Minimikro Skrevet 19. november 2011 #26 Skrevet 19. november 2011 Takk for svar Lilla! Jeg har ingen planer om å begynne med el-tester enda, da jeg er så ung og (i utgangspunktet) ikke har så dårlig tid.. Er fremdeles student. Jeg tror jeg gjør som du sier og tar utgangspunkt i en syklus på 29 dager. ********** Mandag, 12.12: - snupsi87 - Dossa - Hali ********** Tirsdag, 13.12: - 2røverdøtre&1røver - *venter* ********** Onsdag, 14.12: - Snartfampå5 - LilleFie ********** Torsdag, 15.12: ********** Fredag, 16.12: -Gutt04+Gutt10+2012? - minimikro ********** Lørdag, 17.12: -*Kleopatra ********** Søndag, 18.12: ********************************** ♥Gravid♥ ********************************** Inn i ny PP: ***********************************
Hali Skrevet 19. november 2011 #27 Skrevet 19. november 2011 Lilla80: Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Vi har ikke prøvd så lenge, så i bunn og grunn har vi ingenting å klage på eller sutre for (er inn i 3.pp nå). Vi var faktisk så heldig å klarte å bli gravid i 1.pp - jippi, tenkte vi da og følte oss svært heldige. Men så endte det i SA - ble selvsagt knust, men prøvde å snu det på en positiv måte; at heldigvis skjedde det tidlig i svangerskapet enn senere - 4+5 uker. Men denne SA'en har gjort at jeg streser mer og tenker mer på prøvingen. Tenk om det skjer igjen? Eller tenk om jeg ikke kan bli gravid igjen. Altså, mye tanker. Forrige pp var jeg så stresset at jeg har jeg tro på det er derfor det ikke klaffet. Denne pp, prøver jeg faktisk å slappe av mer og ikke fokusere så mye på det. Prøver å ha den innstillingen på at "det skjer når det skjer". Og så langt har det faktisk gått helt greit. Men har vært opptatt med andre ting. Som sønnen vår sin 3 års dag nå i helgen. Skole og andre ting. Og så har jeg kutta ned tiden min på BiM og andre lignende forum Jeg håper det klaffer denne pp, men hvis ikke så skjer det når det skjer Lykke til, jenter!
Lillababy Skrevet 20. november 2011 #28 Skrevet 20. november 2011 Hei Hali Eg kjenner meg godt igjen i det du skriv og Hali. Første pp etter ma var eg heilt manisk på å bli gravid, som om alt kom an på det. Og det var ein ekstremt stressande mnd. Eg las også veldig mykje her for å finna ut om det var farlig å bli gravid med ein gong og slikt. Neste mnd blei like kaotisk, frodi mensen aldri kom og eg testa etter graviditet 3 gongar i veka i to veker før den endeleg kom. hadde ikkje kalrt å finna eggl med tester, testa kvar dag i nesten 3 veker, men altså ikkje lenge nok. Det var utmattande og fortvilande. Og så sist gong no kom plutseleg eggl til rett tid, og på samme dag som den gongen eg va gravid. Alt var likt, følelsen, kvisa, utfloden, stikningen i magen osv. Så då eg ikkje va gravid då heller rakna det på ny, for då var eg så sikker. Hadde heilt andre problemstillingar.Om det skulle forteljast på jul eller nyttår osv osv. No føler eg nærast at eg har gitt opp. i heile denne perioden sida me mista har et hav av folk blitt gravide, og et endå større hav har spurt oss om ikkje me snart blir det og. naboar, kollegar osv osv. Det som eg syns er tøffast no er det ansvaret eg kjenner på ift at eg ikkje blir gravid. Viss det stemmer dette med at ein ikkje blir gravid når ein ønsker det så sterkt og tenker på det heile tida. då føler eg meg rådlaus. I morgon reiser mannen min på jobb. Han kjem heim etter berre ei veke, eine og aleine pga eggl. Han bytta fordi eg gjekk så ekstremt i kjellaren for å ikkje få lov til å prøva på så lang tid, at han blei reint redd. Så er det jo også viktig at me får prøvd ordentleg før me kjem på utredning i desember. Men denne byttinga var ein eingongs. kjem nok ikkje til å gjera det igjen. Det tar seg jo ikkje heilt ut Eg har kjent litt på presset på å bli gravid denne mnd, når me styrer med bytting og alt, men trur eg kalrer å legga det vekk. det er uansett godt å sleppa å vera frå han to veker slik e gføler meg no. Eg får vita at eg ikkje er gravid ganske akkurat på bursdagen min, og då blir det teit å sitja der aleine- han skulle egentlig vore heime då, men me har altså bytta vekk både bursdag og et julebort til fordel for eggl :) Men iallefall, no føler eg at eg har fått sørga- og kansekj bearbeida mkje denne raude veka som har gått. Og er kalr for å bretta opp armane for neste. Denne veka skal eg gå inn for å vera positiv å ubekymra- av hensyn til deko andre her inne- og som rein strategi for å bli gravid Eg skal reisa heim til foreldra mine, eg skal eta sundt, drikka masse vatn, gå tur kvar dag, fotsone onsdag, lesa bok og kosa med den nye katten deira. på lørdag skal me ha jentekveld hos søstra mi, og på den er det ikkje mange gravide. Så kjem han heim på mandag, og då får me berre gjera det me kan- og meir kan me jo ikkje gjera Masse lykke til jenter, håpar me får ei fin før-eggl-veke alle sammen!
snupsi87 Skrevet 20. november 2011 Forfatter #29 Skrevet 20. november 2011 Hei jenta! Herlig å se at vi e mange i ikm50 allerede! Lilla tar godt vare på alle sammen og ser æ, det e bra! For æ e så tavelt opptatt for tia, bynne å nærm sæ eksamen å, så dokker kjæm itj te å hør fra mæ så my dæm nærmeste ukan..:/ På en måte kan det vær bra at æ ikke e så hekta på babysnakk å, kanskje æ kan stress ned litt i forhold te forrige pp.. Æ e enig i alt du si Lilla, og syns det e godt at du skriv te oss om følelsan dine. Det e jo me oss i samme situasjon det e lov å prat om godt og ondt som har me pp å gjør. Vi e her for dæ, vi e her for hverandre, uansett ka det e vettu=) Du ska få lov te å vær lei dæ å deprimert om du e det. Men æ vil bare si at æ tenke på dokker hver dag, selv om æ ikke e like my inn her no som før. Ha en fin søndag og ha ei fin uke!=) Klæmma fra snupsi!=)
Hali Skrevet 20. november 2011 #30 Skrevet 20. november 2011 Jeg skal jobbe en del kveldsvakter til uken - EL dag inkludert, men velger ikke å stresse, vi skal nok klare å legge inn aksjer Kjenner òg det presset på å bli gravid. To gode venninner av meg ble gravid samme mnd som jeg ble gravid, men så mistet jeg spiren. Så det er en bittersøt glede! Men jeg håper virkelig det klaffer denne pp - men jeg vil ikke dvele på det hele for da blir jeg GAL Klaffer det så er det kjempe bra, hvis ikke så er ikke det verdens undergang. Jeg overlever, akkurat som jeg overlevde SA'en. Men viktig å tenke positiv og være optimistisk for det om - men samtidig realistisk Fruktbar perioden min starter på onsdag EL på fredag/lørdag! Happy humping, jenter!
Lillababy Skrevet 20. november 2011 #31 Skrevet 20. november 2011 Hei hei, då byrjer strax veke 47 Snupsi: så koseleg å høra frå deg, og tusen takk for det fine du skreiv til meg Supert at du kalrer å tenka på andre ting, skal sjå at dette er mnd for deg håpar du kjem innom avogtil, men sjølvsagt berre omd et er bra for deg Hali: Kjempeflott innstilling! Eg er glad me har kvarandre! Eg ønsker samtlige ei riktig god veke, no må alle me komande mamma-ane ta godt vare på oss sjølv <3 Klemklem!
cindy85 Skrevet 21. november 2011 #32 Skrevet 21. november 2011 ********** Mandag, 12.12: - snupsi87 - Dossa - Hali ********** Tirsdag, 13.12: - 2røverdøtre&1røver - *venter* ********** Onsdag, 14.12: - Snartfampå5 - LilleFie ********** Torsdag, 15.12: -Cindy85 ********** Fredag, 16.12: -Gutt04+Gutt10+2012? ********** Lørdag, 17.12: -*Kleopatra ********** Søndag, 18.12: **********
cindy85 Skrevet 21. november 2011 #33 Skrevet 21. november 2011 Jaja da kom tr 9 dager over:( så får slenge meg på her og håpe på bedre lykke neste gang. Men sykluslengden er så frem og tilbake hele tiden så vet ikke hva jeg skal ta utgangspunkt i. Så vi får se hva det egentlig blir. Min 3 pp nå, huff så vanskelig det skal være da.Når kan jeg Evt gå til legen å be om hjelp?er bare 26 år, så det burde vel ikke ha vært så vanskelig å bli gravid.hvis det inne skjer noe denne pp må det jo være noe galt(?)
Dossa :) Skrevet 21. november 2011 #34 Skrevet 21. november 2011 Hei jenter Vi begynner å bli noen flere som hører hjemme i denne uka *smiler* Blir spennende å følge hverandre, og se hvem som først jubler høyt over en positiv test *smiler* Jeg har tatt ferdig pergo pillene for denne runden, nå venter jeg på EL. Er ventet om en ukes tid, pleier å få EL på dag 16-18 Så veit hva som skal gjøres til helga og starten på neste uke *fnis* Jeg kjenner at jeg har en deilig ro i kroppen. Håper jo selvfølgelig at det klaffer denne runden, men gjør det ikke det så er det ikke verdens undergang. Før eller seinere må det jo bli min tur også tenker jeg ) Er det flere av dere jenter som tar pergo? Nå har jeg en fri time *juhu* Så derfor skravler jeg litt her inne *ler*
PregoLily Skrevet 21. november 2011 #35 Skrevet 21. november 2011 Jepp, jeg skal nok hit tror jeg, forventet ikm 12 desember. Hadde en sa for 4 uker siden, og fikk heldigvis tr ganske fort tilbake, så nå burde alt være klart for prøving!
Hali Skrevet 21. november 2011 #36 Skrevet 21. november 2011 Lilla80: Hvorfor er ikke du på ikm-listen? Ser ikke nicket ditt...
Lillababy Skrevet 21. november 2011 #37 Skrevet 21. november 2011 Hei hei Hali ER ikkje hundre prosent sikker på ikm pga syklustullet mitt. REkner med det er i orden igjen no, og forventer eggl. 1. des, og ikm 15. Men tenkte igrunn å venta med å skriva meg på til eg har fått utslag på eggl test.Er litt bekymra for om kroppen enno ikkje er i rute. Mannen min kjem heim 28, så 1. er ein bra dag. men håpar egentlig på eggl 29 eller 30, for skal i selskap 15 og ha selskap 17, og viss det ikkej går, så å eg ha litt tid å komma meg på... Håpar i grunn at eggl kjem den 29, for då kan det vera ein reell sjanse til å finna ut om eg er gravid den 12, og då reiser mannen min igjen. Han får julekalender i år, og hadde vore stås å ligga inn noko graviditetsretta den dagen Har du heilt kontroll på syklusen du? Det er isofall kjempebra!! Eg skal eta sundt denne veka slika t kroppen kjem i betre balanse, men har ikkje turd å vera for sunn til no for er redd eggl skal koma mens han er ute.... Sjølv om eg aldri har hatt kortare enn 30 dagars syklus. Huff- her stilte du et lite spm, og så kjem ei lang avhandling tilbake frå meg
*Kleopatra Skrevet 21. november 2011 #38 Skrevet 21. november 2011 Kjære Cindy85, det trenger IKKE være noe galt med deg:) Det er normalt at friske par kan bruke et år på å bli gravide, så det er lenge til du trenger å bekymre deg. Hvis det ikke har klaffet etter et år så kan du gå til legen og be om utredning. Men hold motet oppe, så går det nok bra:) Hvis du er usikker på når du har eggløsning så finnes det eggløsningstester som jeg ser en del bruker. Lykke til:)
Hali Skrevet 22. november 2011 #39 Skrevet 22. november 2011 Lilla80: Godt at du tar deg tid til å skrive ned et utfyllende svar. *liker* Jeg vil påstå at jeg har kontroll over syklusen min ja. Den er stabilt, den er aldri kortere enn 30 eller lenger enn 33 dager. Men å tempe hjelper veldig på, for da kan jeg lett se når jeg har hatt EL, og så beregne når IKM blir Så jeg har ingenting å klage når det gjelder syklusen min. Nå ser det ut som jeg går inn i min fruktbare periode Idag er jeg tydeligvis veldig "fruktbar" pga mye EL-slim (beklager detalje!). Så ikveld blir det kos (dag 14), og så på dag 16 og 17. EL på dag 18 (som oftes). Når har dere EL, jenter?
*Kleopatra Skrevet 22. november 2011 #40 Skrevet 22. november 2011 Hali: Jeg har ingen anelse om når jeg har EL, tenkte jeg skulle kjøpe eggløsningstester neste pp, om det ikke klaffer nå. Har PCOS og ustabile sykluser (kan gå år i mellom), men ca det siste halve året har det vært normalt. Ble gravid i første pp sist, men det er over 6 år siden:) Noen flere i denne gruppen som har PCOS? Ønsker alle sammen lykke til, vi får satse på en spire til jul alle mann:)
cindy85 Skrevet 22. november 2011 #41 Skrevet 22. november 2011 Kleopatra: takk for hyggelige ord. Tar el tester og vi hoppet til køys samme dag den var positiv i forrige pp, så nesten rart det ikke ble noe. Første pp klaffet det på første forsøk men endte i sa 8+4. Må vel bare fortsette. Tenkte. Å skaffe meg en fertilitetsmonitor så jeg får full kontroll på syklusen. Noen her med erfaring?
Lillababy Skrevet 22. november 2011 #42 Skrevet 22. november 2011 Hei hei fiske kaker til middag, mango til kvelds. Her er snopet kutta til fordel for balanse i kroppen før eggl Kjennes godt! Hali: Gratulerer med at du har nådd til fruktbare periode Deilig å vera i gong tenker eg. Men då hører vel du til i veke 49?? Berre kjekt du er her uansett. Eg va jo litt på både 45 og 46 sist. Cindy: Eg kjenner følelsen! At det er rart at det ikkje blir noko når ein elgg alt til rette for det...Det er visst slik at nokon blir og nokon blir ikkje. Men føles rart ja, når nokon blir gravide tan å forsøka, at me som planlegg og treff ikkje blir det. Kasnkje har ikkje kroppane våre vore klare igjen etter me mista? Me får kryssa fingrane for at det skal gå denne gongen. Kan uansett ikkje gjera anna enn å forsøka! Trur kanskej eg hadde droppa fertilitetsmonitoren viss eg va deg. Mange som gjer det her inne, men no har eg byrja å tru meir og meir på at kontrollbehovet vårt står i vegen for å bli gravid. Kansekj kroppen føler seg overvåka og slutta å gjera noko? (???) Eg vil uansett bruka eggl tester- fordi eg vil vite sikkert når ikm er. Det føles heilt nødvendig rettogslett. Jaja deko, det nærmer seg babylaging Eg berre håparhåparhåpar at eggl lar venta på seg til mannen min kjem heim på mandag! Me må prøva å tenka positivt jenter. Eg ser rundt meg at folk får barn som er eldre og, ja i alle aldrar. Det BLIR vår tur. Me skal IKKJE forbli barnlause. Håpar så inderlig deitte blir ein tråd full av graviditeter!!! <3 No må me vera snille med oss sjølv kvar einaste dag! Eg skal byrja på bøker i helga- for å få tankane vekk. Det skal bli bra Stor klem til alle!
Hali Skrevet 23. november 2011 #43 Skrevet 23. november 2011 Lilla80: Jeg har EL på fredag/lørdag. Så med ca 14 dager lutealfase kommer ikm på den 12. Men jeghar en fot her og en annen inn på uke 49. Jeg kan heller anbefalle å tempe... Billigere og like effektiv kanskje?
Lillababy Skrevet 23. november 2011 #44 Skrevet 23. november 2011 Hali: Angåande temping, så virker det osm mange er fornøgd med det. Eg har ikkje prvd.Men eg likar godt testane fordi dei seier i frå når ein er fruktbar, og tempinga sier frå når eggl har vore, så blir det for seint. Så for meg som har vore euregelmessig no , så syns eg det er godt med forvarselet til testane... Ha ein strålande dag i dag alle sammen
Et nytt eplefrø <3 Skrevet 23. november 2011 #45 Skrevet 23. november 2011 Heiiii!! :-) <3 Hadde vel egentlig bestemt meg for å holde meg borte fra BIM en stund, tror for min del at det ikke er helt sunt for prøvingen. Jeg blir fryyyktelig oppgiret. Ig med all den negativiteten i uke 45, fant jeg ut at jeg kanskje klarer meg bedre på egenhånd.. Men, så dukker El.slimet opp i dag. Og da kjente jeg veldig på savnet! Er da så kjedelig å vente alene!! Så jeg kanster meg på lasset. ar vel egentlig IKM søndag uke 49, men nå kommer jeg ikke til å teste før over IKM, og ikke stresse så forferdelig med symptomjakt og tappetafs. :-) Mannen er hjemme hele uken, så da er det masse muligheter!! :-) Håper vi har ristet av oss uflaksen fra uke 45, og at dette er den nye fruktbare tråden!! Tvi,tvi!
Et nytt eplefrø <3 Skrevet 23. november 2011 #46 Skrevet 23. november 2011 Mandag, 12.12: - snupsi87 - Dossa - Hali - Et nytt eplefrø <3 ********** Tirsdag, 13.12: - 2røverdøtre&1røver - *venter* ********** Onsdag, 14.12: - Snartfampå5 - LilleFie ********** Torsdag, 15.12: -Cindy85 ********** Fredag, 16.12: -Gutt04+Gutt10+2012? ********** Lørdag, 17.12: -*Kleopatra ********** Søndag, 18.12:
Lillababy Skrevet 23. november 2011 #47 Skrevet 23. november 2011 Hei eplefrø Velkommen! I dag har eg vore på fotsoneterapi- Var fantastisk deilig. Og det går bra med å eta sunnt. Eg trur eg skal ta meg nokon dagar pause frå bim. Eg kosar meg veldig her inne- men i tilfelle det skal ha ein positiv effekt å tenka og styra mindre med graviditet, så skal eg ikkje lad et stå uprøvd. ER ikkje sikker på om eg gjennomfører, kanskej er eg alt her igjen i kveld, men skal iallefall gjera et forsøk Så då for sikekrhetsskuld benytter eg anledningen til å ønska samtlige masse lykke til ift eggl. Og med alle følelsar som kjem i desse dagane. Vera snille med deko sjølv! Fotsoneterapueten sa til meg at eg skulle gjera pusteøvelser kvar kveld før eg sovna. OG slike øvelser gjer jo kjempegodt. Anbefaler Stor klem frå meg!
Fiemamma Skrevet 23. november 2011 #48 Skrevet 23. november 2011 Velkommen til deg også eplefrø La dette bli en tråd med mange julegaver i magen! <3 Er bare innom på min daglige titt, og håper dere har det fint. Jeg har begynt med julevasking hjemme, og har byttet ut gardiner på kjøkkenet til advent, svigermors hvite heklede gardinkappe med hvite silkesløyfer:) Det ble mannen min glad for <3 (Har satt meg maksgrense på 5-10 min her inne per dag, hvis noen lurer på hvor jeg blir av). Stor klem til alle!
Lillababy Skrevet 23. november 2011 #49 Skrevet 23. november 2011 Hei! Då va eg tilbake, hehe Tenkte det må vera lov no- for no er eg positiv og ikkje lei.... vil berre fortelja (det var snakk om å skriva om litt anna- som kan vera positivt og bygga opp) at eg har kjøpt inn til verdens koselegaste og også litt ormantiske julekalender til min kjære som eg skal pakka inn no. Tenker å sjå positivt på heile desember mnd- uansett- og starter no med å legga tilrette for det. Og sikkert ikkje uehldig ift graviditet og ha det litt ekstra koseelg og pelia kjærleiken med ein kalender Skal putta oppi kinobiletter, har kjøpt dvd, bøker, elsker deg sjokolade, blader og julemagasin osv osv. Tilog med ein julestrømpe med sexy undertøy i Og ein tom kakeboks med ein lapp i om at eg baker det han vil den dagen Kjente dette gjorde med GLAD Ha ein strålande kveld damer! Klemklem!
spenna Skrevet 24. november 2011 #50 Skrevet 24. november 2011 Hei Jenter! Dere er fra forrige gruppe, uke 46 sant? Jeg fikk ikke tr, så jeg holdt meg unna litt, men tok test i dag og den er postitv!!!=)=) Ville bare juble litt her inne;) Nå skal jeg på jobb og smile lurt for meg selv;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå