Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke ei i cæsar som heter det? ellers et greit navn.

Skrevet

Helt greit. Ingen favoritt hos meg, men det har med assosiasjoner å gjøre.

Det er ikke så vanlig heller i dag:o)

Skrevet

Om det er noen i hotell cæsar som heter det eller ikke, er vell ganske likegyldig? Katrine er jo et veldig vanlig og brukt navn. Jeg liker det :-) Synes det er koselig!

Skrevet

Katrine liker jeg godt. Men nå har jeg 6 venninner som heter det, veeldig vanlig navn i mitt årskull.

Skrevet

Ei i cæsar? Tuller du? Katrine er et navn brukt gjennom veldig mange generasjoner, tradisjonsrikt som bare det. Og så klarer du å linke det til cæsar? av alle historiske personer som har båret det navnet! Må bare riste på hodet av kommentaren....

Skrevet

Jeg synes det er et veldig vakkert navn. Det er tradisjonsrikt og sterkt samtidig som navnet er feminint og pent. :) Det er ikke så mange som heter det av barn som blir født nå heller. Og jeg liker det også best stavet uten h. :) Flott navn!

Heia Katrine!

Skrevet

Jeg vet det er et vanlig navn med tradisjoner både i Norge og i utlandet.

Måtte tenke litt på hvem alle de historiske personene du tenkte på var... Jeg vet det er noen kjendiser, journalister og innen sport som heter Katrine/Chatrine. Ellers kom jeg bare på Catherine Booth. Også er det Kate i England (hertuginne Catherine).

Fordelen ved navnet er at det fungerer både på norsk og engelsk. Dersom man er opptatt av slikt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...