Gå til innhold

Kutte ut noe av amminga på natta???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6,5 mnd. Hun får grøt to ganger daglig og spiser nesten en full posjon hver gang. Er så smått begynt med middag.

Hun legges i 19-20 tiden får da pupp. Har tidligere sovet da til 03-04 og fått mat.

Nå de siste ukene er hun begynt å våkne ved midtnatt, vil ha mat. Spiser masse. Sovner og leges i senga. Våkner igjen i 03 tiden og vil ha ny runde.Og igjen klokka 06. Enten står vi opp da eller så sover hun videre til klokken 7-8. Da får hun grøt.

har tenkt flere ganger om hun virklig trenger den runden ved midtnatt eller om det bare er kosen. Eller skal jeg gi henne vann???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-) Vi har ca like gamle barn , og jeg lurer nå litt på det samme.. Jeg snakket litt med helsesøster om dette med nattamming , og hun mente at så lenge babyen sover sammenhengende i 6-8 timer , f.eks fra 1900-0200, så er det greit å amme så lenge det er ok for mor. Gutten vår har ca den rytmen, legges kl 19 og sover til 01-0200 og vil da ha mat. Vil så ha mat i 6-7 tia igjen. Jeg syntes det går veldig greit å amme om natta, men jeg har lurt på om det er gunstig for lillemann. Helsesøsteren her mente iallefall at det ikke var noe å tenke på...

Sover hun på deres rom? HS sa her at om man vil venne av natteamming kan det være lurt å begynne å ha barna på eget rom fordi de kan lukte melka. Hehe, det høres så rart ut :-)

Har en venninne som ga vann istedenfor melk når jenta våknet, da sluttet hun nesten med det samme med å våkne siden vannet ikke var like interessant ;-)

Kanskje prøve med vann den gangen hun våkner ved midnatt og se hvordan hun reagerer på det? Kanskje hun da etterhvert gir seg med det.

Fersk i dette gamet jeg å, så vet jo ikke.. Men kanskje verdt å prøve :-) Mye å lære med disse småtrolla :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...