car123 Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Når skal de holde hodet selv? Eller holde det oppe litt? Gutten på 8 uker løfter hodet når han ligger på oss og når vi raper han. Men når han ligger på magen, blir han sur og løfter nesten aldri hodet mer enn noen sek.
ninairen Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Høres akkurat ut som jenta vår på nesten 9 uker. Hun er veldig sterk i nakken og holde hodet masse oppe når hun ligger på oss eller vi bærer henne.. men hun hater å ligge på magen på et teppe. Tror det bare er trening som skal til, helsesøster sa på 8ukers kontroll at vi måtte øve på dette, tror de skal kunne det når de er 3 mnd ca?
Gjest MammaentilMia Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Jenta vår overraska barnelegen for når han dro henne i armene på visitten på barsel datt ikke hodet bakover. Da var hun to dager. Nå er hun 3,5 uke og og holder hodet ganske lenge om gangen Legen sa hun var veldig sterk i nakken så tror ho kommer til å holde hodet tidligere enn normalen
røderoser Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Jenta vår er litt over 9 uker, og har holdt hodet selv en stund. Da vi var på 6 ukers-kontrollen, sa helseslster at det skulle tru vi var på 3 mnd kontroll, fordi hun var så sterk i nakken.
car123 Skrevet 13. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2011 Så bra at dere ikke har samme problemet som meg. Men jeg har også lyst til å høre fra andre som opplever noe av det samme?
Tauriel Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Jentungen har jeg ikke støttet hodet på siden hun var ca 2 dager gammel... Hun er sinsykt sterk i nakken, men ligge på magen? nei... Hun nektet plent og ligge mer en max 5 min på magen på gulvet i begynnelsen, men etter mye tvang så ligger hun lengre og lengre. Hun er nå 4 måneder og kan ligge brukbart lenge på gulvet på magen, men blir fort lei pga jeg kan ikke sitte på gulvet i lag med henne. Du må rett og slett bare ha han fast liggende på magen et par ganger per dag, så kommer det etterhvert. Og gjør ditt beste for å underholde han når han ligger der Her er det ofte jeg har henne liggende slik en liten stund før jeg ordner mat, så tar jeg henne opp når maten hennes er ferdig (hun kan gulpe hvis hun "trener" etter hun har fått mat, så før mat passer best her)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå