ninairen Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 Hei! Jenta mi var ganske stor når hun var født, 3975 gr og 52 cm. Når hun var 8 uker var hun 58 cm og 5880 gr. Nå har hun vokst ut av størrelse 62, og har begynt på 68 også er hun bare 9 uker:/ Er litt bekymret siden hun er så stor? Noen andre som har stor baby, ?
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 Høres ut som mi jente:) Hun brukte str 62 omtrent ingenting! Nå har hun derimot brukt str 68 i mange uker. Nå er hun 16 uker og bruker det ennå, men noen bodyer begynner å krype litt. Hun er 65 cm lang nå og veier rett over 7 kg. Helt normal, stor baby.
min<3 Skrevet 12. november 2011 #3 Skrevet 12. november 2011 Min lille er 5mnd og 73 cm. Lang og tynn:-)
min<3 Skrevet 12. november 2011 #4 Skrevet 12. november 2011 Min lille er 5mnd og 73 cm. Lang og tynn:-)
Håpefull77 Skrevet 12. november 2011 #5 Skrevet 12. november 2011 Sånn var/er min også. Hun er nå størrelse 80 på bodyer. 74 er for små. Hun er 6 mnd. På 6 mnd kontrollen for to uker siden var hun 67 cm, så jeg skjønner ikke at 68 ikke skal passe. I hvertfall 74. Men halsen blir så utrolig vid. Bukser bruker vi 74/80. Mye i 74 passer enda der. Det er først nå vi kan bruke klærne over lengere tid (siden september). De første mnd måtte jeg finne frem nytt hele tiden.
Tullsjura Skrevet 12. november 2011 #6 Skrevet 12. november 2011 sånn var jeg når jeg var lita.. nå er jeg 156 høy:P ikke vær bekymret, det gjevner seg ut
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 12. november 2011 #7 Skrevet 12. november 2011 Husker at Muffin vokste 1 cm i uka de første 2 mnd, så han var 60 cm når han var 8 uker gammel. Han doblet også fødselsvekta ved 8 uker, og veide da rundt 6800 gram Hoppet 4 kurver på vektpercentilen på disse 8 ukene (fra den laveste til en over normlaen), og har sakte men sikkert krøpet oppover, og så holdt seg rundt 75 % en stund nå, hehe <3 Han har alltid spist veldig ofte og mye. De siste par dagene har matlysten vært dårligere da, så jeg er bare glad for at han har en del å gå på mtp perioder med dårlig matlyst, hvis han blir syk osv. Og så er det jo moro med en gutt som elsker makrell i tomat og moste grønnsaker, og ikke bare må fristes med søt fruktmos hele tida hehe
Tauriel Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Mi var 53 lang og 4300 tung da hun ble født 6 ukers kontrollen: 61 lang og 5860 tung 3 måners kontrollen: 64,5 lang og 7820 tung hjemme har vi målt henne til nå 70,5 lang og 9 kg. Tro det eller ei, ungen er tynn og har så vidt babyvalker på lårene. Hun er 4 måneder nå. 62 var størrelsen hun brukte som nyfødt, 68 ble fort tatt i bruk så snart hun nærmet seg 2 måneder. Nå begynner 74 og bli smått til tider (størrelsene varierer fra merke til merke). Mi er akkurat passe stor Helsestasjonen skal ha henne inn til måling etterhvert når hun blir gammel nok, pga at jeg er sinsykt høg.
lillesmil Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Oppognedoghitogdit: hva er sinnsykt høy? Og hvorfor skal de måle spesielt? Hva gjør de om babyen også viser seg å være "sinnsykt" lang? Jeg bare undrer fordi jeg selv er ganske så lang (185) Lille jenta her er også stor, veide 6 kg nå på seks ukers kontroll. Deilig m god vekt på henne synes jeg, det har jo ingenting å si i forhold til hvordan de blir senere
Tauriel Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Jeg er 193 høg... De tror at ungen kan risikere og arve høyden pga at hun følger mitt vokse mønster slavisk. Hvis de finner ut at ungen kommer til å bli veldig lang, så kan de sette henne på en hormon kur slik at høyden blir begrenset. Det ble oppdaget forsent på meg og det ble takket nei til her. (sto om 2 cm, og kuren kan gi bivirkninger) For min del så gjør det ingenting om hun blir som meg, men det er litt kjekt og være forberedt. Hvis hun får bekreftet et videre vokse mønster som jeg hadde, kan jeg ta stilling til den økonomiske delen hvis hun ikke får kuren. Jeg vet selv at mitt klesbudsjett var enormt siden alt ble byttet ut opp til 4 ganger i året til jeg var rundt 13-14. Og jeg vet da litt mer om hva vi har i vente (rask vekst forårsaker vokse smerter og kan gi ryggplager så trening er obligatorisk).
FrkGull Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Hei, jeg har også en stoooooor jentebaby! Hun var 4070 gr og 52 cm ved fødsel. 8 uker: 5970 gr og 59,5 cm.... Helt tydelig at jeg har mye energi i melka! Ved siste kontroll, 6,5 mnd var målene 10750 gr og 71 cm!!! Hun sprenger alle kurver, hehe. Legen på helsestasjonen var der at han ville jeg skulle slutte å amme, siden det er der hun får så mye kalorier fra. Men det vil jeg ikke, ammet storesøs til hun var 15 mnd. Har heller kuttet noe ned, og er veldig bevisst på måltidene både de som er fast føde og mm. Jeg bekymrer meg ikke for vekta hennes. Hun er motorisk helt på nett der hun skal være, og hennes far var også stor som baby, men gikk det av seg bokstavelig talt. Så ikke bekymre deg du, dette går seg til!!
mbea Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Hei, Jenta mi er også stor, hun var 3770g og 49 cm ved fødsel, og ca 5945g og 60cm på 6 ukers kontrollen. Det er 11 cm på 6 uker, så jeg skjønner jo nå hvorfor jeg ikke fikk gjordt noe annet enn å amme den første tiden. Hun var sulten konstant. Siste måling var ved ca 8 uker og hun var da 62 cm og 6570g, så det har heldigvis roet seg litt nå. Gleder meg til å se på 3 månederskontrollen hvor stor hun har blitt da. Her bruker vi hovedsaklig størrelse 68 nå, og har litt i 74. Koser meg med stor baby, men synes det er litt dumt at hun kommer til å vokse utav bagvognen så fort. Må nok ta i bruk sportsvognen om ikke så alt for lenge. Så langt har ingen på helsestasjonen sagt noe negativt om hvordan hun vokser, så regner med at alt er normalt.
Jomfruen76 Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Hei. Min baby var 4300 gr ved fødselen og 52 cm lang.På 9 mnd kontroll var han 74 cm og ca 9kg. Det er slik at babyen vokser mest i løpet av de første mnd. Ved 6-7 mnd stopper denne veksten opp en periode, så tror ikke du trenger å bekymre deg over at babyen vokser for mye. Helsest sier fra om babyen ligger langt utenfor vekstkurvene i henhold til alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå