Gå til innhold

Hvordan tegner 3-åringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som nettopp har fylt 3 år er veldig glad i å tegne. Hun har et sånt stort tegnebrett som hun bruker mye hver dag, og jeg blir ofte imponert over alt det fine hun klarer å tegne! Men så vet jeg jo ikke hva som er normalt på denne alderen heller, så hadde vært litt morsomt å høre med dere=)

Her tegner hun mennesker- med hode, hals, overkropp, armer m hender, og bein med sko/ føtter. Ansikter tegner hun med øyne, nese, munn og hår på hodet, og noen ganger tårer ned fra øynene hvis de er lei seg. Hun tegner også fugler (med nebb, vinger og føtter), og ulike små og store figurer (hjerter, firkanter, sirkler osv). Tegner også mange andre småting, hvor man tydelig ser hva det er hun prøver å få frem selv om det ikke alltid er like nøyaktig (nå er det f.eks mange julegaver som tegnes;) Hun kan også skrive mange bokstaver og noen tall.

Hvordan tegner barna deres på ca samme alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det der greide ikke jenten min, da hun akkurat var tre. Nå er hun nesten fire. Hun tegner gjerne dyr, regnbuer, blomster og bruker mange farger. Men det er ikke ofte at hun tegner personer - og slett ikke med uttryk a la tårer mm. Alle smiler på de tegningene... :)

Skrevet

gutten min er akkurat blitt 3 år..

å han tengner ikke mennesker,

men han tegner biler, åsså er gan glad i å tegne omrisset av hånden sin. å bokstaver!

han er kjempeglad i å tegne bokstavene til de nermeste i familien:

T, H, V, I, L, S, K. k'en plagest han litt med ja..

Skrevet

Litt artig, for idag skrev hun faktisk "PAPPA" for første gang, helt på egenhånd! Var nok litt tilfeldig at det ble akkurat riktig stavet, men hun har så smått begynt å sette bokstaver sammen til ord og synes det er veldig gøy å stave navnet sitt f.eks. Morsomt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...