Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #1 Skrevet 12. november 2011 Vi har kjøpt oss ny komfyr, og et av mine kriterier var at den skulle ha barnesiking. Det mener jeg at er helt essensielt når man har en ettåring i hus. Komfyren er kjøpt, og i infoen om den sto det barnesikring: ja og den har barnesikring, men det ser ut til at barnesikringen kun låser knappene, sånn at knøttet ikke kan endre temperatur, steketid o.l. Døra er fortsatt like enkel å åpne! Hvis det ikke er jeg som rett og slett ikke har forstått hvordan man setter den på, så føler jeg meg direkte lurt. Kan Samsung virkelig reklamere med at alle deres ovner har barnesikring, uten at denne barnesikringen gjelder ovnsdøra?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Lese bruksanvisning eller kontakte leverandør? ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Ja, jeg har jo selvsagt lest bruksanvisningen da. Her står det: gold inn knappen i 5 sek for å aktivere barnesikringen. Og det stemmer det, men der jeg reagerer på er st barnesikringen kunn låser knappe funksjonene, ikke ovnsdøren. Er det ikke lenger vanlig å sikre ovnsdøren? Er den funksjonen hovedsaklig kun på gamle ovner?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Når du sier det så ser jeg ikke at vi har det på vår heller...det er en bosch. Men det er jo helt ulogisk, det er nok noe vi overser ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Det Må jo være noe vi overser. Denne ovnen har en rengjøringsfunksjon. Da varmes ovnen opp til 500 grader. I følge bruksanvisningen låses døra automatisk når rengjøringsprogrammet kjøres. Da har jo ovnen en ovnsdørlåsemulighet, og da er der helt merkelig om man ikke kan låse den manuelt ellers også. I går åpnet knøttet ovnsdøren. Han deiset i bakken. Heldigvis brant han seg ikke, men det fikk meg til å innse nødvendigheten av barnesikring.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 Går det an å kjøpe barnesikring til komfyrdøren løst? Alt jeg har sett er sånn man kan montere på døren for at de ikke skal brenne seg på varm ovnsdør. Men døra vår blir ikke varm, jeg er bare redd han skal åpne den.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Det er jo bare å gå aktivt inn å lære ungen at det ikke er lov å reise seg etter ovnsdøren da. Jeg har ikke barnesikring på min ovn og har aldri sett det som noe problem, jeg har to unger selv og gjennom åra vært dagmamma for 10 barn helt uten at det har vært noe problem. Det er jo greit å lære barna fra starten av at de ikke skal bort på ovnen i hele tatt. Enten den er i bruk eller ikke. Men det de sier i reklamen er jo rett ovnen har barnesikring. Det er jo det låsing av knappene er. At det ikke var den barnesikringen du ønsket deg betyr ikke at reklamen juger. Da skulle du spurt om dette før kjøp. men du kan jo kontakte leverandøren og finne ut om dette er en feil på ovnen dere har kjøpt eller om de skal være uten sperre på døren.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 å har slike ovner endelig kommet til norge. Flott da vet jeg hva jeg skal se etter når jeg kjøper neste gangs. (skal snart bytte ut) De rengjøring programmene er flotte de har hatt det i statene i årevis men hadde ikke kommet hit sist jeg kjøpte stekeovn.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 hmmm - vi sikret aldri ovnen vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå