Gå til innhold

Overstimulering/ Hyperstimulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Lurte på om det var noen der ute som hadde lyst til å dele erfaringene de har hatt?

Det ble 8 døgn på meg på sykehuset pga kraftig overstimulering. Føler meg rimelig dum i etterkant siden jeg hadde vært stor og hoven i magen i lang tid før jeg ble lagt inn.. Men det måtte altså til pusteproblemer og at jeg ble blå på kroppen og leppene, ikke fikk i meg mat og bare brakk meg, før vi reiste til sykehuset i full fart. La på meg 7kg væske i buken på bare noen dager.

Jeg ble skrevet ut mandag kveld og blir nøye sjekket av sykehuset med blodprøver og ultralyd jevnt. Selv om vi hadde blitt fortalt at dette kunne skje en sjelden gang trodde vi ikke det var så alvorlig..

Formen har kommet seg en del, nå kan jeg få i meg mat og klarer å puste normalt :) Men er fortsatt veldig tappa for energi. Må ha pauser etter feks å ha tatt en dusj.

Det positive er jo at vi fikk positiv graviditetstest :)

Men oppi det hele så føler jeg at jeg ikke helt har fått gleden av det enda.. Men det kommer vel når formen blir bedre og magen blir mer normal igjen.

Noen flere som har opplevd dette?

Jeg kan ikke for det men denne opplevelsen har for meg vært helt for j... og jeg vet rett og slett ikke om jeg hadde orket å gå igjennom en sånn omgang en gang til hvis vi ikke lykkes nå :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffameg.. Du har virkelig fått gjennomgå denne runde.

Godt å høre at du er på bedringens vei og helt fantastisk å høre at spiren sitter. Herlig:-)

Jeg var overstimulert ved forrige forsøk. Verdiene var faretruende høye så de våget ikke sette el-sprøyte på meg. Her ble nye alternative medisiner tatt i bruk, og på en eller annen finurlig måte fikk de ut 25 egg, 16 befruktet og 5 til frys. Ergo jeg fikk aldri fersk forsøk pga fare for overstimulering. Fikk ikke heller ikke innsett før etter tre mnd. pga dårlig form etter uttak med mye vann i kroppen, hoven og generelt bare utafor.

Høres veldig skummelt ut det du har vært igjennom og hører vel egentlig til det sjeldne. Klinikken stopper jo som regel de som ligger ann til overstimulering.

Vet du årsaken til overstimuleringen (hvor høye verdier hadde du ved uttak/innsett), og hvor holder du til?

Er selv nå på kort regime etter en lap med elektrokoagulering. Er på dag 15 med sprøyte og satser på at jeg får uttak og innsett til uken.

Krysser fingrene for det.

Skjønner godt redselen din for å miste.. Men jeg har ved flere anledninger lest om gravide overstimulerte som har beholdt den lille spire. Tror det kommer ann på eggets kvalitet og ikke overstimuleringen.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...