Gå til innhold

Noen som har gitt vanlig melk til de små enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte de?

Varmet du melken eller fikk de den kald?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor små da mener du??

Begynte med yoghurt og litt mer melkeprodukter når Brutus var nesten 12 mnd. Han er jo prematur, så da var han ca 9 mnd korrigert. men han har fått mme mesteparten av livet, ikke hatt noen reaksjoner på det eller annen mat når vi innførte det. Så det gikk fint....

Har gitt han kald melk på kopp jeg:)

Skrevet

Jeg tenker å begynne så smått å innføre litt melk etterhvert nå. Junior er 10 mnd, og har fått litt ostebiter innimellom, kun som en smaksprøve. Og så får han jo mme, og det fungerer bra.

Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, men det er vel bare å prøve et par slurker og se. Regner med jeg prøver å varme den til ca romtemp før jeg gir så ikke han får vondt i magen fordi det er for kaldt i alle fall :)

Skrevet

Har lurt på dette selv, har ei på litt over 10 mnd nå. Tenkte at det er vel greit å blitt vant med det før barnehagen. Vært usikker selv om hvordan jeg skal gjøre det. Hun har ikke fått vanlig yoghurt ennå og ikke melk.

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

vi gir vanlig melk på flaske. varmer den litt i micro sånn at den blir like varm som mme var, kommer etterhvert til å servere den kaldere, men vil ikke at overgangen skal bli så brå.. virker som hun liker melk bedre enn mme.

Skrevet

Min har smakt en slurk i ne og ne siden han var 7 mnd. Han har virkelig lyst på mer!

Nå er har 10 mnd, og tenker å fortsette i samme kjøret fram til 12 mnd.

De fleste slurkene får han da jeg har risengrynsgrøt, tomatsuppe, pannekaker osv. til middag, da vi drikker melk selv.

Han har ikke hatt noe merkbar endring i avføring. Drikker bare MME og vann til vanlig.

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan melk? Skal den blandes ut med vann eller mme i begynnelsen?

Skrevet

Lettmelk har jeg gitt til mine barn. Trenger ikke blande den ut, bare gi litt i begynnelsen, noen barn har en tendens til å bli hard i magen ved overgang til vanlig melk, skulle det skje kan du gi lactulose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...