Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Naboen hater katter og har alltid klaget over katter som går på do i blomsterbedene deres. Den samme naboen har til info en hund som går løs og driter ned gårdsplassen til den nermeste naboen deres. Naboen har aldri snakket med meg om at min katt er et problem. De siste dagene har jeg sett katten min har kommet gående fra den retningen denne naboen bor i. De siste dagene har katten min virket veldig puslete og ikke i form. I går kveld kastet den masse opp og i dag har hun bare ligget inne og virker pjuskete. Jeg snakket nettopp med en annen nabo som sier at kattehaternaboen har begynt å MATE kattene. 1+1 =2 tenker jeg... katten min får ikke gå ut før jeg har kommet til bunns i dette. Hva kan jeg gjøre for å bevise noe, har uansett tenkt å dra til dyrlegen i morgen hvis hun ikke er bedre. Burde jeg snakke med naboen med en gang? Dette kan jo kanskje gå utover flere dyr. Eller vente til jeg får påvist noe fra dyrlegen?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Fyyy faaaaeen!!!!!!! Det er det verste jeg har hørt! Hvis ikke katten blir bedre må du ta den til dyrlegen, uff jeg begynner nesten å grine. Du kan jo spørre kattehater'n om han har begynt å mate kattene. Det er sikkert han, men rart at han tør å ha gift liggende siden han har hund. Kanskje han har gitt katten bedervet mat? Håper katten din blir frisk! Hilsen dyrevenn
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Jeg synes selvfølgelig det er slemt å forgifte dyr, men katter er en virkelig pest og plage for de som ikke ønsker kattepiss og dritt på sin egen eiendom. Her vi bor er det utrolig mye katter, og de driter og pisser akkurat hvor de finner det for godt. Vi hadde store problemer i fjor med katter hos oss, og det luktet piss rundt hele huset. Jeg forstår godt at det finnes mennesker som virkelig hater katter...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Fy faen, 16.08, sånne som deg gjør meg bare enda mer forbanna. Så du har altså full forståelse for at naboen forgifter min katt, fordi DU hater katter. Du kan ikke være helt riktig vel bevart, skremmende at sånne som deg går fritt ute blant oss... HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Det er ikke det hun skriver. Hun forstår at noen hater katter, men godtar ikke at noen forgifter dyr.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Og det tenkte hun kanskje passet brillefint som svar på et slikt innlegg? Hvor i alle dager ble det av den sosiale intelligensen? OK at man ikke liker katter, men man holder da virkelig kjeft om det i et innlegg der HI er fortvilet over at noen antagelig har skadet katten hennes? Nei, hun som skrev det må virkelig mangle noe mellom ørene.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Er du korka eller HI? Jeg skrev "Jeg synes selvfølgelig det er slemt å forgifte dyr". Du burde dessuten holde katten din inne...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Jeg regner med at du, HI betaler for det uten å mukke de gangene katta di har pissa ned andres eiendeler og ødelagt de?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Hvis katten min ødelegger noe så skal jeg gladelig betale for det ja, 16.20. Hvis den tisser i noens blomsterbed så ødelegger den ingenting, gjør den vel? HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Nei, korka er jeg nok ikke. Men jeg synes du kunne holdt kattehatet ditt unna tråden der jeg skriver at naboen min har skadet pus. Det mener jeg vitner om svekkede sjelsevner hos deg at du ikke klarte å la være. Holde katten inne er uaktuelt, det er katteplageri, og vi bor i en hyggelig liten grend der alle har katter og alle, med unntak av denne grinebiteren med bikkja synes bare det er koselig og idyllisk med katter som går ute. HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Bare det at kattepiss i seg selv tiltrekker enda flere katter, som igjen tiltrekker flere osv.. Og det lukter skikkelig møøk.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Har du bevis for at naboen har forgiftet katta di? Har du hatt katta til sjekk hos veterinær og fått påbevist forgiftning. Hvis ikke er det ganske alvorlige anklager du kommer med. Fordi om man ikke liker katter så betyr ikke det at man ønsker de døde eller forgifter de. Og det finnes faktisk ikke noe idyllisk med kattet som pisser og driter ned ting. Finnes ikke mange katteeiere som erstatter "hærværket" til pud. De påstår som regel at min pus er så snill og gjør aldri noe galt. Hilsen en som er møkklei av å ikke kunne ha vogn og puter i hagemøblene fordi søte lille pus driter og pisser det ned.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Hei di ugle! Hvis du gidder å bruke øya dine og lese så ser du kanskje at jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å finne ut om katten virkelig er forgiftet.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 jeg forstår godt at folk ikke liker kattedritt i blomsterbedene og piss her ig der.. det er frustrerende. men det er ikke lov til å forgifte/drepe andres dyr. Ta med katten din til dyrlegen i morgen du.Den høres syk ut. Jeg for min del er glad det er katter som lusker rundt. Mye bedre det en å få invasjon av rotter og mus som tar seg inn i vegger og gnager opp hele huset.. Katten er faktsik et nyttedyr.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 Sjølv om det er katter i nabolaget betyr det at det ikkje at det er din katt som driter i naboens blomsterbed. Det kan vere ein katt som er 1 km unna. For at du skal ta naboen må du ta bilde om ein katt blir mata og ta prøver av maten att på. Men du kan prøve den at har fått tips av naboer rundt om her at du plutselig mater katter. Og det rare er at katter rundt om er dårlige.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 katteeiere burde lære kattene å bruke kasse når man bor i bygefelt. Kassene kan mer enn gjerne stå ute under terassen eller et annet sted slik at kattene ikke bæsjer inne, men de bør læres å være "blomsterbeddrene" Og alle hannkatter bør kastreres slik at de ikke får den uendelig slitsomme trangen til å tisse og markere overalt. Et problem er jo den utrolig dårlige lukta, et annet er jo at det finnes alt for mange herreløse kattunger rundt omkring. HI: Hvis mannen har forgiftet katten din, og du kan bevise det, får han nok en klekkelig bot, men først og fremst må du få dyret til dyrlegen. Katten kan jo bli dausjuk hvis han er forgiftet av rottegift Jeg er kjempeglad i katter selv, har en som halvveis bor her, og jeg aksepterer til en viss grad at det kan komme kattebæsj rundtom på gårdsplassen. Men jeg dusjer fortsatt hannkatter som markerer med sitronvann Jeg kan ikke fordra den vonde hannkattlukta! Og den tiltrekker seg mye mer hannkatter og da har man det gående. Så alle katteeiere, tenk litt på naboen når dere får katt Kastrer, merk med halsbånd og chippe dem, og vær så snill, lær de å bruke kasse, slik at de som har vakre bedd de bruker mange timer på slipper å ha kattebæsj overalt. Og ikke minst, slik at ungene får ha sandkassa si i fred
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 "hei di ugle" Ja hi, jeg ser lett at du er en av disse fjollete, navlebeskuende kattemenneskene. Hev blikket litt fra ditt eget patetiske katteliv og innse at folk rundt deg har andre ting enn katta di å bry seg med, så kanskje du ikke lager kattehatere av folk rundt deg!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Jeg er selv en kattehater og har mang en gang tenkt på å gi katter rottegift.. Men etter en samtale med dyrlege ble jeg fortalt at katter ikke dør, de blir bare dårlige :-( Kanskje det katta di har fått i seg. Om noen hadde snakket med meg (og jeg hadde vært skyldig) så hadde jeg selvfølgelig blånektet. Om noen gjør sånt mot katter, så erkjenner de det nok ikke så tror ikke det vil hjelpe å snakke med naboen. Katter er en pest og plage. Når snøen forsvinner om vinteren ligger det kilovis med kattedritt i blomsterbedet inntil husveggen. Og i barkebedet. Dritt med lang hvit pels på.... Skikkelig ekkelt. Og det stanker tiss, spesielt bak soverommet når vi lukker og vinduet og skal ha frisk luft inn på soverommet!! Har brukt mange hundre kroner på "get of my garden", noe kattenaboene burdet betalt oss for!!!! Vi har hatt mårfelle oppe, men ingen har gått i den. Nå har jeg endelig fått fatt i piggtråd, som skal monteres nederst i hekken på alle sider av tomta. Da kan ikke kattene løpe over tomta lenger, og da forsvinner forhåpentligvis de største plagene!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 Før du setter opp piggtråd, sjekk om det er lovlig. Husk at katten og andre udyr kan bli skadet. Jeg er selv kattehater etter å ha vært skikkelig plaget me andres katter. Prøvde det meste for å bli kvitt dem men ingenting hjalp. Helt til vi en dag fant ut at nå passet det for oss å få hund. Da forsvant kattene. Vi vurderte å sette opp piggtråd der dem kom inn men fikk advarsler mot det fordi det vist nok ikke var lov, man kunne få bot også. Vi ble kvitt dem på annet vis, men det ble da flere hos de andre naboene. En stund var vi desperate etter å bli kvitt dem.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #20 Skrevet 13. november 2011 Redd det ikke er lov med piggtråd, men vi er DESPERATE!!! Fant piggtråd i store mengder ute i skogen... Synes ikke at vi setter opp heller, for blir skjult av hekken.. Vi har prøvd alle kjerringråd. Hønsenetting i barkebed fungerer, men blir ikke så fint da... Har lagt det flere steder og ha får de ikke gravd ned ditten sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå