lillemanni Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Hei! Sønnen min er 6 måneder gammel og jeg og ei venninne tenkte oss en tur til byen på juleshopping snart. Dette har jeg svært liten erfaring med i forhold til søvnvaner og sånn. Sist gang jeg tok han med på en slik tur var han 3 uker og da hadde vi ikke kommet inn i noen ordentlig søvnrytme enda og han sov for det meste hele turen. Vi er som regel oppe i 9-tiden, og han sover en 3-4 ganger (1-2 t) før han legger seg kl 20. Er redd for at det skal bli en slitsom tur med grining og misfornøyd unge. Selv om han er meget blid og fornøyd, så lenge han er mett og at det skjer litt ting rundt han, vet man jo aldri når man ikke har prøvd det før! Noen som har noen tips og innspill her med mer erfaring enn meg? Hva kler man på de når man er stadig inn og ut av butikker? Hvor lenge kan jeg være borte? (tar en time med tog inn til byen) Er det noe annet jeg bør huske på? Hilsen fra "Hønemor"
cerababy Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Hei lillemanni! Jeg kjenner meg veldig igjen i hva du skriver, jeg også var ganske "redd" og bekymret over sånne dagsturer. Spesielt mtp soving og mat. Men moren min dro oss med ut og det gikk over all forventning. Mitt beste tips er å ha med en pute el lignende som babyen kan ha i ryggen i vogna når dere går rundt mens han/hun er våken. Snuppa mi elsker å sitte sånn og titte på ting og folk;-) nå vet jeg ikke om du ammer el gir flaske el middagsglass? Men jeg pleier å helgardere meg å ha med et par flasker, ett middags glass og noen kjeks. Ikke gru deg, dette går kjempefint!!;-D
lillemanni Skrevet 13. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2011 Takk for tips! Da får jeg vel driste meg ut på en aldri så liten bytur! Jeg har sportsvogn til han så i den kan han sitte å glane på folk. Jeg ammer en del, men han får litt middag på ettermiddagen og grøt til kvelds, så da skal jeg ta med det og smekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå