Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Har ikke termin før i februar, men er sååååå fryktelig lei allerede!!! Formen har vært elendig de siste ukene med både bekkenløsning og null energi. Har i tillegg den siste uken ligge med skikkelig forkjølelse, og fikk påvist både halsbetennelse og bronkitt da jeg var på legevakten i går. Så er nå stuck med antibiotika for en uke (noe jeg misliker sterkt når jeg er gravid). Er i tillegg bitt 100% sykemeldt, og får ikke lov til å jobbe mer frem mot fødselen pga risikosvangerskap. Men det største problemet er min svarte samvittighet ovenfor alle rundt meg. Prøver alt jeg kan å ta vare på barn, mann, hus og bikkje, men føler at jeg ikke helt strekker til for tiden. Før jeg ble gravid fant jeg på masse morsomt med 2-åringen, alt fra å dra på lekeland og i svømmehallen til å bygge hytte og bake boller. Men nå orker jeg nesten ingenting. Det er slitsomt nok å bygge lego i en time. Har også en hund som ikke får nok mosjon for tiden, og synes fryktelig synd på henne. Mannen jobber turnus, og er endel borte på kveldstid og i helger, og er i dag ganske irritert fordi han måtte bli hjemme fra jobb. Men måtte bare be han om det i dag, fordi hvordan skulle jeg klart å ta vare på en aktiv liten en med full forkjølelse, halsbetennelse og bronkitt? Åh..., kjenner at jeg bare vil ha denne ungen ut snart, slik at jeg kan få litt av det "gamle" livet mitt tilbake!!!! Men ellers er alt fint her i huset... haha;)
Fru Eriksen Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 WOW! Jeg er bare forkjølet og gravid, og synes det er nok. Kutt ut den dårlige samvittigheten! Man blir ikke gjort om til superwoman når man blir gravid. Vi føler oss like elendige vi som alle andre som blir syke. Med bekkenløsning og mangel på energi i tillegg, burde vi heller automatisk fått tildelt hushjelp! La mannen passe 2-åringen, og la hunden bli litt mer utrent i noen små måneder. Og gjør det med god samvittighet. Du driver å gror en ny baby. Uansett hva folk sier om at vi er lagd for det, så er det en stor pålastning for kroppen. Synes det er bra du er sykmeldt ut svangerskapet, så får du kanskje tid til å legge deg mer nedpå, bli frisk og samle opp litt energi til fødselen og tiden etterpå. Lykke til videre og god bedring!
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Hehe, tusen takk for hyggelig svar;) Noe herk med denne sykdommen når man er gravid altså, spesielt når det er så mange rundt deg som forventer at du skal fungere optimalt. Men ja, jeg må få samvittigheten under "kontroll" snart, og bare tenke på meg selv og den lille i magen. Lettere sagt enn gjort, men prøver ihvertfall*s* God bedring til deg også!
RockMama Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Klagesvar til klageinnlegg Du er ikke alene om kombinasjonen dårlig form og dårlig samvittighet. I dag begynte jeg å gråte i mørket på soverommet, der jeg hadde ligget i 5 strake timer, uten å delta i familielivet. Hodepine på 9. uken, og bekkenet krangler. Vet jo at snuppa på 6 har det topp, har vært med venninnene sine på ballettøving og etter det hatt besøk av tante og onkel og lekt masse. Men jeg går jo glipp av det! Hjalp ikke en gang med trøstende ord om at "det blir jo så bra når babyen kommer" - for det orket jeg ikke å tenke på en gang i dag. Det er jo 18 uker igjen! Buhu og jeg som ville glede meg og gløde hele det siste svangerskapet. Det herlige er jo de gode dagene da, vi får nyte de Med litt handling og ordning og kos med storesøster. Og kaffe latte, og en god bok, og de deilige sparkene i magen. Lykke til videre, alt er jo egentlig fint her i huset også...haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå