Gå til innhold

Noen som venter nr 3??

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er 30 år, og har en gutt på 3 1/2 , en jente på 1 1/2 og har nettopp funnet ut jeg er gravid med nr 3. Kom litt som en overaskelse, men det var jo kanskje ikke helt uventet heller..Nå lurer jeg på om det er andre som har 3 barn eller venter sin tredje, og som hjelpe meg få litt "blod på tannen"..kommer selv fra en søskenflokk der vi var 4 barn, men akkurat nå er det litt nytt å måtte tenke 3 istedenfor 2...Noen andre som har følt det slik?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143780313-noen-som-venter-nr-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo hallo og gratulerer :)

Jeg venter også nr 3 i juni.Fra før har jeg to gutter i alderen 3,5 og 14 år.

Jeg blir 33 når tredjemann blir født.

Vi var tre da jeg vokste opp, alle i familien min har vært tre, eller fire, så det smitter nok det.

Før jeg ble gravid nå, kunne jeg tenkt meg fire, men jeg er rimelig sikker på at det blir med denne, om ikke noe spesielt skulle skje.

Jeg sliter med en veldig vanskelig astma som ikke blir bedre med årene, og det merkes i en graviditet, mer og mer. Eneste medisinen som virker på meg er ganske fosterskadelig og lar seg ikke kombinere med å gå gravid, og imellomtiden blir jeg sykere og sykere.

Jeg har andre barn å ta meg av også, så det passer veldig dårlig, slik det er nå fungerer jeg svært dårlig.Jeg er også student på siste året nå, og håper inderlig jeg klarer å fullføre studiene før barnet kommer.

Hadde jeg vært i arbeid hadde jeg vært sykemeldt nå, men jeg kommer ikke langt med det nå.

Jeg gleder meg veldig til tredjemann kommer,jeg gleder meg også til å si det til mine to sønner, er 10+1 nå, skal si det første desember etter tidlig UL, gleder megtil det :)

Hei;)

Jeg er 31 år og venter nr tre i juli;) vi har to jenter på 3 og 7 år fra før så skal se om prinsen kommer denne gangen da;)

Vi hadde i utganspunktet tenkt å vente til våren men det ville ikke lille spire;) satt vell før vi prøvde;)

Jeg og har en sliøk iten skrekkblandet fryd her, herregud jeg skal ha baby nr 3!!!!!!

Vi få følge og støtte hverandre her inne da.

Klem

Gratulerer:) Ja, vi venter nr 3 og. En gutt på akkurat 2, og en gutt på akkurat 8 mnd.. så stress stress... og panikk panikk, men nå begynner jeg å tenke at det er fint:)

1. de to eldste har hverandre å leke med

2.alle gode ting er..3?

3.har alt av leker og klær

4.mest sannsynlig går fødselen lit raskere..?

5.... kommer ikke på mer. Men dette blir bra dette Noah Alexanders mamma, det er jeg sikker på. Lykke til! Du har jo perfekt alder mellom barna dine, og du har en av hver.. så du har både jenteting og gutteting.. Og når det gjelder plass.. så har jeg lest at søsken har godt av å dele rom uansett.

Jepp!:-) har ei som nettop er fylt fire og en gutt på 1,5..TROR jeg har termin i begynnelsen av juli,men aner egentlig ikke siden jeg hadde en sa i sept/okt og ikke hatt mensen. Så ble altså gravid igjen før mensen rakk og komme så har liksom ikke noe å regne ut i fra..men blødning(sa) over ca 2.okt,hadde da blødd en uke.hadde jeg ikkje testet meg uka før har jeg bare trodd det var mensen som var 10 dager forsinket..lurer på og be om tidlig ul for å være sikker.tok en digital test som viste mellom 4-5 uker.Blir uansett spennende med 3!!

Annonse

Hei og gratulerer masse! Her er også nr. 3 på vei :) Vi har en gutt på 6,5 og jente på 3,5 fra før. Både meg og mannen min har to søsken hver. Jeg må innrømme at jeg også har tenkt litt over det med å øke fra 2 til 3 barn. Ting går så lett nå med 2... De to minste vil måtte dele soverom... Og må vi ha ny bil? Men samtidig er jeg veldig glad for mini i magen, og tror at alt går seg til :)

vi venter nr tre i juli. Ikke helt planlagt nei. Så kom rimelig uventet på oss. men vi begynner og venne oss til tanken. Var liksom ferdig etter to stk.Men det blir nok like koselig med nr tre.Vi har en gutt på fire og ei jente på 5 og 1/2. Er selv vokst opp med tre helsøsken og to halvsøsken.Så vi er jo fem:) Enig med deg i at det er rart og tenke tre i stedet for to.Har alltid tent at det må være mye med tre.. men uansett går det nok det også. Vi gleder oss hvertfall.

• 2 uker senere...

Hei jenter, tusen takk for alle svar! Har begynt å tørre å glede meg litt, og var utrolig godt å lese alle innleggene deres! Jeg har ennå ikke fortalt nyheten vår til noen, og i og med at jeg begynte i ny jobb 1 november, har jeg ikke turt å fortelle sjefen det heller. Nå er det jo ikke lenge til jul, så håper jeg klarer å skjule nyheten til i begynnelsen av januar..(har en veldig lite forstående sjef, men det kan jo hende hun overrasker meg stort med å vise meg litt forståelse og kanskje til og med glede, hehe, men jeg tvivler som sagt!)

Lykke til dere også! Så håper jeg vi kan følges videre!

Klem

Jeg venter nå nr. 3 i juli, har to jenter på 5 og 6,5 :-) Kanskje dette blir en liten gutt??? Har vært mye mer kvalm denne gang enn jeg var med de to jentene.

Gleder oss masse, og gleder oss til å fortelle jentene om magen!

Har ikke fortalt det til noen andre enn en god venninne - satser på å si det etter jul når 1. tri er over!

Annonse

Her ventes og nr. 3. Vi har en jente på snart 5 og en gutt på 2,5 år.

Termin er rundt 20 juli. Veldig glad for at jeg endelig har fått sambo med på nr. 3. Så krysser fingrene for at det ender godt. NÅ må en vel etter hvert gå til innkjøp av ny bil som takler 3 bilstoler.

Hei alle sammen :)

Og gratulerer så masse med eit lite gull i magen :)

Eg har ei jente på 3år og ein gut på 1år ,og dersom alt går etter planen får vi oss eit lite vidunder til i slutten av juli! Kjempekooooz :) Håpar og trur at det blir både kjekke og travle stunder framover!

Klemmar

Ja, her er også nr tre litt overraskende på vei. Tror det liksom nesten ikke helt ennå... Har ei jente på 6 og en gutt som nettopp ble to. Vi hadde lyst på tre barn etterhvert, begge kommer fra søskenflokker på fire og synes det er koselig med en liten flokk på tre selv. Men hadde tenkt å vente litt til som sagt. Men litt uforsiktig en gang, og vips, så blir vi trebarnsforeldre i juli... Gøy og overveldende, rart og uvant,...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...