engutttil=) Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Har vært hos legen idag og antakelsan mine er desverre der. Han hører bare litt. Har frykteli ont inni meg no. Vet ikke ka godt man kan gjøre før lillegutten. Sett å les meg opp på tegn til tale på nett, men kjenne at d er alt for lite. Skal henvises til utredning men det blir å ta tid. det er helt forferdeli at lillegutten min ikke kan høre eller forstå alle de gode ordan som vi sier til han. Han forstår ikkje enkle beskjeder som: kom, vil du ha mat, nå skal du sove. Er d noen andre i samme situasjon, eller kan gi råd om veien videre. Kjenner at alt stopper litt opp nå=I
Gjest yrild Skrevet 12. november 2011 #2 Skrevet 12. november 2011 Lillebroren min hører ikke 50 prosent av det vi hører... det er muligens tross alt mer enn det din lille gutt hører, men det er jo mye som kan gjøres :-) Les deg opp på rettigheter til ekstra oppfølging etc sånn at du kan stå på litt... ekstra ressurser kommer desverre ikke rekende på en fjøl. Broren min er nå tenåring og de som ikke vet det med hørselen merker det ikke (han har lært seg å snakke, men snakket ikke rent når han var 10), men han merker selv at han ikke klarer seg på skolen og planlegger å gå på videregående for hørselshemmede (selv om han har klart seg uten tegnspråk). Lykke til :-) Så lenge han får oppfølging og dere har funnet det ut såpass tidlig så har han jo et godt utgangspunkt :-)
enits40 Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Jeg har ikke noen erfaring med akkurat dette, men vil bare si at jeg føler med deg og håper det går bra med dere!! Er så fryktelig når man engster seg sånn som du gjør nå.... Håper derfor at dere får god informasjon og oppfølging og at du klarer å tenke positivt! Klem fra meg
engutttil=) Skrevet 12. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2011 Etter d sjokket har lagt seg har vi idag startet opp med tegn til tale med lilllegutten. vi har startet med tegnet for melk som mål, begynt med noen få til. vi må begynne en plass. når gutten vår ikke har eget språk må vi bare starte å gi han et annet. positiv er jeg. gutten min ska lære seg å prate enten med ord eller tegn eller begge deler. vi var heldigvis våkne nok til å oppdage dette nå. vi har ikke fått noen tilbakemelding fra barnehagen om hørselen. blir nødt til å ha infomøte med de på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå