Gå til innhold

Hvor ofte støvsuger dere hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nevnt på Anonymforum at det var ei som støvsugde hver dag! Trodde selv jeg var ganske renslig (ihvertfall før jeg fikk barn) men jeg støvsuger bare 1 gang i uka. Baby er 5 mnd, så lager ikke så mye bøss enda, men klart det blir jo støvete

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe, artig spørsmål....

Jeg støvsuger hver dag:) Dette fordi Buster ikke krabber ennå men aker seg over hele gulvet. Og når jeg tar han opp, ser bodye`n ut som en levende mopp....hehe:)

Også har vi katt, så derfor blir det en del hår:)

Skrevet

Minst annenhver dag! Har tre unger og masse hybelkaniner av diverse art uansett hvor ofte jeg støvsuger.

Skrevet

Før støvesugde vi en gang i uka og vaska en gang i måneden. Etter at han begynte å krabbe og kaste brød rundt må vi støvesuge litt hver dag og vaske iallefall en gang i uka.

Skrevet

Her støvsuges det hvertfall en gang om dagen (ikke så nøye da) men dette er bare fordi jeg har 2 hunder og en katt som røyter som noen guder!!! Prøver å få vasket og støvsugd skikkelig en gang i uka..

Annonse

Skrevet

1-3 ganger i uka. Alt ettersom. 1 gang er for lite. Mini her er 6,5 mnd og ligger på gulvet hele dagen. Får en brødskalk i ny og ne. Det blir det søl av. Problemet er at hun hyler når støvsugeren kommer på. Så det må gjøres når hun sover.

Det er stor forskjell på om du har dyr eller ikke. Mange med dyr støvsuger ofte.

Skrevet

Hehe, takk for søte, ikke anklagende svar :-)

Innser nå at det er på tide å svinge støvsugeren oftere! Skal sies at jeg pleier å dra over med tørrmoppen utenom støvsugingen. Men her om dagen lå minsten på gulvet en del, og da var den hvite bodyen litt møkkete på armene gitt... ups!

Skrevet

Hehe, jeg skulle gjerne støvsugd oftere, men mini er livredd for støvsugeren! Så det må gjøres når han sover ute eller i underetasjen. Han har våknet i underetasjen og grått fælt, så den er skummel den støvsugeren... Men blir nok ikke oftere enn en gang i uka her, har ikke dyr da. Men jeg tror jeg mister alle håstråene på hodet, og det synes...på gulvet også;) Har sånn lekematte, så tror ikke mini får i seg for mye hybelkaniner og mammahår.

Skrevet

Jeg støvsuger to ganger i uka, hvertfall foreløbig. Mulig jeg må finne fram støvsugeren en ekstra gang (eller to) når mini begynner å bevege seg rundt:p

Vasking av gulv må også intensiveres betraktelig når han begynner sine kravleturer rundt på gulvet.

Men gullrene gulv til enhver tid kommer jeg ikke til å satse på. For mye hygienefokus og redsel for litt bakterier er ikke bra det heller.

Skrevet

Minst 1 gang om dagen. Men hadde ikke gjort det hvis det bare var to voksne og baby. Vi har i tillegg to store katter med egen dør = inn og ut hele tiden, en tenåring som bor her fast (av en eller annen grunn blir det mer bøss av tenåringer enn voksne.. he he) og en tenåring som bor borte på skole men er hjemme på besøk ganske ofte, og vogn som må oppevares i gangen.

Skrevet

Oj, her var det mange som var flinke til å støvsuge ofte...

Vi forsøker å få støvsugd en gang i uken, men jeg må innrømme at vi ikke alltid rekker det... Med en toåring som går i barnehage, blir det mye sand osv. i gangen, så det trengs virkelig å støvsuges, men det står så mye i gangen (vogner osv., så det er ganske pes å gjøre)... Men vi koster ganske ofte, da, for å bli kvitt den verste sanden/støvet.

Vi må nok skjerpe oss litt når det gjeøder rengjøring, spesielt når Prompeline blir eldre og begynner å kravle rundt på gulvet. Når jeg er ferdig med permisjonen, har jeg veldig lyst på vaskehjelp annenhver uke eller noe slikt, noen her som har det?

Annonse

Skrevet

Med ei villmuss krabbende rundt på gulvet med laserblikk på hver minste smule eller bit.....hver dag :-)

Har også hunder, og syns gulvet må tas hver dag også med tanke på evt hundehår.

Skrevet

Her blir det annenhver dag (også mye pga 2 katter). Men vasker ikke så ofte, annenhver uke. Da har vi investert i vaskehjelp:-)

Skrevet

Har vaskehjelp en gang i uka (det er verdt hver krone!!!!) og støvsuger i tillegg en til to ganger avhengig av hvor mye rusk det blir rundt omkring...

Skrevet

Hver dag, men det er fordi vi har 3 katter (ingen gal kattedame altså), og det blir en del hår og bøss etter de. Hadde jeg ikke hatt dyr ville jeg nok nøyd meg med et par ganger i uka. Vasker gulvene godt en gang i uka, ellers blir det bare å dra over med engangsvåtmopp ved behov.

Skrevet

Jeg MÅ støvsuge hver dag, ikke fordi jeg vil, men fordi vi har en golden rettriver.. :P*grøss* det er mye hår til tider! men hva gjør man ikke for menneskets beste venn :P

Skrevet

Jeg har også hund, så her MÅ jeg også støvsuge minst en gang om dagen. I røyteperioder to ganger om dagen.

Skrevet

Hei. Jeg støvsuger og vasker når det er skittent. Er ikke så opptatt av hva andre gjør.

Skrevet

jeg må no ærlig innrømme at vi støvsuger i hvertfall ikke noe oftere selvom baby har bynnt å kravle rundt..er sånn maks en gang i uka, av og til (ganske ofte i det siste) sklir det ut til anna hver uke. Ser jo at det burde gjøres litt oftere men med skole og en baby (og en mann på permisjon ;) blir ikje akkurat dette med støvsuging prioritert. Vi tenker no slik at baby får masse immunforsvar av å slikke på golvet :P Vi plukker selvfølgeli bort rask som han kan putte i munn :)

Skrevet

Som regel hver dag på stua, yttergang og kjøkken. Mens resten blir tatt 1 gang i uka, før gulvvask....

Skrevet

Sweet lord, skulle ønske jeg hadde tid/overskudd til å støvsuge så ofte som dere!

Skrevet

Ha ha jeg og! Her er det en til to ganger i uka, alt ettersom hva vi orker. Mini krabber omkring, og om hun spiser litt støv fra innerst under sofaen, så overlever hun nok det og ;)

Skrevet

1 gang i uka, men regner med at det endrer seg så fort gullbolla blir større og skal krype på gulvet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...