Gå til innhold

Tuller og hyler/sutrer med brystet ved amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille snuppa mi har noen ganger begynt å tulle med brystet ved amming nå de siste dagene... hun vrir, vrenger seg, hyler og surtrer... huff :(

begynte på fredag da gjorde hun dette ved 3 amminger, resten av dagen natta gikk det fint... samme igår og nå idag igjen...

virker som hun har mageknip, samtidig som hun egentlig er trøtt men samtidig sulten... det er jo så slitsomt når hun holder på sånn, hvet ikke om hun kan ha reagert på noe jeg har spist heller siden hun er fin resten av dagen og natta,ikke har jeg spist noe jeg ikke pleier å spise heller å det blir bedre når hun får bærsjet og sovet litt.. hum... tro hva som plager henne ... :(

Hun blir 3 mnd neste uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Gutten vår blir snart tre mnd, og har holdt på sånn enkelte dager. Veldig slitsomt, og jeg merker jeg blir veldig stressa hvis jeg skal amme når vi er borte hos noen o.l. Han har slitt med magen, så vi har vært hos kiropraktor. Likevel er han sånn innimellom, og da tar vi oss bare en timeout. Koser/ leker litt, eller legger han rett og slett i vogna så han får sove en dupp. Vanligvis er det lettere å mate han da han våkner igjen. Har det vært helt ille, har jeg rett og slett gitt han flaske. Det pleier å funke hvis han er veldig sulten, for melka kommer jo ofte litt raskere på flaske.

Satse på at det bedrer seg :) Lykke til

Skrevet

Akkurat sånn har vi det også! Går greit på natta, men hyler og vrir seg unna spesielt ved ettermiddagen, har generelt blitt litt mer sutrete i det siste. Min blir også 3 mnd om en uke, kanskje det er alderen? Frustrerende..

Skrevet

Samme her! Min er snart 3,5 mnd. Skjønner ikkje ka det er.

Her hjelper det og ta en pause med raping, bytte av pupp o.l. Må gjerne gjøres ofte altså, men gir seg til slutt. Vis ikkje så kutter eg ut heile greia og venter litt til han vil ha mat igjen.

Ganske frustrerande, hvertfall mtp at han må ammast en gang i timen, sånn har det vert sia han vart født.

I tillegg til dette har han begynt å slite veldig med innsovinga. Har prøvd omtrent alt. Smokken har han aldri vert glad i så den hjelper ikkje, flaske hjelper heller ikkje, ikkje å pakke han inn i helseteppe heller. Heller ikkje å bruke vogna.. Vil kun bærast.

Skrevet

Min gutt på 3 mnd har også hatt en sånn periode. Jeg trodde han var ofte sulten og tilbød mat hyppigere. Med resultat at han bare tullet og hylte.Og i tillegg gulpet mer.

Etter råd fra helsesøster prøvde jeg å vente lenger med å tilby brystet slik at han skulle være mer sulten.Det var vanskelig første dagen, men nå spiser han hver 3 - 4 time. Forsyner seg godt og er fornøyd.

Det virker derfor som at han faktisk ikke var sulten hver gang mor trodde.

Kanskje et tips?

Skrevet

Akkurat sånn er det her og! Gutten er snart 9 uker. Vanskelig å amme han når han er veldig sulten, og spesielt på ettermiddagen og kvelden. Iblant må jeg bare krype til korset og gi han flaske...da spiser han fint. Så pumper jeg meg heller da. Snodig det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...