Gå til innhold

barnefar på julebord i skogen, 8-9 dager før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et spørsmål, og jeg trenger vel litt råd for å kunne svare på det.

Barnefaren og jeg er ikke sammen lengre, men han er svært engasjert i graviditeten. Han stiller alltid opp om det er noe jeg trenger, og virkelig gjør en flott innsats for at jeg og barnet skal ha det fint.

Terminen min er 5. januar, og barnefar har spurt meg om det er greit at han drar på det årlige julebordet i skogen med kompisene, i romjula.

Det er ikke dekning der, og det er et stykke å gå for å komme til dekning. han har sakt at han skal gå èn gang om dagen å ringe, for å høre hvordan det står til.

Jeg har veldig lyst å si ja, men jeg er redd for at noe skal skje når han er det oppe. Mye kan jo skje på det døgnet han ikke har dekning. I tillegg vil han jo være påvirket av alkohol.

Jordmor har tidligere sakt at hun tror jeg går ut tida mi.

Hva ville dere ha svart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si hva du burde gjøre. Hvor lenge blir han borte? Regner med at du vil ha han med på fødselen siden du spør.

Det du kan gjøre er å si at det er greit, men kanskje med forbehold om at dere kan ta det opp igjen noen dager før det er igjen. Hvis det da fortsatt ikke er noen tegn til at noe skal skje, så ser jeg ikke noen grunn til at han ikke skal reise. Hvis det derimot likevel skulle skje noe mens han er borte så får du jo bare prøve å ringe han og sende melding hvis du ikke får tak i han. Også kan du jo spørre om han kan ta det litt rolig med drikkinga sånn i tilfelle noe skulle skje

Mannen min jobbet nattevakt langt oppi gokk da fødselen startet med førstemann, men det gikk fint det. Han var mer stressa enn meg. Jeg tror igrunn alle var mer stressa enn meg

Skrevet

Hvis det er veldig viktig at han er med ville jeg ikke sendt han på tur. Ting kan skje fort og hvis han sjekker mobilen en gang om dagen an du ha født for lengst innen han får beskjed. Jordmor kan heller ikke vite nå om du vil føde før eller etter termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...