Nesly Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Har to gutter fra før og venter nr 3. Kjenner jeg gruer meg litt til å fortell edet til enkelte av familien/slekta fordi jeg VET at det kommer til å bli mye mas om "tenk hvis det er ei jente denne gangen! Tenk så kjekt!" osv.. Kjenner jeg er hormonell og hårsår rundt dette emnet og tenker at de ikke syns det er like stas med en gutt nr 3. Hun ene tanta mi er spesielt ekstrem på dette området (maste mye da jeg ventet nr 2). Andre som har det sånn? Har tips til meg hva eg skal si når jeg blir møtt med sånne dumme kommentarer?
Erill Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 jeg kommer fra en stor familie selv, og fram til november har alle i min familie fått gutter. helt til nå i november, da kom første jente. det er veldi mye styr rundt vilke kjønn man får. men di fleste i min familie vet hva de får, men sier ikke noe til noen. de ber venner og familie om å kjøpe nøytrale klær og siar at di blir like glad uansett hvilke kjønn di får. å alle er innfårstått me at d ikke har noe å si hvilke kjønn d er, så lenge barne er frisk og rask dette er jo en måte å gjøre det på. da slepper du alt maset mens du er gravid også får di bare gota barnets kjønn når d har kommet til verden. trur di vil bli like glad uansett
Leirha Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Jeg har to gutter og venter nr tre. Venter også en del mas, og de få som vet det har allerede nevnt akkurat dette. Jeg kjenner at det ikke går innpå meg, fordi til sist er det hva jeg måtte mene som er vitkig for meg, og det klarer jeg fint å dele med de som eventuelt måtte komme med kommentarer. Tingen er at jeg skjønner dem, og tenker ikke så mye over masingen. Jeg trodde jeg skulle bli provosert, men kjenner at det skal en god eel masing til før jeg bikker. Når jeg mener at jeg skjønner det såmener jeg at det hadde vært utrolig kjekt å fått en jente, og det hadde vært kjekt å hatt begge kjønn, men der stopper dt også. Får jeg en gutt så blir jeg uhorvelig glad, får jeg en jente blir jeg uhorvelig glad også. Jeg kunne tenkt meg begge deler,men vet at det blir siste barnet, såen jente HADDE vært ekstra stas,UTEN at jegpå noen som helst måte hadde blitt skuffet viser det seg å være en gutt. Men jeg lar meg ikke påvirke av hva andre tenker, de er ikke i situasjonen, og det er så lett å se anderledes på det om du ikke er oppi det selv. Skal se de hadde tenkt det samme om masingen hvis det var de som var oppi det, så blir det det så påpeker jeg dette. Og jeg sier også det at jeg/vi velger ikke å få et barn til for vi håper det skal bli detandre kjønn, vi velger å få barn fordi vi ønsker oss et barn TIL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå