Gå til innhold

8>?(¯`°?.¸IKM uke 46¸.?°´¯)?<8 (NY TRÅD UKE 46)

Anbefalte innlegg

Heia jenter:)

Da har jeg testet i dag - 1 dag over ikm/eller ikm, og fremdeles negativ, så nå sitter jeg og lurer på om jeg har fått en alvorlig sykdom fremfor å være gravid (mtp de smertene jeg har hatt), om g-testene mine er lite sensitive (pga. prisen), eller om jeg produserer lite hCG evt. Det eneste fornuftige her er jo å vente noen dager til å se, for sånn som det kjennes ut nå så er det ingen tr på vei heller. Magen, sinnet og brystene er helt rolige.. Herregud så merkelig! Jeg blir sprø av dette. Håper i det minste tr kan komme fort sånn atj eg kan begynne med ny el fort!

Nyter btw. en kopp kaffe (eller to) i dag, etter en hel dag uten i går. Prøver å begrense inntaket av koffein og har redusert såpass at jeg drikker ca. 10 kopper mindre i uken:) Før drakk jeg 2-4 kopper per dag, mens nå er jeg nede i 1-2..

Vi e rmange med IKM i dag så jeg krysser fingrene for dere andre, og tror jeg stikker og kjøper nytt sett med o.b for min del. Løpet er nok kjørt her også med flaksen min:) Det er litt "feigt" overfor dere som har prøvd så lenge at jeg skal snike meg inn før dere med mine 5 pp og, hehe:) KRYSSER alt jeg har for dere jenter! Stor klem <3

Fortsetter under...

Klarte ikke holde meg unna testen jeg heller, fortsatt like negativ.

Og ingen TR heller, men kommer sikkert ila dagen. Håper det, så vi kan komme i gang på ordentlig, når det først er som det er.

Lykke til, alle andre testere i dag! :)

Søndag (uke 45), 13.11:

- Lilla80

- minimikro

Mandag, 14.11:

- Snupsi87

- Lilla80

- Tessy, prøver på nr 2!

- Jente-84-

- AnnaT

- snartfampå5

- Ønskersårtenlitenspire

- minimikro

Tirsdag, 15.11:

-mucha

-Happy87

Onsdag, 16.11:

-Silja 81

Torsdag, 17.11:

- 2røverdøtre&1røver

Fredag, 18.11:

- Carma78

- Amedillo

- *Iselin*

Lørdag, 19.11:

- vilhaenliten1

Søndag, 20.11:

-Spenna

-Gutt04_Gutt10

- Tina!

<3 Gravid

-Happy87 <3<3<3<3<3

-AnnaT :)

- lillefrkelise

Inn i ny PP:

Tessy, prøver på nr 2! (kjipt å være dne første på lista under denne streken men...)

Ønskersårtenlitenspire (du er ikke alene...vi får prøve igjen...)

Lilla80, får ikkje prøvd i gjen før neste år- mannen på jobb...

Hei hei, her er altså mensen komt i dag. ER så utruleg fortvila. Me får jo ikkje prøva neste gong heller pga at han er på jobb då.

No spør eg litt privat her, men er det nokon som ikkje har lbitt gravide som kan sei noko om aksejnedlegginga? ME hadde sex to gongar kvar dag dei to dagane med smilefjes. og så to dagar før smilefjeset kom og. Er redd det er noko galt med oss, for veit jo at det klaffa elles. Og skjønner ikkej alle symptomane eg har kjent som var like som då me vart gravide. Eg forstår ikkje koss eg skal halda ut no. Det som er med mensen er jo at når den kjem så omstiller ein seg og tar fatt på ny prøveperiode, men at me ikkje skal få prøva denne mnd, og at det e rjul og alt. ER så utruleg fortvila. Håpar dagen går fort så eg kan koma meg heim og legga meg under dyna. :(

Det var trist å høre Lilla80, spesielt med tanke på at dere ikke får prøvd igjen før på nyåret! Jeg har litt det samme problemet som deg, da min kjære jobber 1,5 timer unna meg. Så vi sees et par ganger i uka og i helgene... (Denne situasjonen skal vi ikke opprettholde når en evt. unge kommer) Det er vanskelig å få det til å klaffe med EL i hvert fall.

Ååå Lilla80:/ Så utrolig kjedelig:( Forbannet at det skal være så vanskelig altså, sitter selv og venter på tr så du blir ikke alene iallefall! Prøv å se det positive i det, nå kan du ta et glass i denne førjulstiden uten å være redd for noe:) Sånn tenker jeg! Jeg og min kjære kan drikke oss brisne og flørte villt i julegatene på Røros, tihi <3

Vi har sex med ejakulasjon en gang per dag fra noen dager etter siste blødningsdag, og frem til 2-3 dager etter el. Helst om kvelden med aksjene pga. el skjer som regel mellom kl 16-19. Dette med at mannen får lite sædceller ved uttømming hver dag er bare tøys, det er altid tilstrekkelig nok med sædceller til å befrukte et egg, dersom sædkvaliteten er normalt bra såklart.. Jeg ligger med pute under baken i en halvtime etterpå just in case. Unngår å dusje etterpå for da kan sæden renne ut, eller drepes med vann/såpe. Vi bruker heller ingen kunstige glidemidler. Før la vi hele tiden aksjer i dusjen pga hygiene, og brukte kunstig glidemiddel, dette gjorde vi i våre 3 første pp'er (er i 5 nå) så jeg tror vi ødela sjangsene selv i starten! Det holder med en vaskeklut og en håndduk imellom beina her etter sex, og deilig lang dusj om morgenen. Håper det hjalp litt:)

Jeg tror det beste du kan gjøre er å legge tankene dine litt på is, og nyte førjulstiden fullt ut! Tankene og oppgittheten gjør deg ikke godt på noe vis, og kan faktisk være med på å ødelegge for deg. Jeg tror faktisk på at man med stress og stresset tankegang, er med å få hormonbalansen i ulage. Og at man blir lettere gravid med mer avslappet holdning. Jeg har blitt veldig care selv, og er gla for det. Holder meg unna bim fra ikm til el ca. Bare for å unngå å oppsøke alt mulig av innlegg som kan gjøre meg forvirra og stresset før el.

Vår tur kommer Lilla, vær du sikker <3 Sender ivei en stor knuseklem til deg!

Annonse

Da va tr komme te mæ å... ikke overraskende etter spottinga i går.. men no e mensmurringa her og alt stemme.. så da e det bare å start på ny giv med ikm uke 50!!=) Har allerede laga tråd;) =)

Fortsatt masse lykke te te dokker som ikke har testa enda! ska selvfølgelig føll dokker uka her!!=)

Klæmma fra snupsi =)

Kjedelig at tr kom Lilla! Jeg tror også på det Lilel Fie skriver. Jeg tror selv jeg også har ødlagt litt for meg selv nå denne gangen da jeg har vært så innmari gira og fokusert på at det bare måtte klaffe. Hatt mye stress i fbm å finne EL og få oversikt over syklus og såne ting...også mye stress med mannen mye borte g sånne ting. Tror det blei litt feil for kroppen. Men samtidig, det at det ikek lyktes nå sjør at jeg vet jeg kan slippe meg helt løs i og kose meg litt innimellom når jula komemr, ta en juleøl eller dram og spise hva jeg vil!! (les elsker røykalaks, som er et MÅ HA til jul!!) skal bare kose meg og droppe å telle dager, sjekke EL, beregne når mens kommer osv... Jeg vet også at ønsket om en liten spire er velsig sterkt. Er noe både jeg og mannen min ønsker oss veldig, og det skal få lov å skje når det skjer.

Jeg ble nok litt opphengt. Når det gjelder hvordan vi hadde sex denne perioden hadde vi sex nesten hver dag før EL, bortsett fra dagen før positiv EL test, så en gang per dag etter det. Manen ble syk desverre dagen før EL så ble ikek like intenst som vi hadde planer om..heller ikke noe et par dager etter EL heller (eller var det en gang?) hm..ble litt tull runt EL hvertfall..

Vi som ikke har klart det denne gangen, vi får brette opp armene og stresse ned (selvom det er vanskelig) og lykken vil smile til oss også!:)

Her murrer det fortsatt, men ikke kommet noe blod enda.. Kjæresten er innom butikken og kjøper med o.b til meg nå:) Hvor i huleste blir dette udyret av en tante av? Lei av å ha vondt nå. Er helt gåen i høyre del av korsryggen og det stråler smerter ned i rompa samme side. Samt kniper og svir forran i "mensmagen", så her er garantert løpet kjørt nå, går og sjekker hele tiden på badet.. Faen at det skal være så vanskelig!

Kjære deko gode jenter!

Skikkelig kjellar her i dag ja... Klarte ikkje å stoppa tårene som rann på bussen heim og og. ekkel dag. Og då va det utruleg varmande å koma heim og finna så fine mailer til meg. Tusen tusen takk. Så fantastisk at me som ikkje kejnenr kvarandre "i virkeligheten" kan ha slik kontakt. De skal vite at i dag ahr de vore ein stor støtte for meg!!

Lille Fie takk for alt du skreiv, både om prøving om, og alle gode råd og trøstande ord. Tessy du og. Det er et vansekelg tema dette med avslapping oppi de theile. Og koss me tar vare på kroppen og ikkje øydelegg for oss sjølv. Syns de er fine og gode begge to, og sterke ikkje minst som klarer å tenka så klart å vera så positive. Minimicro takk til deg og!! Håpar de finn ei god løysing på dette med jobben.Men på eggl dagar, kan de då treffast? ein og ein halv time kan vel gå? håpar det! Min er offshore i helikopter, så det er ganske umuleg. :( Og Snupis: Så trist at mensen kom! Positive du som ahr laga ny tråd og alt <3

Her har tårene omsider gitt seg. Mannen min tok veldig godt i mot meg og. Han er så ufatelig snill og god og forståelsesfull. Forstår ikkje alltid koss han klarer. Og ser berre fine sider hos meg sjølv når det slett ikkje er det eg viser. Eg ahr jo det å vera takknemleg for, og det er ikkje lite!

Ringte heim i dag til han og grein på telefonen. Og gode han har no bedt personalkoordinator om det kan vera muleg å bytta vekk ei veke ( har spurt to sjølv, men dei kunne ikkje) Ho er openbart veldig grei, og gav han ei liste på navn han vil ringa i kveld. Så no har eg fått et lite håp om ny prøve periode- og då snupsi blir eg med deg vidare på ny tråd :) Håpar de andre som ikkje er gravide kjem inn der og! eg ahr litt lang syklus så eg kjem ikkje på 49...

Viss eg får ny prøveperiode så vil alt følest lettare. Då kan eg lettare sjå framover. Sjølv om det sjølvsagt ikkej blir kjekt med evt nytt negativt svar rett før jul. Men men, ein ting om gongen :)

Vil berre igjen få sei TUSEN TAKK til deko for trøst i dag!

Klem

Da slenger jeg meg inn her. ikm var i helga trodde jeg, men der tok jeg feil. Ingen positiv test, og ingen tr. Men hadde litt spotting idag...vet ikke hva det betyr men satser på å teste positiv i morgen :)

Annonse

Lilla80: ikke kjekt å høre at du har gråtet så mye i dag... håper du føler deg litt bedre nå, og at mannen din kanskje får byttet vaktene sine :)

Og til spørsmålet ditt.. du har helt rett: vi kan jo egentlig møtes når det bare er 1,5 timer unna.. men vi har det ikke så travelt, og det blir veldig slitsomt for han å skulle kjøre så mye frem og tilbake da han kjører veldig mye i jobben sin også...

Hei dere

Så kjipt at det er så mange som har fått mensen! Det var jo ikke sånn det skulle være. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre, men vet at det er jo ikke noe som hjelper.

Lilla80: håper mannen din får bytta, så dere får prøvd dere neste mnd også. Da rekker dere vel akkurat en positiv test før jul? Men i tilfelle han ikke får bytta, så tenkte jeg bare jeg skulle si en ting. Vi kunne ikke prøve forrige periode, for da var jeg bortreist under el. Og jeg kjente at jeg faktisk hadde godt av en periode helt uten stress og tanker rundt dette. Det vil si, ønsket om et barn til var jo ikke noe mindre, men fordi jeg visste det ikke ville skje akkurat da, ble det mye mindre fokus på det. Og så gjorde jeg det til en "være-snill-mot-kroppen-måned" hvor jeg i stedet for å fokusere på at dumme-dumme kroppen ikke ville samarbeide, og heller fokuserte på det som er bra, egenpleie, masse sunn og god mat, trening. Jobba med å tenke gode tanker om kroppen. Og når den nye pp'en satte igang, kjente jeg at jeg var litt mer i balanse. Kanskje det var noe av grunnen til at det klaffa denne gangen?

Og du er i alle fall utrolig heldig som har en mann som bryr seg så mye og støtter deg så godt. Håper du kommer deg over skuffelsen fort, og at den neste måneden blir bra uansett om dere får prøvd eller ikke.

Og til dere andre som har fått mensen: håper dere klarer å gjøre som noen skriver over her, kose dere med vin og øl, og spekeskinke og brie, og alt annet godt. Ta dere litt hverdags-sjampanje og ta vare på hverandre.

Fortsetter å krysse fingrene for både dere som ikke har fått testet, og for neste pp for dere som har fått mensen. Babystøv og gode tanker for dere alle :)

Jeg skjønner ikke så mye.. Tr har enda ikke kommet og er nå snart 1-2 dager over IKM. Har testet negativt på billigtest uten noe merke i dag, og klarer ikke helt å stole på den. Sitter og lurer på hva jeg skal gjøre nå. Kroppen min værker og jeg aner ikke hvorfor, for har aldri hatt sånt værk før.. Hmm... Irriterende at ikke tr kom i går eller i dag da, for det blir jo bare lenger og lenger til ny pp og neste el.

LilleFie, jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg skulle hatt tr i helga også og testene er negativ. Jeg har også kjempe vondt i kroppen. Jeg er sulten hele tida og sover dagen lang. Jeg sovna nesten på jobb idag. (det er ikke veldig lurt). Jeg har jo hørt at det er noen som ikke produserer hcg hormoet med en gang og da er det ikke rart testene blir negative. Forstår din frustrasjon. Jeg tenker på det hele tida. Idag spotta jeg bitte litt og tenkte med en gang at løpet er kjørt...nååå kommer mensen...men det kom ikke no mer enn det, så jeg tar det med ro.

De fleste av dere er så unge, da er jo sannsynligheten større for å få til dette. Jeg er 36 år. Så på et tv-program av fertiliteten halveres fra 25 til 35 år, så dere ligger statistisk godt an. *trøster*

Forstår likevel frustrasjonen til de som har gått en stund uten å bli gravide, jeg er jo helt snurrete selv, og er egentlig ikke kommet skikkelig igang. Merker jo at jeg blir veldig opptatt av å få det til med en gang pga jeg er her. Blir så stort fokus på det her inne, og for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om det er så sunt, selv om det selvfølgelig er godt å treffe andre i samme situasjon.

Men vi var forøvrig en hel gjeng som hadde IKM i dag, er det ikke mange som ikke har meldt om resultatet? :)

Selv har jeg tatt to negative billigtester, ingen TR enda. Dersom ingen TR på onsdag, kjøper jeg en ny test.

Så kjedelig for dere som har fått tr...hold ut, vet ikke helt hva jeg skal si...

Men føler jeg joiner dere any minute, eller, skjønner ingenting -fortsatt....ingen symptomer eller noe enda, på noenting, venter tr på tors/fre.Har såå lyst til å teste, men tør ikke før ikm.

Jeg er nok litt enig med deg Snartfampå5. Her inne blir fokuset veldig stort, så jeg tror faktisk at når jeg er ferdig med å følge alle dere her inne på resultatene av denne uka så skal jeg ta meg en god og real pause herifra...tror faktisk jeg skal ta pause helt frem til jeg ev er i 1 trimester og fått en positiv test!! Men vet jo ikke om jeg klarer det heller:P hehe

Krysser fingra for dere som ikke har fått no tr ennå og for dere som venter på IKM:):)

nattaklem!

Ny her:)

Vet ikke helt hvordan dette fungerer...

Nick: *Kleopatra

Alder: 27

PP nr. 1

Fylke: Møre og Romsdal

IKM: 15 nov

Ant. barn fra før: 1

Føler meg ikke gravid og venter bare på mensen, men går an å håpe.

Lykke til dere andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...