Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #26 Skrevet 13. november 2011 Æh... Du kjører bil, men kan ikke å skifte dekk? Oisann... Er det forsvarlig, da? Er vel omtrent like uforsvarlig å ikke kunne såpass, som å kjøre med sommerdekk på vintervei.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #27 Skrevet 13. november 2011 Jeg synes det er utrolig at dere ikke har planlagt dette før nå. Det besøket er garantert ikke planlagt i dag, og da kunne en av dere byttet de dekkene tidligere. Vi skriver tross alt 13 november...
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #28 Skrevet 13. november 2011 Nei, lærte det ikke da jeg tok lappen. Inngår det i oppkjøring nå til dags? Hvorfor er det så uansvarlig å ikke kunne skifte dekk? Dekkskifte får man jo utført hvor som helst, er ikke en nødvendighet å kunne skifte selv vel>? Besøket ble planlagt sent i går, og med temperaturer opp mot 8 varmegrader så ikke jeg denne plutselige kulda komme. Men ja, er enig i at dekkene burde vært skiftet for lenge siden, men nå er nå mannen engang sånn at han jobber og jobber og jobber, og dekkskifte kommer sist i køen, i år som i fjor.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #29 Skrevet 14. november 2011 Både da jeg tok lappen for endel år siden, da moren min tok lappen for 26 år siden og da faren min tok lappen for snart 40 år siden var det obligatorisk å kunne legge om dekk. Nå var det mest en gjennomgang med kjørelærer i teorien for min del, men det er en av de praktiske prøvene en kan risikere å måtte utføre før kjøredelen på oppkjøring.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #30 Skrevet 14. november 2011 Det er uansvarlig å ikke kunne skifte dekk fordi hvis du og ungene plutselig punkterer i kaldvær og må vente lenge på bergingsbilen, kan ungene begynne å fryse osv. "Jeg vet ikke hvordan man gjør det"... Typisk kjerringutsagn det der... Tror du mannen din hadde medfødt evne til å skifte dekk eller? Noe som heter youtube og google, der finner man mange fine videoer som viser hvordan man skifter dekk. Da jeg ble alene med barna måtte jeg værsågod og lære meg å skifte selv. Snakk om tafatt kvinnfolk!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #31 Skrevet 14. november 2011 Du er da ikke slem... Det eneste jeg stusser over at ingen av dere tenker på alle andres barn som kjører rundt i trafikken. Uten vinterhjul på isføre kan han fort skade noen andre.... Utrolig uansvarlig. Og han kan ikke vurdere føret 30 minutter fra der han bor. Kan fort være enda verre der. Helt drøyt spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #32 Skrevet 14. november 2011 Du kan ikke skylde på mannen din da.. Det er din bil og ditt ansvar at du har rett dekk! Du skulle ha byttet til nå! Og ja det er veldig uansvarlig å kjøre med sommerdekk nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå