Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #1 Skrevet 11. november 2011 SOVEROMMET !!! æææ PANIKK ! Så den i går da jeg hadde lagt meg. Satt opp felle med en gang og tok med unga ned og la oss i stua. I dag morges hadde den gått i fella, men det er vel sikkert ikke den eneste musa. Vi har satt opp en til på soverommet og flere på kjøkkenet, men ingen er gått i fella enda.. Men guriland.. Mus på soverommet, hva gjør vi nå? Kan jo ikke sove der? Har en liten på bare 6 uker også. HJELP !! Ballerinaen_
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #2 Skrevet 11. november 2011 kjøp sånne muse stasjoner til og ha utenfor huset. får kjøpt på obs bygg, europris. slike steder., de skal drepe musen. og musen holder seg unna huset deres. ellers blir det musefeller overalt...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #3 Skrevet 11. november 2011 Minner meg om julen i fjor hvor jeg sov borte og våknet skraping og etterfulgt av en liten sak som løp opp langs armen min. Musa var søt den, men ikke velkommen opp i senga igjen. Så fanget den og slapp den ut. Trenger ikke være flere selv om du har sett en. I mitt tilfelle hadde den antagelig løpt inn en åpen dør.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Ja, med sånn rottegift mener du? Vi har kjøpt det, men jeg er usikker på om jeg skal legge det ut da det tar noen dager fra musa har spist til den dør. Da kan den jo komme inn i huset først og dø her uten at vi vet hvor og det er litt ekkelt :/
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #5 Skrevet 11. november 2011 åh, TAKK for et oppløftende svar ! Det gjør det litt bedre ihvertfall Litt ok og tenke at det ikke MÅ være 20 mus til =)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Dere bør finne ut hvor de har kommet inn. Om det er gjennom en åpen dør eller fra et annet sted. Dersom det er en åpning inn i huset deres er det bare spørsmål om tid før det kommer flere, dersom dere ikke tetter.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Hva med en sånn du setter i stikkkontakten, som lager en høyfrekvent lyd som mus og andre dyr ikke kan utstå? Vi hører den ikke.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Huset leier vi bare. Det er et gammelt hus. vi har pratet med huseieren og han blei, merkelig nok, ganske irritert og sa bare at det fikk han ikke gjort noe med :-/ I og med at det er et gammelt hus, så er det jo mange sprekker OVER ALT og jeg aner ikke hvor de kommer inn. Hvor kan man kjøpe sånn du setter i stikkontakten da? det hørtes jo veldig greit ut =) Og må man ha flere rundt om i huset?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 vi bruker de eskene med giftblokker i. funker som bare det! musa søker ut for å få i seg drikke
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #11 Skrevet 11. november 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28344432 Har ikke prøvd det, men kanskje noen andre har?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #12 Skrevet 11. november 2011 Vi tenkte og legge rotte/musegift ute i første omgang.. Huff, er litt skeptisk til den rottegifta jeg asså. Er redd for å ha dævve mus rundt forbi i huset som skal avgi vond lukt og råtne.. usj hi
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #13 Skrevet 11. november 2011 Jeg bestilte meg 2 sånne lydgreier jeg :-D Og håper det funker. Uansett er det 2 års garanti på dem og full returrett, så taper ikke på og prøve =) Takk for tipset HI
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 La oss få vite om det funker da :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 Ehh finne ut hvor musen kom seg inn?... Da får dere litt av en jobb!! En mus kommer gjennom en sprekk på 5 millimeter, så værsågod bare å sjekke...,.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 hehe ja, det tenker jeg og ! Huset vårs er bare en stor sprekk ! Men dette sliter veldig på oss. Barna er redde for og sove oppe og jeg, samboer og lille knøttet på 6 uker har flytta ned. Tørr ikke ligge oppe med han. Skal oppdatere på denne lydfrekvenstingen når den er kommet i bruk
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Første bud er at dere må lete etter museskit og eventuelle bol. Dere finner det fort om det er flere mus. Vi har også hatt EN mus i hus. Sannsynligvis hadde den kommet inn med veden eller inn en åpen dør. Straks musa var fanget og musedritten fjernet så sjekket vi om det kom noe mere, men det gjorde det ikke. Og vi tettet alle synlige sprekker(f.eks der inntakskabelen kommer inn) med silikon/akryl. Det er ganske kjapt gjort. Vi snakket med en som driver skadedyr-bekjempelse. Han sa at det var helt vanlig at det kom inn en og annen mus i hus på høsten, men at tok man de med en gang så rakk de ikke "bosette" seg. Han mente også at det var greit med musefeller til og begynne med. Ha i søtt pålegg som f.eks nugatti i de. Om det viser seg at det ikke er nok så kontakter man noen som kan skadedyr. Han anbefalte ikke noen former for gift i og rundt hus så lenge man har barn eller husdyr. Lykke til med musejakt.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 ok, takk for svar Museskit har vi sett.. på kjøkkenbenken ved vasken og på soverommet. Vi har tatt 3 mus på soverommet, men ingen på kjøkkenet foreløpig. Bol, ja.. Hvor pleier dem og ha det henne da? Kan liksom ikke rive ned hele veggen om det skulle være der dem hygger seg.. Også er det ikke vårs hus heller, men huseieren vil ikke gjøre noe med det sier han. Han sa bare at "jaja, da får dere sette opp feller da og begynne og tette eventuelle sprekker" Men er det vårs jobb og koste på huset musefeller og tette igjen osv? Blir faktisk en del kr på musefeller osv osv..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #21 Skrevet 14. november 2011 Det kan like godt være din feil at musa har kommet inn.. En dør/vindu har stått opent, - vips der er den... Musefeller koster ikke så mye... Har du sett muselort VED vasken eller under vasken på kjøkkenet?? Veldig typisk plass at musa komme inn/opp langs rør som feks ved røropplegg under oppvaskbenk.. Bor selv i et gammelt tømmerhus, og hører mus i veggene, men bortsett fra under opvaskbenken, så har de ikke blirr registrert i rom.. Sett opp feller der du har sett musa... Ikke sikkert der er flere!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #22 Skrevet 14. november 2011 Det enkle er ofte det beste: få dere katt =) Selv om katta ikke tar alt av mus holder musa seg borte. VI har en eminent musejeger i hus, og det trengs, vi bor midt mellom mange bondegårder i ett 100 år gammelt hus med masse mus og plasser å gjemme seg. Men de har holdt seg unna etter at katta kom til gårds. Men sørg også for at det er tett rundt røroppganger, kabelganger og andre hull.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #23 Skrevet 14. november 2011 har sett muselort på kjøkkenbenken, ja.. Ingenting i skaper under vasken.. Men har ikke tatt noen mus der enda.. Vi har tatt 3 på soverommet. Vi har så mange hull og sprekker i huset her, så de kan komme inn over alt :-/ Han som bodde her før har visst drevet med litt selvoppussing.. Noe han ikke har helt greie på for og si det sånn.. I tillegg har han prøvd å legge nytt tak uten hell, for det er et hull i taket og opp og der er det jo kjempe fin mulighet for mus og komme ned... Blir helt matt av dette musegreiene jeg asså. Musefeller kan jeg godt betale for, ingen problem, men med tanke på å begynne og tette i hull og sånt så syns jeg ikke at vi skal stå for dette. Det var jo sånn da vi flytta hit og det er jo TUSENVIS av hull og sprekker.. hi
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #24 Skrevet 14. november 2011 Huff. Vi sleit med det samme der vi bodde før. Du MÅ finne ut hvor musa kommer inn og tette igjen hullet (f.eks med hønsenetting). Det gjorde vi, og da ble vi kvitt musa. Det var forferdelig en periode... Mus i søppla, mus i alle skap, kjente mus som sprang over armene våre om natta. Forferdelig! Tok sikkert 20 mus i fellene.. La ut musegift osv. Ingen ting hjalp før vi fikk tettet hullet (som var veldig vanskelig å finne!). Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #25 Skrevet 14. november 2011 Hmmm - hva med å skaffe seg katt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå