Gå til innhold

probiotika melkesyre bakterier undergraviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har erfaringer med probiotikamelkesyrebakterier under graviditeten.

brukte det før jeg ble gravid, pga noe ustabil mage.

men sluttet med en gang jeg ble gravid, da jeg er usikker på om man kan bruke dette.

det står ingen ting på boksen i forhold til graviditet. førskt å spørre på apotekene men ikke fått noe svar igrunn.

så lurer på om det er noen der ute som vet om man kan bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også sluttet på probiotika under graviditeten, men dette mest forde at min IBS har blitt mye bedre(På det med ustabil mage, men ikke Smerter). Men på denne siden

http://www.dinside.no/348663/probiotika-fikser-allergi

Står det at det kan være en helsegevinst for barnet. så mest sansynlig så er det ikke noe problem med probiotika i svangerskapet!

MEN så har man også helsedirektoratet som har sakt at probiotika kan være en medvirkende årsak til for tidlig SA. (De poengterer at de ikke har nokk studier til og si dette sikkert)

Spør på en helsekost, der de vet mer om probiotika en på apotek. så kan de gi deg et svar som kanskje hjelper mer. :)

Skrevet
:) Har du funnet ut mer? :)
Skrevet

Probiotika er jo bare de samme bakteriene vi allerede har i magen, det er bare blitt forstyrrelser i floraen. Jeg tar ihvertfall det med god virkning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...