Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er prinsen min også kommet :)

Jeg hadde mye kynnere de siste ukene, og søndagskveld kjente jeg at kynnerne begynte å bli vond. Ble sittende våken utover natten sammen med samboeren min, og det var ca. 10 min mellom riene da. Men så stoppet det litt opp, og jeg tenkte - vel, vel, det var vel falsk alarm. Så jeg la meg, men våknet jevnlig av rier, ca 1 i timen. Ikke veldig vonde, men vonde nok til å kjenne at det var rier og ikke kynnere.

Stod opp som vanlig med barna mandagsmorgen, fikk de avgårde på skolen, og kjente at riene tok seg til igjen. Men de var så uregelmessige at jeg rett og slett ble usikker på hele opplegget :P Ventet derfor til utpå ettermiddagen før jeg kontaktet føden, og de ville at jeg skulle sjekkes der, og vi dro avgårde like etterpå. Har litt lang reisevei, så vi sjekket inn på sykehuset 17.30.

Jeg ble undersøkt, og joda - fødselen var igang :) Men hadde bare 2-3 cm åpning. Ba om å få klyster, og det fikk jeg, og jeg tror kanskje det fikk riene til å bli mer intens. Halv åtte ba jeg om epidural, og den ble satt og begynte vel å virke i åtte tiden tror jeg. Ble sjekket av jordmor igjen like etterpå, og plutselig hadde jeg full åpning. Jeg ble veldig overrasket, gikk liksom fra 2-3 til full på null komma null :D Men siden jeg da allerede hadde fått første dose med epidural, kjente jeg ikke pressrier. Men jeg kjente at det var rier da, og siden jeg har født 3 ganger før, visste jeg hva jeg hadde å gjøre :) Så jeg presset med jeg var god til, og gutten så dagens lys ca kl 21 :)

Alt i alt var dette min beste fødsel av de 4 jeg har vært igjennom! Naturlig og fin fødsel! :) Det er godt når alt starter av seg selv, man venner seg på en måte til smertene, og det bygger seg gradvis opp! :) Jeg har 2 igangsatte fødsler med nr 2 og nr. 3, og jeg var derfor "redd" for at jeg ikke klarte dette jeg... nr 3 ble satt igang 2 uker over termin. Men det var bekymringer jeg ikke trengte å ha, for prinsen min nå kom 2 dager FØR termin, helt av seg selv! :)

Nå nyyyyyter vi dagene hjemme, formen er kjempefin, og gutten er en skikkelig gullgutt! Ammingen er godt i gang, og alt er bare bra!

Jeg ønsker dere masse lykke til dere som fortsatt venter! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fin en historie og fødsel :-)) Gratulerer så mye med prinsen og kos dere videre :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten! Det hørtes ut som en fin fødsel. Takk for at du delte den med oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...