alltid en sliter Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Hva kan jeg gjøre for å få vekk vann i bena utenom å holde beina høgt?
ragna+1 Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Er selv veldig plaget, lite som hjelper egentlig.. Kutt ned på salt mat, drikk mye vann, og så kan det være lurt å bruke støttestrømper (fra apoteket).. :-)
happy0610 Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Forrige svangerskap var jeg VELDIG plaget med vann i beina og kroppen generelt. Den gang hadde jeg butikkjobb og lange dager, så jeg sto mye på beina - og jeg trente ingenting, Ca 8 kg av vekten min var vann det sier litt Jeg brukte støttestrømper i 2 trimester, men det ble så travelt til slutt fordi vannet samlet seg andre steder, at jeg ikke orket på slutten. Denne gangen var jeg svært obs på at jeg IKKE ville ha dette i like stor grad : og jeg har lykkes ved å gjøre følgende : 1. drikk mye vann! Vann fordriver vann 2. bruk støttestrømper - det gir bedre lodsirkulasjon og presser vannet oppover som gjør at man enklere får det ut av kroppen. 3. tren om du klarer, hold deg iallefall i aktivitet, alt hjelper - gå en liten tur hver dag om du ikke orker å trene 4. Sitter du mye i en stilling hver dag, som for eks kontorjobb - ta en 5 min pause hver time for å gå litt, strekke på beina og "tøye litt". Prøv en fotskammel til å legge beina på foran pc'n 5. Unngå mye salt mat ( jeg spiser potetgull, klarer ikke la være ). Jula er en utfordring - men det får stå sin prøve Resulatet er at jeg har 0-1 i ødemer istedet for 3, nå når jeg starter på 3 trimester - liker
Studine mevik Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Vann er viktig. Drikk så mye vann du klarer og putt litt sitron eller lime i vannet. Beveg på beina. Spesielt hvis du sitter mye stille. Gjør sirkelbevegelser med føttene. Når du sitter i sofaen med beina høyt kan du strekke føttene for så å flexe føttene og gjør dette flere ganger. Jeg synes ikke det hjelper med støttestrømper, jeg føler bare de klemmer på leggen og er ubehagelige. Sliter heldigvis ikke med vann i beina denne gangen, men hadde masse sist og da gikk jeg høygravid da det var varmt i tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå