Sandana94 Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Kom akkurat til å tenke på dette med barnefar og alkohol når termin nærmer seg.. Jeg har termin 11. januar, og samboer kom her om dagen og spurte om det var greit han gikk ut på nyttårsaften (når han sier "gå ut", mener han at han kommer til å drikke seg såpass full at han ved en evt. fødsel ikke ville dugd til noe som helst:p hehe) Jeg har ikke tenkt noe på dette før, hva mener dere? Er det for nærme terminen? Jeg vil jo selvsagt ikke gå i fødsel mens han går rundt stupfull og vaser på byn.. (Han er typen som ikke kan drikke 1 øl og 2, men blir helt idiotfull når han først drikker.. Nå drikker han ikke så ofte da, og vi har en helt grei dialog rundt dette, som at han legger seg på sofan og ikke ringer/er i nærheten av meg når han har drukket.. Hater å ha noe med han å gjøre når han er full, han blir så irriterende dum..Haha)
Sandana94 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 14. november 2011 ahh, beklager, såg nettopp at det var et nesten identisk innlegg lenger nede, hadde jeg bare lest litt..
Eplebiten Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Min var på byen 3 uker før termin. Det var siste gang han fikk drikke seg full, men har fått lov å ta seg en øl og to siden. 11 dager før termin er litt nært syntes jeg. Men dere kan jo se det hele an når det nærmer seg. Om du tror fødselen vil skje før tiden, eller om du vil gå frem til termin. Men tror jeg ville nektet, med tanke på det du sier, at han ikke klarer å å holde seg til 1-2 øl. Er jo litt kjedelig om det skulle skje noe, så må du fikse alt på egenhånd.
mangolin™ღ♂ Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Jeg og samboer har snakket om dette og så kort tid før termin så er vi heldigvis enige om at vi ikke tar noen sjanser på at han skal ut å drikke seg full. Nå drikker han seg ikke idiotfull så om han likevel vil ut på en aldri så liten fest så skal det i utgangspunktet gå greit, men han sier selv at han vil ikke ta sjansen siden han vet han vil angre seg veldig OM det skulle skje noe da likevel. Det kan jeg jo forstå, jeg hadde villet vært klar i toppen jeg også om jeg skulle vært med på noe sånt så. Om han blir så full og ikke kan holde seg til vanlig buzz så synes jeg han må tenke seg godt om hva alternativet er OM du plutselig skulle gå i fødsel akkurat den kvelden.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Det hadde jeg ikke likt! Jeg har ikke satt noen "grense", men forventer at min mann holder seg noenlunde edru to uker før termin. Han må gjerne ta seg to pils, vi kan ta taxi og stort sett vil han vel være kjørbar igjen før vi må reise. Beruset derimot, er noe helt annet.
håp_84 Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Sist gang va d 1mnd før termin og d er jeg glad for for da beg d 36+4.. Så sånn gjør vi d denne gangen og men han tar seg en pils eller et glass vin i helga.. Kan jo kjøre bil da alikavell.. Fødselen sist varte i 48 timer så d er ikkje sånn at vi må dra inn m en gang d starter(desverre )
Gjest Hippo ღ Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Når jeg går ut i permisjon, ønsker jeg at sambo skal holde seg edru. Men han tar seg gjerne bare 1 øl for kosen sin skyld. Det får bli Munkholm de siste 3 ukene før termin Jeg hadde ikke likt om han drakk seg full 11 dager før termin. Spesielt ikke med første. Sambo må nok holde seg edru på nyttårsaften og i romjula. Vi skal på fjellet og jeg ønsker ikke å "sitte fast" der om noe skulle skje. Hvis han ikke kan akseptere det, blir jeg nok ikke med. Det er like mye hans barn Da er det forresten 5 uker til termin )
Maia'n Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 I mitt tilfelle har det ikke vært stor fare for at samboer skal drikke seg full, da han sjelden gjør dette (men det har selvfølgelig hendt). Vi har sagt at ca en måned før fødsel skal man uansett å unngå å drikke veldig mye. Nå er det 16 dager til termin og han må gjerne ta seg en øl eller to, men vi ønsker begge at han skal være både fysisk og mentalt til stede når fødselen finner sted. Dersom han selv vet det er vanskleig å holde seg til et par øl, så ville jeg nok holdt meg helt unna. Men det går jo an å dra på fest uansett (selv om det sikkert ikke oppleves som like festlig).
<3 januar 2012 <3 Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Jeg har omtrent akkurat samme situasjon:) Her er det mer jeg som ikke har tenkt på hvor lenge før termin mannen bør holde seg edru:) Vi ble bedt på nyttårs feiring, og jeg sa jada det går vel fint:) Han sa han ikke hadde svart noe eksakt fordi han tenkte at det kanskje var litt vel nær termin (tolv dager før for min del:)) Jeg spurte her hva andre tenkte om det, og det virker som de fleste helst vil ha en edru mann ca fra en mnd før termin:) Jeg fant ut at vi kanksje skulle ta den avgjørelsen når det nærmer seg:) For min del er dette mitt første svangerskap, ikke noe teng til at junior skal komme for tidlig enda, men mye kan jo endre seg fremover! Pluss at det kan hende jeg blir mye mer stressa ettersom termin nærmer seg:) Uansett fant vi mange løsninger som kunne passe; han kunne dra, men la vær å drikke, han kunne drikke litt, vi kunne begge dra, vi kunne begge bli hjemme og lage en koselig romantisk middag osv:) Og kom vel frem til at det kommer flere sammenkomster og nyttårsfeiringer, men denne beibi kommer bare en gang, og da er det kanskje heller best å være føre var:) Men vi får se:) Vi trenger ikke bestemme dette enda:)
Minilille Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Tør han risikere det selv? Å ikke få delta i fødselen.. Er jo litt spesielt med nyttårsaften, og man vet jo aldri om ungen kommer 14 dager før eller etter. Men jeg syns som mange over at de kan holde seg til et par øl den siste tiden. Han kan vel gå på fest uten å drikke, har jo en ganske god grunn.. og vi har greid oss i 9 mnd:) Bare å venne seg til at det blir mindre fester resten av nyttårsaftene;) En må opp med den lille.. (-men kanskje pappaene har større behov for nettopp derfor å ta det ut en siste gang..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå