Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #27 Skrevet 14. november 2011 Ingen grunn til panikk! Mus er ikke farlig i og for seg. Vi bor i skogen og kommer alltid til å ha mus. Vi har katt, som begrenser omfanget bra! Ellers bruker vi feller litt rundt omkring. De elsker rosiner btw. Gift er en uting, siden større dyr risikerer å bli syke om de spiser musen.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #28 Skrevet 14. november 2011 nei, jeg skjønner at de ikke er farlige, men de er jo superekle :-/ usj, jeg fikser ikke mus jeg altså. Heller 40 edderkopper (Y) hehe.. Men har jo fått mage gode tips her nå og flere er i bruk allerede, så nå skal vi bare smøre oss med tålmodighet og håpe på det beste )) Takk alle sammen ! HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #29 Skrevet 16. november 2011 I går fikk vi disse lydfrekvensgreiene i hus og plugga dem i med en gang... En på soverommet og en i stua.. Og gjett HVA?? Nå, i kveld er det kommet mus igjen i fella på soverommet... ååeeee.. Stoler ikke helt på de altså :-/
Anonym bruker Skrevet 17. november 2011 #31 Skrevet 17. november 2011 Huseieren kunne i det minste kontake Cytox eller et annet skadedyrfirma. jeg er Cytox-kunde og har sånne bokser med gift i hagen for å holde muse- og rottebestanden nede. Så fikk jeg plutselig mus på kjøkkenet. Da kom det en hyggelig fyr fra Cytoc og sjekket mulige hull mellom kjeller og kjøkken. Fant ett ved vannrørene uner vasken og ett fra kjøkkenviften til kjøkkenviftemotoren i kjelleren. han tettet dem med hønsenetting, og etter det har det ikke vært mus i kjøkkenet. Har heller ingen spor av dem i kjelleren, så der er de vel antagelig kun i vegger hvis de er der.
Gjest irismor Skrevet 17. november 2011 #32 Skrevet 17. november 2011 Høres ut som om det er hull over alt i huset dere bor i. Men kjøp tettningslist (maxbo, byggmakker, coop obs) og tett igjen verandadør og inngangsdør. Er det steder du er sikker på at de kommer inn så setter du feller rett foran hullet/sprekken. Men gå til innkjøp av en tube sillikon og tett igjen synlige hull. Ja det er ikke deres jobb, men jeg hadde nå gjort det jeg da for å slippe å få faanskapen i hus. Start med ett og ett rom så er det enklere å vite hvor du har tettet eller ei. Ring dyrebeskyttelsen og få en omplasseringskatt og så har du gjort to gode ting. Skaffet et hjemløstdyr husvær og holder musebestanden i huset til et minimum. De nye brune musefellene som er små slagfeller er ganske fine. da slipper du å ta i musa. Og bacon/ribbe (gjerne med mye fett på) er knallbra åte. Fyr litt på kjøttet med fyrstikk først for å få frem lukten. Så legger du åtet på gulvet og setter fella over og legger en liten bit foran fella også. Er det mus i hus så smekker fella innen 15 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå