Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Mini har konstant vært tett i 3 av sine 4 mnd. Helsesøster og lege sier de bare er sånn.. Har bygd opp under hodet, løser opp med morsmelk, saltvannsdråper, bruker nesesugeren, og har en litt sterkere nesespray(til baby) men, den bruker jeg kun til nødstilfeller. Vi er sikkert opp 10-15 ganger pr natt for å ta bort, så mini får puste. Begynner å bli lei.. Ikke spes farge på snørret, og han er sjekket for øvrig sykdom, uten funn. Når blir de bedre? Kjærringråd eller gode tips noen?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Det ble gradvis bedre. Jeg brukte ofte en q-tip for å fjerne det med. Snørret setter seg fast på den og er lettere å få ut. Bare pass på at du holder fingrene fast helt fremme ved vatten slik at du har full kontroll over pinnen og ikke får noen uhell.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Kunne ikke gå en meter uten å ha med saltvann da barnet var mindre enn 5 mnd. Likevel virker ditt barn mye hardere rammet. Etter ca 5 mnd begynte jeg med en våt q-tips (noe jeg selvsagt aldri nevnte for helsesøster/lege), men da fikk jeg ut en klatt med snott, og etterhvert gjorde jeg dette kun om morgenen, før jeg til slutt ikke trengte å gjøre noe. Har nesten ikke vært snottete senere i livet. Har gutten din vært sjekket hos øre-nese-hals lege? De vil nok uansett ikke operere før han er ett år, er sjeldent de går med på det når barnet er yngre. Og det kan være han vokser det av seg snart. Ville kun brukt saltvann til barnet ditt. Morsmelk kan være slimdannende. Nesesuger skal man også være forsiktig med, de er nemlig så sterke at barnets lunger kan klappe sammen av vakuumet. Som du sier, så prøver dere å unngå nesedråper, det er bra. Kunne det vært vurdert om han fikk inhalasjon på forstøverapparat for å dempe slimhinnene og gjøre det lettere å puste? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Mitt tips er å slutte med nesesugeren. Nesesuger kan trigge at snørrproduksjonen øker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå