Sandy84 Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Min kjære sønn var syk for to uker siden, altså han var syk i en uke og nå vært frisk en uke. Fikk pencilin kur som han skulle gå på 5 dager,var ferdig fredag, for to dager siden.. Når han var syk spiste han ingenting og såvidt drakk.. Håpet å trodde dette ble bedre når han ble frisk, men NEI! Han drikker endel mer, men mat ekke gøy!! Han vill ikke ha noe av det som var yndlingsmat før han ble syk.. Ikke noe ny mat og spiser knapt noe som helst til måltidene, inkludert i barnehagen.. litt bedre der enn hjemme, sikkert for han ser de andre spiser (?).. Noen tips til hva jeg kan gjøre for noe? Problemet er jo at han våkner MYE om nettene fordi han er sulten! Magen rumler så jeg hører det lang vei, men umulig å få inn verken mat eller drikke da også fordi han er trøtt.. Hva kan jeg gjøre!! Han er en sunn gutt og ikke noe problem med vekt..men når han da har vært syk en uke og ikke fått opp matlysten når han er frisk heller så blir jo mor bekymret.. Råd mottas med STOOOr takk!!! :)
TPK Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Nå vet ikke jeg hvor gammel han er, men kanskje du kan prøve å "gå litt tilbake i tid" i forhold til maten. Altså gi han mat som er beregnet på mindre barn. F.eks. velling, tynn grøt, eller til og med MME? Det er jo kanskje ikke fullverdig mat for en toåring, men må vel være bedre enn ingenting, hvis han vil ha det?
Sandy84 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2011 Han er 21 mnd:) Idag tror jeg han fant ut at det var best å spise, for han har spist MASSE!!!! Sånn helt plutselig, jaja, sånn er det.. Når mamma nesten har nådd randen sin så snur han, hehe. Tusen takk for rådet , skal prøve det om det skjer igjen! Noe er bedre enn ingeting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå