Gå til innhold

Da lillegutt kom 3 dager før termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kom skjønningen fredag den 4 november, godt å få det overstått!

Våknet klokken 04 natt til fredag av at jeg kjente noe svaaaakt i magen, kunne ligge å se på klokken når det slapp og når det begynte igjen. Gjorde ikke akkurat vondt. Tok seg litt opp utover til klokken 07, kjente det litt sterkere da. Mannen lurte på hvorfor jeg ikke hadde vekket han, men så ikke helt grunnen da, siden det ikke helt hadde begynt for alvor ennå!

Klokken 9 kom slimproppen, ikke noe tvil om at det var den, en skikkelig geleklump. Kjente det mer og mer nå, og klokken 1 var vi reist på kk. Var fullt på føden, så måtte på storken, der alt de hadde av smertelindring var akupunktur. Jeg var klar for sterkere saker kan en si..

Fikk konstatert 3 cm klokken 4, fikk vite klokken 5 at de hadde en fødestue på føden klar for meg.

Jordmor ville sjekke åpning på meg klokken halv 6, men da haglet riene på hos meg, var 1 minutt mellom riene, og så vonde at jeg ble helt vanvittig. Måtte bytte fødestue halv 6, da lå jeg og krøp i gangen fordi det var så vondt! Det siste jeg brydde meg om var hvem som så meg ihvertfall.. :-)

Kvart på 6 hadde jeg 4-5 cm åpning, og fikk klarsignal på epidural, men kom ikke med en gang. Da han endelig kom hadde han med seg en student også, som ikke klart å åpne pakken med nålen engang. Tok sin tid kan en si. Rundt halv 7 var epiduralen endelig satt, og jeg måtte legge meg ned. Kjente at jeg lå og holdt igjen noe, og presset litt. Da gikk vannet med et splosj, og kjente at jeg måtte presse med hver eneste fiber i kroppen, klarte rett og slett ikke holde igjen! Jordmor trodde ikke på meg, men måtte jo sjekke, og lillegutt var klar til å komme ut han!

2 pressrier til, og han var ute! Så gikk fra 4-5 cm til full åpning på 3 kvarter! Ikke rart riene var vonde.. Fikk unnskyldning etterpå fra jordmor at hun ikke trodde på meg i fødselsforløpet.. Men hvilken grunn skulle jeg ha til å lyge på meg slike rier??

Men epiduralen fikk nå virket i hele 10 minutter før jeg fødte da.. Snakk om bortkastet.

Men nå ligger nå gullet mitt her på sofaen ved siden av meg, så får dere andre jenter som fremdeles venter ha masse lykke til! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med lillegutt!! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...