Gå til innhold

Non verbale lærevansker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vinterbrud

Hei,jeg har en datter på 8 år med non verbale lærevansker.Hvor gammel er gutten din,og hvordan fungerer han?

Så koselig å høre fra andre med samme diagnose.På det sosiale planet fungerer det best med ett barn om gangen,hun faller ofte ut og blir utenfor hvis det skjer for mye rundt henne.

Er dere fornøyd med hjelpen dere får på skolen/barnehagen?Jeg er veldig fornøyd med hjelpen vi får fra lærer og spesialpedagogen.

Er barnet ditt med på noen fritidsaktiviteter? Jeg sliter endel med å finne den rette aktiviteten til henne.

Å ha andre foreldre som har barn som sliter med det samme,å dele erfaringer med er det jeg har savnet.

• 3 uker senere...

Ååå guri så "fint" å høre fra andre som også har denne diagnosen! Ja misforstå meg rett med fint... Jeg har til nå ikke truffet noen som hverken har hørt om eller lest om non verbale lærevansker. Sønnen min er 10 år, og det er virkelig nå vi merker hva han sliter med. Kan vi skrive til hverandre privat? Vet ikke helt hvordan man gjør det men....

Han har vært innom flere fritidsaktiviteter, men har falt ut. Svømming har han holdt på med siden han var liten og det er han enda med på. Det er en mer individuell ting og da går det greit for han.

Faglig på skolen fungerer han bra. Hans problem er det sosiale. Han klarer ikke å henge med i lek, har "aldri" klart det. Så han har ingen venner og omgås ingen.... Det er så veldig leit! Vi har prøvd og prøver alt for å få han til å ville være med andre, men han nekter og det blir bare bråk.

Huff, syns så synd i han :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...