Gå til innhold

Sover på siden eller magen, ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6,5 mnd sover nå på siden. Legger henne på ryggen, men hun snur seg på siden. Innemellom finner jeg henne på magen også, det er den store skrekken. Men da hyler hun. I natt har jeg ikke telling på hvor mange ganger jeg våknet av at hun hylte. Jeg snudde henne og vi sov videre begge to.

Hun klarer å snu seg selv, og ruller stua rundt for å utforske. Så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke klarer å snu seg selv i senga. Om hun ligger i senga vår ruller hun som bare det. Vet ikke om det er sjokket over å våkne på magen som gjør det at hun hyler.

Men er det ok at de ligger på siden/magen når de snur seg dit selv? Jeg snur henne selvsagt når jeg ser det, men om hun ikke skal ligge sånn må jeg jo sitte oppe hele natten.

Hun er veldig forkjølet, så jeg vet ikke om det er årsaken til at hun har vært så urolig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på dette med å sove på siden. Jenta mi på snart 4 mnd har de siste to kveldene sovnet på siden (til min store bekymring) Hun er forkjølet så lurer på om det er grunnen. Noen som vet?

Skrevet

Min lillegutt på 8mnd ligger nesten alltid på siden. I starten la jeg alltid en bamse foran ham så han ikke skulle rulle over på magen, og det funket fint. Men nå er han så sterk at han kommer seg rundt likevel. Og som du sier så våkner han innimellom og vræler fordi han ligger på magen. Rart!

Har tenkt som så at jeg snur ham når jeg der det, og lar ham ligge på siden med en bamse foran. Da har jeg gjort det jeg kan. Kan jo ikke sitte og vokte ham heller.

Skrevet

Frøkna her begynte så fort hun klarte å rulle å ligge på siden.. da var hun 4 mnd, og har fra hun var ca 5 mnd sovet på magen.. samme hvordan vi legger henne så snur hun seg over på magen.. Hun sover best på magen, og en bamse hjelper lite her da hun bare flytter på den selv.. Hun er nå 7 mnd og 1 uke.. og så lenge hun er sterk nok til å snu på seg selv så ser jeg ingen grunn til å bekymre meg.. :)

Skrevet

Det hadde jeg ikke bekymret meg for i det heletatt. Minste min har sovet på siden siden hun var nyfødt.

Skrevet

Gutten min vippet seg over på siden, og rett etter videre til magen, da han var ca 6 mnd. Etter det har han kun sovet på siden og på magen, og jeg lar han bare gjøre det. Han sover mye bedre, og de gangene jeg prøvde å snu han så våknet han enten, eller snudde seg bare tilbake igjen.

Jeg laget en regel til meg selv om at jeg skulle se nesa så jeg visste at han hadde fri tilgang på luft, og så fikk han heller bare ligge og sove på magen eller siden. Så lenge de har lært seg å vippe seg rundt selv (og klarer å holde hodet) så gjør det såvidt jeg vet ingenting om de ligger på magen og sover.

Det er når foreldrene bevisst legger babyen på magen for å sove når de ikke klarer å snu seg og holde hodet selv som kan være farlig.

Skrevet

Vi har lagt våres på siden siden han ble født. Han sover mye bedre eller fortere enn hvis vinlegger han på ryggen.

En fysioterapaut sa at en kan legge barnet på magen når de skal sove, for så å snu det på rygg når det har sovnet. Tror ikke det hadde funket her i huset, vil ikke vekke han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...