Gå til innhold

mageknip av jerntilskudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er født 1mnd for tidlig, og skal ha jerntilskudd. Han har fått det i ca 1 uke nå, og etter det synes jeg han har fått mer og mer mageknip, har virkelig vondt. Andre som har opplevd at babyen får mageknip av jern?

Er det noe jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det samme skjedde med jenta mi.. gikk på neofer fra 4-12 uker, og fikk problemer med magen, systemet stoppet helt opp, bæsjet ikke på over en uke.. Ringte til legen som hadde skrevet ut jern tilskuddet, og hun rådet meg til å gi sviskesaft.. ikke sånn du kjøper, men kjøp vanslige svisker, og legg dem i vann, å gi babyen litt av vannet, etter de har ligget noen timer.. evt maltekstrakt fungerte også delvis, men svikse saften var mest effektiv..!

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve de sviskene da, å se om det hjelper.

Skal de ligge i kokt vann da?

Skrevet

uff kanskje jerntilskuddet er synderen her også, hun skal ha det helt til hun er 1 år!!....

Skrevet

Trengte ikke koke vannet sa de, brukte selv ukokt vann på nyfødt avd, fikk jeg beskjed om, så jeg kokte det ivertfall ikke.. lykke til, håper det hjelper :-)

Skrevet

Det gjorde min lille også, og de på sykehuset sa at jeg burde kjøpe en type i Sverige som er snillere med magen! Den heter Niferex, og er dråper. Han har ikke hatt vondt i magen siden... Kan jo kanskje prøves dersom du bor i nærheten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...