*LillaMeg* Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hvilken vinterdress og vinterjakke har dere? Har dere begge deler? Ingen av delene? Fornøyd? Hvor ble den kjøpt, og hva kostet den? Hvilken str er den, og hvor stor er ungen? Her er jeg veldig treg, og har enda ikke kjøpt vintertøy. Men til mitt forsvar så har det vært ganske mildt her frem til nå. Nå over natta så har gradene sunket til -0. Og jeg merker at vårjakka og parkdressen kanskje er i tynneste laget. men aner jo ikke hva jeg skal kjøpe. Min gutt er lang og tynn, så syns ofte at vinterdressene blir litt klumpete.Har sett på refelks og Reima. Han er liksom mellom 1 og 2år.. Aner ikke hvilken str han bør ha. Han er 83cm.. Og 1,5år.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Lillegutt er straks 14 mnd, han er 81 cm og 11,5 kg. Han har reflex høst/vår parkdress i str 86, reima vinterdress str 86, H&M vinterjakke i str 86, og vinterjakke+vinter-sæle-bukse i str 90 (sistnevnte var gave fra min far) . Han bruker forsatt reflex dressen ute. Bruker å ha ullbody+ullstrømpis + tynn fleecedress under. Vinterjakken bruker vi bare til og fra barnehagen eller andre turer som han kun skal ut og inn av bilen (feks på butikken, på besøk til familie/venner o.l) Men over til spm ditt ang hva slags str du burde kjøpe.. jeg har en nevø som er 18 mnd og han kan jeg tenke meg er 2-3 cm høyere enn min gutt, dvs 83-84 cm. De kjøpte str 92 i reimadressen, og ja, den er litt stor, men det går helt fint. Bare å brette opp litt på armene, og i beina er det jo gode strikk så det er ikke noe problem. Ellers er jo dressen veldig lett, så det gjør liksom ikke noe at den er litt stor. Jeg angrer litt på at vi ikke kjøpte str 92 til lillegutt faktisk.. da kunne han hatt den lengre..
miepia30 Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Min er 22 mnd og bruker 86 i reimadress for reima er store i str. Bruker 92 i andre klær.
*LillaMeg* Skrevet 14. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2011 Har tenkt å bruke vinterjakka i bilen, fra og til steder og barnehagen. Vinterdressen blir jo brukt i barnehagen og når vi er ute her hjemme. Kan godt ha andre merker en Reima altså.. Men de er vel en av de få som har lengdestr som 86 og 92.
sillyfilly og Olivia Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Har Reimatec vinterdress størrelse 86, og ei jakke fra Cubus, og ei arvet jakke med fleecefor inni så brukes til og fra bhg, til butikk osv.. Vet ikke hvor lang jenta er akkurat nå, men hun blir 2 år nå i vinter. Dressen burde nok vært i 92, men jeg var redd hun ville drukne i den. Så det ble 86 siden de er store i størrelsene. Har også en reflex høst/vårdress størrelse 86 som begynner å bli litt liten.
togutter-08og10 Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Hvis du har mulighet til å ta med barnet og prøve så gjør det. Hvis han er veldig stabil i gåingen gjør det ikke så mye at dressen er litt stor, men har han akkurat lært å gå ville jeg ikke kjøpt for stor dress. Vi skal bruke str 80 (i Reima)til vår sønn som er 76cm, og jeg syns den var litt i største laget. Jeg hadde aldri kjøpt 92, men jeg liker ikke å ha en dress som må brettes opp på armene. Prøv selv om du liker å brette opp ermene på boblejakken din. Vi har også en billig vinterjakke som brukes inn og ut av bilen. Ellers må man ikke ha Reima, mange andre merker som er billigere og bra de også. Kappahl kom veldig godt ut i test i år.
mammatetogansketette:)) Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Hvis den parkdressen hun har nå er passelig /litt romslig, kan hun vel fortsette å bruke den, bare ha noe mere under? Kjøp en god ulldress eller et sett i fleece, så holder hun seg varm så det holder
*LillaMeg* Skrevet 15. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2011 parkdressen hans begynner å bli litt i minste laget.. men han har brukt den fra mars til nå da, så den har holdt seg godt, ser jo like fin ut selv om den har opplevd en krabbeperiode.. Valget falt på en reimadress i str 86, for den hadde fortsatt "babypassformen", mens 92 var mer vanlig dress. Fikk ikke prøvd den i butikken pga trøtt og lei unge, men skal prøve den i ettermiddag og bytte om den ikke passer. Så på Stormberg sin, men den ble altfor stor i str 2 år, mens str 1 ble hakket for lite. Hehe, er ikke lett dette. Hadde heldigvis rabattkupong barnas hus da, så fikk den til samme pris som Stormberg hadde kostet. Fornøyd.. Var verre å finne en fin, passende jakke.. Haha. Må nok ut å lete igjen.
togutter-08og10 Skrevet 17. november 2011 #9 Skrevet 17. november 2011 Rabattjupong på barnas hus har jeg ikke hørt om. Hvordan får man tak i slike? Ikke så lett å finn jakke til de små som er myke og lette å få på. Vi hadde en i Mexx til eldste i str 92, men han var 1 !/2 når han begynte å bruke den så den er for stor for ettåringen nå. Må nok se om jeg finner en jakke jeg også. Si fra om du finner en fin en da.
*LillaMeg* Skrevet 18. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 18. november 2011 Jeg handlet en dag der i oktober, og fikk en lapp der det sto 20% i rabatt på.. Noe de delte ut til de som handlet. Veldig greit. Måtte brukes før 30november. Og gjaldt kun en gang.
togutter-08og10 Skrevet 18. november 2011 #11 Skrevet 18. november 2011 Det har jeg aldri oppplevd, men supert for deg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå