilleFie

Torsdag, 15.12:

-Cindy85

-Julestrømpa

Fredag, 16.12:

- Gutt04+Gutt10+2012?

- minimikro

Lørdag, 17.12:

-*Kleopatra

Søndag, 18.12:

♥Gravid♥

Inn i ny pp:

Skrevet

Julestrømpa, selvfølgelig er det greit at du vil bli med *smiler*

Vi holder armer åpne :))

Jeg er i DPO land og det føles deilig.

Er 2 DPO idag, fikk lagt inn aksjer på EL dagen og dagen etter, så nå håper jeg at spiren vil sitte :))

Er det noen av dere som begynner å merke noen symptomer?

Kanskje litt tidlig ennå :)

Nå er det vår tur jenter <3

Skrevet

Hva betyr DPO? Ser det går igjen ganske ofte i flere innlegg :)

Skrevet

Julestrømpe: DPO står for - days past ovulation. Altså dager etter EL..

Jeg hadde EL på lørdag (dag 18), så nå er jeg 3 dpo. Kjenner ingenting ennå - ble så skuffa sist at jeg vil ikke kjenne så mye denne gangen.

Følger med på tempen og krysser fingrene for at det klaffer - det hadde vært en fantastisk tidlig julegave!!! :)

Skrevet

Hyyyyyyyl!!! SORRY!! Jeg har el!! JEG!! Ååååh Guuuuud så lettet jeg er nå!!!

Vært så bekymret over manglende el pga. ustabile sykluser, men nå er det ingen tvil! Tok test i dag og den er ildrød! Nesten dobbelt så intens som kontrollstrek! Har lagt aksjer i et par dager nå, og blir meget opptatt i kveld;)

Begynner på folat igjen i dag etter en pause med folat fra siste tr til nå. Skal være litt forsiktig med kaffe også siden jeg faktisk vet jeg har el nå, så har bare drukket en halv kopp i dag. Har også tenkt å skrive dpo-dagbok sånn at jeg kan kjenne igjen kroppen min bedre. Har egentlig el i morgen i følge min "dominante" syklus på 28 dager (har vært 28 dager fra jeg fikk stabil mens som tenåring og frem til et år siden).

Jeg skal på førjulsweekend på Røros og reiser på torsdag. Helgen etter er det julebord i Kr.Sund. Jeg tenker på dette med alkohol nå da. Jeg tenkte jeg ikke skulle bry meg om det, men nå har jeg jo el og jeg KAN jo evt bli gravid. Jeg tror jeg gjør som planlagt med mat og drikke denne helgen, og tar heller en test sent i neste uke? Hva ville dere ha gjort?

Skrevet

Lilla: Så bra at mannen din rakk hjem. Krysser fingre for dere. :)

Julestrømpa: Velkommen i klubben. Tror det var noen som regnet at 40% på listen vår ble gravide forrige PP. Det vil vel si at 5-6 stykker bør bli det denne gangen også. Skikkelig loddtrekning dette her, blir spennende å se hvem som "vinner". :-)

Lille Fie: Så spennende! Selv skal jeg også på julebord, og jeg kommer til å drikke. Kanskje greit å kutte de siste to vinglassene, men orker ikke leve som jeg er gravid før jeg vet at jeg er det. Kjekt å kose seg når det kanskje blir leeenge til neste gang.

Skrevet

Snartframpå5: Tusen takk for det! Ja det er jammen deilig at han er heime!!!

Lille Fie: Grattis med eggl!! :) Tenker du koser deg no ja :)

Min test er fremdeles negativ, dersom syklusen blir lik forrige mnd skal det vera utlsag på teten i morgon. I dag kom det slim, men etter å ha lese noko her inne ein plass er eg usikker på om det kan vera aksjerester.?? Det kunne strekkast. Komt to gongar i dag, eine gongen masse. Har testa to gogna ri dag, streken er definitivt ikkje like sterk. Prøver emd cb i morgon. Har desverre skikkeleg hovudverk i dag, men vil ikkje ta paracet no i eggl tider. Så har drukke masse vatn og venter på at prinsen sjølv skal koma inn så me kan sjå på "etaten" på dvd som forspill til samanfallande aktiviteter som Lille fie :) Håpar på smilefjes i morgon.

I dag har eg kontakta venninne nr 8 som er gravid ( og som eg ikkje har orka å vera saman med- nr 8 blei litt drøyt) og spurt om me skal ha ein venninnedag. Ho blei kjempeglad, og eg føler meg som ei ok venninne igjen, det kjenens godt :)

Jaja, får sjå om eg kan rydda litt her og der no mens eg venter på han :)

Ha ein fin kveld alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...