Gå til innhold

Gode raad mot treg liten mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min paa 5mnd har begynt med fast foede. Han faar et middagsmaaltid av moset groennsaker (potet, gulerot og oerlite grann brokkoli). Spiser bare noen faa smaa skjeer, men dog, det har blitt daglig rutine og han ser ut til aa like det!

Saken er at magen har blitt saa utrolig treg, stakkar! Regner med det er vanlig naar man gaar over fra kun mm til fast foede, men har dere noen gode raad mot dette?

Maa legge til at han bare baesja en gang for dag fra foer av, og hadde perioder rundt 2-3 mnd alder hvor han gikk dager uten avfoering.

Blir veldig glad for tips og raad, for han er tydelig utilpass til tider!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille har spist fast føde uten problemer i over 1 mnd nå(er 7,5 mnd), men han har begynt å få hard og veldig sjelden avføring. Så jeg skal kjøpe sviskemos og maltekstrakt, da jeg vet at det fungerer fint på noen:) han får grøtx2 og fruktpure hver dag.

Skrevet

Bra tips over. Også lurt at mosen har flyyytende konsistens i starten. Prøv deg frem litt med konsistensen.

Skrevet

Eldste min hadde også i perioder veldig hard mage, men så fikk hun også nesten bare mme på det tidspunktet hun begynte med fast føde. Det hjalp med sviskemos, evt sviskesaft i grøten eller melka og endel malt. Prøv også å ikke gi så mye banan da det gir treg mage. Blåbær kan også fungere, det hjelper mot både løs og treg mage :)

Skrevet

i tillegg er det viktig med vann til maten da det hjelper på fordøyelsen og motvirker hard mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...