Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Tenker å rydde litt opp i lekebeholdningen her i huset, og lurer på hvem som tar i mot brukt leker? kan man gi sånt til sykehus?
Gjest ->>- Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Mange barneavdelinger tar i mot, men bare leker som kan vaskes ordentlig. Ellers er det mange som tar i mot med glede, alt fra barnevernsentre til asylmottak til krisesentre.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Brannskadeavdelingen på Haukeland sykehus tar imot leker. Krisesentre tar nok også imot leker. Jeg ga en eske med leker til barnehagen da vi flyttet. De ble kjempe glade så du kan jo kanskje høre med barnehagen(e) om de vil ha?
Mandalas Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Jeg gir til bruktbutikker, fordi jeg elsker de og vil at de skal overleve. Men krisesenter etc er nok i større behov for det da, muligens.
Serepta Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Jeg mailet krisesenteret i byen, og de ble kjempeglade. Kom til og med og hentet (de har jo hemmelig adresse) Jeg har også gitt mye til et flyktningemottak, både klær og leker - og også de hadde veldig bruk for det.
Grand Old Lady Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Jeg jobber på sykehus. Venterom på poliklinikker er alltid i beit for leker. De mottar aldri gaver fra pårørende (i motsetning til barneavd.) og har ikke penger på noe budsjett til denslags. Masse poliklinikker har mange barn på venterommene som kunne trenge noe å leke med. Men, som de sier overnfor - de må kunne vaskes :-)
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 okey! da er det å gå igjennom og se hva som kan gå i maskin ( er vel 60 grader det bør tåle?)
MammaMøOgDeSøteSmå Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Jeg er med og samler inn barneklær og leker til et barnehjem i Øst-Europa. Der er det stort behov! Innsamlingen gjelder Østlandet. Finnes helt sikkert mange som driver med dette andre steder i landet også
Miamimom Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Jeg har veldig lyst til å gi klær og leker til barnehjem MammaMøOgDeSøteSmå! Vil du fortelle hvor og hvem som har innsamlingen, eller evnt sende meg en pm?
tryde Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Jeg har foreløpig gitt til sykehuset, men kunne godt ha tenkt meg å gi til barnehjem så om noen kjenner til dette så legg ut link da vel.
togutter-08og10 Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Eller gi dem bort til loppemarked. Vi bor i Oslo og skal ha som tradisjon at barna skal finne noen lekr de kan gi bort som vi pakker inn og gir til Frelsesarmeen. De står med en egen gryte ved universitetet i sentrum i hele desember.
Fire småtroll Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Jeg bare googlet innsamling + leker + steder jeg bor og fikk opp en hel masse treff, studenter som skulle på studietur til Romania, menigheter som samlet inn til barnehjem i russland osv osv.
Miamimom Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Så flott, hvor bor du da? Jeg har selvfølgelig prøvd google jeg og, og prøvde nå akkurat det du hadde googlet men med stedet jeg bor, jeg fikk ikke ett relevant treff! Finner innsamlinger man kan levere til på sørlandet, men jeg bor på det sentrale østland, så det blir langt å kjøre..
lille sprelle Skrevet 14. november 2011 #14 Skrevet 14. november 2011 nærmeste krisesenter, asylmottak, sykehus osv. Ev. frelsesarmeen eller bruktbutikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå