Gå til innhold

hvor mye har dere gått opp/ned? og hvor langt er dere påvei?

Anbefalte innlegg

Er 21+4 og har gått ned 4,5kg. Gikk ned 6kg de første 15-16 ukene så vekta har begynt å snu. Jeg har gått ned i starten på alle mine svangerskap, men endt opp på 12 kg + så regner med å ende der denne gangen også (håper iallefall).

Fortsetter under...

jeg er snart 19 uker på vei og har lagt på meg 2,9 kg . vet ikke om det er normalt eller ikke, men med forrige barn så la jeg på meg 30 kg totalt ... men ville tatt kontakt med legen og spurt han / hun om hva de mener , så lenge babyen vokser normalt så er det sikkert ikke noe unormalt

startvekt 52 høyde 160. nå er jeg i uke 16 og veier 53.2.

sist graviditet var start vekten den samme. men ved uke 17 veide jeg 54,9. Jeg koser meg, spiser det jeg har lyst på men har en to åring å springe etter så er tempo. :)

jeg fatter ikke hvordan det går an å være over 20 uker på vei, og bare ha lagt på seg mellom 1 og 3 kg! lar dere være å spise eller?? eller gikk dere mye ned i starten av svangerskapet?

Annonse

Jeg er 22, 4 idag, har enda ikke gått opp i vekt, spiser det jeg vil, når jeg vil! Er av de som har en god del ekstra på kroppen så det er helt i orden at jeg ikke har gått opp. Legen min er imponert over at jeg ikke har gått opp, selv om jeg hiver i meg det jeg vil!:P var sånn forrige sv.skap også, gikk vel heller opp etter fødselen... Babyen tar det den trenger og jeg får restene;) har overhodet ingen planer om å gå bevisst ned i vekt, men regner med at pilen snart begynner å peke oppover igjen...

Jeg er nå 12 uker på vei og gått opp 2 kg(vekta har gått opp og ned to kilo nå i flere mnd men).

Det er 2 år siden forrige svangerskap og da gikk jeg opp nesten 40 kg. Jeg var 4 kg fra utgangspunktet da jeg ble gravid igjen og jeg er nå livredd for å bli like stor igjen. Jeg hadde alltid kunnet spist hva jeg ville, måtte slutte å røyke og var arbeidsledig så jeg vet jo selv at det var en stor grunn. Og i tillegg bekkenløsning fra 5. mnd.

Jeg har en stillesittende jobb og er ikke i kjempemye aktivitet ellers desverre. Skulle ønske jeg klarte å ta meg tid til sånt.

Jeg er 17+2 i dag. Høyde 173, startvekt ca.85,5 kg. Nå er jeg ca.83 kg. MEN jeg har slitt med hyperemesis, så det er kun de to siste ukene jeg har begynt å legge på meg litt igjen (var nede i 80,2 kg).

Synes det er mange som har lagt på seg veldig lite... Men nå er jeg førstegangs og vet ikke helt når en liksom skal legge på seg mest og hva som er "best".

Men riktig som noen skriver at om en er litt overvektig i utgangspunktet, så trenger en ikke legge på seg like mye som en som er undervektig/normalvektig.

Jeg kommer til å prøve å ikke legge på meg mer enn 20 kg i alle fall. De skal tross alt av igjen også, og jeg har jo hatt plenty å ta i fra før...

12 uker, ned 3 kg pga kvalme, oppkast og dårlig matlyst. Hadde litt mye i utg punktet, så er ikke bekymra. Sist la jeg bare på meg tre kg i hele svangerskapet, men siden jeg nå får tvillinger, regner jeg med å få mer ballast denne gangen:-)

Forøvrig enig med Perl1. Man skal jo faktisk legge på seg... Vet jo ikke hvordan det står til med vekta fra før av på folk her, men var en lignende diskusjon på bv der det viste seg at de "flinke" som ikke la på seg ofte hadde mange kilo for mye i utgangspunktet. Vet jo som sagt ikke om det er tilfelle her da...

Annonse

er ikke noe must at man MÅ legge på seg. Har man noen ekstra kg fra før, og spiser mer riktig som gravid enn når man ikke er det, så får babyen uansett den næringen den skal ha, men at mor tar av de kg som har hengt på pga uregelmessig eller dårlig kosthold. :)

Det er jo ingen hemmelighet at folk spiser gjerne oftere som gravid.. det setter også i gang forbrenning, om man ikke var like flink å spise ofte og lite før ;)

Jeg er 1.65 m høy og veide ca 60 kg før jeg ble gravid.

Nå er jeg i uke 15+1 og veier 64 kg.

Forrige svangerskap gikk jeg opp 20 kg. Gikk ned det aller meste igjen, men ikke de to - tre siste kg.

Jeg har gått opp 4 kg og er uke 18+0 i dag.....

Har gått opp 13-15 kg i de 3 andre svangerskapene mine og håper på å lande på det samme denne gangen.... Jeg er ikke en av de som går ned i svangerskapene mine iallefall, det har jeg aldri gjort. Men er heller ikke overvektig i utgangspunktet.

Er 17+ og har lagt på meg ca 6kg ;) Regner med det kommer 14-19kg til, og de ønsker jeg velkommen med et stort smil! Det meste forsvinner med amming og daglige gåturer etter 6mnd, resten raser av etter 12mnd. Med nr 1 var jeg mye kvalm og gikk ned 5kg før jeg endte opp 20 kg over startvekta....

21 uker i morgen. Har lagt på meg 5kg foreløpig.

Veide 64 før svangerskapet. Er 168høy. Regner med å legge på meg MYE, ettersom jeg gjorde det de forrige svangerskapene også. 25kg opp med første, selv om jeg var veldig aktiv og spiste sunt. 30kg med nr 2, men da hadde jeg bekkenløsning og satt i ro store deler av svangerskapet...

Håper på å ikke gå riktig så mye opp denne gangen. Men det er vanskelig når man ikke klarer å trene og bevege seg så mye pga bekkenplager... Spiser mindre enn jeg gjør normalt, men forbrenninga har gått kraftig ned. Heldigvis tåler kroppen min vektoppgangen ganske bra. Ingen strekkmerker.

De ekstra kg bekymrer meg ikke så mye, altså. Regner ikke med å se ut som en 18åring etter 3 svangerskap.

Jeg var til lege i dag,er i uke 18.

er 165 høy og startet på 98..:s

men i dag på vekta hadde jeg gått ned 1 kg og det var veldig greit;)

Jeg er fryktelig bevisst på hva jeg putter i munnen,men uansett kommer desverre det meste opp igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...