Gå til innhold

Kynnerar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vaneleg at kynnerar endrar seg ut i frå dagsform?

Har dei siste dagane hatt så ubehagelege kynnerar, ellers pleier eg ikkje å "kjenne noko" foruten at magen strammar seg (og at det å bøye seg til sidene kan vere litt vanskeleg akkurat då).

Litt vanskeleg å beskrive korleis dei er no, men blir på ein måte tungpusta av dei, og av og til er dei "småvonde", litt ala mageknip. Er det fordi eg er sleta at dei blir sånn?

Kan ikkje hugse at dei var sånn sist eg gikk gravid, men det er over 3år sidan, og ein gløymer så fort. Er 21+1 i dag.

Har vel egentleg ingen grunn til det(alltid "overtid" i familien), men har hatt slik ein ekkel følelse av at ungen kanskje ikkje held seg i magen fram til termin. Mange rare tankar og draumar, sikkert kun fordi eg er sleta. Men det gjer ikkje saka beire når kynnerane er slik, blir så uroleg.

Andre med erfaringar som kanskje kan berolige meg litt, eller få meg til å føle meg meir "normal"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg venter tredjemann og har for første gang mye kynnere! Har ikkje hatt dette de to forrige svangerskapene.

Til tider er de så ubehagelig/vonde at eg ikkje kan stå,gå eller sitte. E som oftest verst hvis eg stressa masse,men kan og komme om natten.

D hjelper for meg å legge meg flat.

Legen sier dette er ufarlig,hvertfall så lenge d hjelper når eg legge meg ned..

Men,e blitt sykemeldt 100% for å unngå stress og at d ska utvikle seg til prematur rier.. Har og høyt blodtrykk og hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap. Det e og innvorkende til sykemeldingen.

Skrevet

Hei. Vet ikke om jeg kan svare helt på det du spør om, men kan jo si litt om hvordan jeg har hatt det. Jeg venter mitt 4. barn, er i uke 17 nå. Med 1. merket jeg ikke kynnerne før helt på slutten, oppfattet de ikke som direkte vonde heller. Med 2. merket jeg det mye tidligere, litt mer vondt også. Med nr. 3 hadde jeg vonde kynnere fra uke 9. Skikkelig ubehagelig, kunne ikke gå over stuegulvet uten å fremkalle kynnere. Nå med nr. 4 har jeg ikke vært så kjempemye plaget av kynnere, men kjenner at de kommer hvis jeg har litt mye å gjørt/stresser. Har i hvertfall både hørt, og erfart selv, at man merker kynnerne mere for hvert svangerskap.

Prat med legen/jordmor om dette neste gang du er på kontroll. Som regel er det jo helt ufarlig med kynnere, men pleier å tenke at kroppen sier fra at nå er det på tide med en pause.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...