brutussa Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 noen som vet? har svangerskapsdiabetes, og jordmor sa at da går man ikke over tiden. vil det si at man blir igangsatt på termindato uansett?
lillespire <3 Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Jeg har sv.skapdiab. å har hatt d i alle sv.skap. Jeg blir igangsatt 7-10 dagr før termin. En annen grunn for min del, er at jeg føder veldig fort, fra 2,5 time til 20 min. Så di vil ha meg på sykehuset når d starter for å ha kontroll på fødselen :-)
brutussa Skrevet 13. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2011 jeg må reise en halvtime med fly for å komme til det sykehuset jeg skal føde på. de vil ha meg dit 7-14 dager før termin. men jeg har termin 10. januar, så de to overlegene er uenige om jeg bør komme før eller etter nyttårsaften. er det vanlig å bli igangsatt før termindato altså?? for det har ikke jeg hørt noe om. kan jo tenkes at det er ulik praksis fra sted til sted også. kanskje jeg må ta en telefon til føden der borte
MetteSK Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Jeg har UL på termin 1.des og fått beskjed om å ta med meg tannbørsten Min sv.diabetes er ikke insulinkrevende (heldigvis), men blir fulgt tett opp nå på slutten. Inntil forrige uke skulle jeg ikke gå over tiden men verdiene mine er gode så på termindato vil de vurdere om det er forsvarlig å gå inntil èn uke over. Er sikkert forskjellig praksis avhengig av sykehus osv. Jeg skal føde på UNN Tromsø, og bor 10 min unna
Elvegris Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Jeg har svangerskapsdiabetes, men er ikke insulinregulert. Jeg har fem dager igjen til termin nå og vil bli satt i gang seneste fire dager på overtid. Dersom jeg hadde måttet ta insulin på slutten, hadde de satt meg i gang senest på termindatoen, har jeg fått beskjed om. Jeg har imidlertid bare normalverdier så lenge jeg regulerer kostholdet mitt og sørger for nok mosjon. Så lenge babyen heller ikke synes å være abnormt stor, har sykehuset sagt at jeg kan få gå noen dager over i håp om at fødselen skal starte av seg selv før den tid Jeg har trekvarters kjørevei til sykehuset.
brutussa Skrevet 13. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2011 jeg er heller ikke insulinregulert - kun kosthold og mosjon som gjelder her. heldigvis. har veldig "svak" svangerskapsdiabetes, siste glukosebelastning lå 2timers verdien på 8.0, så det er jo heldigvis nederst på stigen. skal også føde på UNN og det er mitt første barn. skjønner det er litt ulik praksis, og synes det i grunnen er rart at jeg ikke har fått noen samtale om hvordan ting skal foregå og sånn i og med at jeg ikke bor i tromsø. må vel ta en telefon dit bort og håpe på noen fornuftige svar på mine tusen spørsmål
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 skjønner det er forskjellig fra sykehus til sykehus.. under mitt første svangerskap i 2007 hadde jeg svangerskapsdiabetes, det ble aldri nevnt med et ord noe om igangsetting med meg.. jenta mi lå i tillegg i seteleie og jeg gikk 15 dager over termin før fødselen startet av seg selv... endte med haste ks. dette var på kk i Bergen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå