Frøken Ubesluttsom Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg ser at det er veldig mange her inne som liker navnet Aksel. Jeg tror faktisk jeg er den eneste her inne som overhode ikke liker det navnet. Er jeg det? Navn som Lyder, Jens, Nils, Teodor, Eskil, Lucas, Leander, Matteus, Matheo, Julian, Isak, Olivia, Lilly, Ameli(e), Alvhilde, Tiril, Mathilde/a, Otilie, Alva og Erle, er også navn som går igjen her inne, som jeg heller ikke liker. Er jeg litt sær? Eller har jeg bare veldig spesiell smak? Utenom Kornelius og Cornelia (som er yndlinsnavnene) liker jeg navn som Morgan, Osvald, Sirius, Ruben, Konrad, Joar, Kyrre, Kato, Ravn, Melvin, Åsmund, Jostein, Øystein, Laurits, Lennart, Fredrik, Kristin, Renate, Michelle, Lenita, Desiree, Kayla,Toini, Monja, Tonje, Mie og Minda. Mange av de navnene som veldig mange her inne syns er Harry. Så jeg er kanskje mer harry enn sær?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Nei jeg forstår godt hva du mener. Jeg er også en av dem som ikke kan fatte hvorfor Aksel er blitt så populært. Why oh why? Og jeg forstår ikke hvorfor folk fortsetter å kalle sitt barn Lukas/Lucas.. Et navn har aldri vært så oppbrukt i mine ører før.. Når det er sagt! Liker at du heller fokuserer på litt mer særegne navn Jeg er så heldig å ha funnet et dobbeltnavn til min sønn som ingen andre har.. Hurra! Så jeg liker smaken din..Bortsett fra to stk! Sirius og Lenita. Sirius er Harry Potter-navn og oppdiktet. Lenita = Lolita
Giss Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Tja, alle har jo forskjellig smak. Jeg liker både Aksel OG Sirius - som forresten ikke er oppfunnet til Harry Potter men er et stjernenavn....
prebs Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Du har iallfall veldig ulike favoritter! Kristin, Fredrik, Jostein,Öystein og Åsmund er knallflotte navn, mens Michelle, Lenita,Toini,Renate, Morgan og Melvin er überharry for meg. Men du kunne altså hatt barn som heter Öystein og Michelle? Det er litt kult, da :-)
Andreaa Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Signerer prebs. Du har en veldig variert smak i navn, som etter mitt syn spenner fra flotte, reale navn til navn jeg nok karakteriserer som harry. Melvin, Åsmund, Jostein, Øystein, Fredrik , Kristin, Joar, Mie og Kornelius synes jeg er flotte og vakre navn! Jeg synes det er litt interessant at du liker dem, og samtidig også liker navn som Morgan, Michelle, Lenita, Toini, Ruben og Monja. De sistnevnte navnene synes jeg nemlig er utrolig harry! Så ingen skal si at du ikke har variert smak! Om jeg skal kommentere listen din med navn som ofte går igjen her inne, så synes jeg at Matheo, Julian og Leander er überharry og ikke fine navn. De andre er en blanding av navn jeg synes er flotte og liker godt, og navn jeg synes er helt ok. ....Kan forresten ikke huske å ha sett Nils og Eskil foreslått noe særlig ofte? Men det er jo fine navn, synes jeg. (beklager litt langt innlegg). For å oppsummere: Kult å se konstrasten i navnene du liker! Cornelia synes jeg forresten er et helt greit og ok navn. Og Kornelius er flott.
sommertiara Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Du har ganske annerledes smak, men er ikke det bare bra? Mye lettere å velge et navn som virkelig er originalt da. Når jeg har oppdaget et sjeldent navn jeg liker har jeg ofte erfart at det også er mange andre som liker det fordi at selvom det ikke er mye brukt så er det trendy og i tiden og jeg er påvirket av moten enten jeg vil eller ikke.
LilleBitteliten Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Du liker veldig mange ulike navn iallefall!! Synes det er navn på din liste som er fantastiske, mens andre er urharry! Noen veldig flotte: Nils (!!!), Matteus, Lyder, Olivia, Mathilde/a, Eskil Harry: Matheo, Morgan, Kato, Michelle, Lenita, Desiree, Kayla Morsomt at du liker navn som Åsmund og Øystein, samtidig som du liker Matheo, Michelle og Morgan. Tror de navnene er så forskjellige som det går ann å få de, etter min mening. Men det er jo bare morsomt det da :-)
Frøken Ubesluttsom Skrevet 15. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2011 Matheo er et av navnene jeg ikke liker da. Jeg veit at jeg like mye forskjellige navn fra forskjellige sjangre. Derfor jeg føler jeg er litt sær.. Men når det er sagt: Liker lista endrer seg titt og ofte da.....
Sorgenfri Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Ja, du er faktisk litt rar! Stort sprik på navna dine! De kan ikke settes i samme bås i det hele tatt! Staute, og überharry`e navn sammen...! Hadde du ikke studert navn? Kanskje du ser mer på betydningene bak navnene??
namedrop85 Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 smaken er som baken, den er delt Mange av navnene i begge kategoriene dine (Både de du ikke liker og de du liker) som jeg ikke liker, og motsatt..
Frøken Ubesluttsom Skrevet 15. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2011 Ser ofte på betydningen av navnene ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå